Volba jazyka
  • čeština
  • english
Uživatel
  • Anonym

    Detail programu/oboru

    Chemie se zaměřením na vzdělávání — Matematika se zaměřením na vzdělávání (7504R009 / 7504R015) - dvouoborové studium

    Fakulta: Pedagogická fakulta
    Studijní program: Specializace v pedagogice (B7507)
    Forma studia: prezenční
    Druh studia: bakalářské
    Jazyk výuky: čeština
    Předpokládaný počet přijímaných: 10
    Standardní doba studia: 3 roky
    Forma přihlášky: Elektronická
    Možnost upuštění od přijímací zkoušky: ano

    Poměr přijatých a přihlášených v minulém akad. roce

    9 / 17

    • Na tento program/obor nyní nelze podat elektronickou přihlášku.

    • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)
      Termín podání přihlášky: 28.02.2019
    • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)

      Chemie se zaměřením na vzdělávání

      Základním cílem studijního oboru Chemie se zaměřením na vzdělávání je příprava absolventů pro následující navazující magisterské studium budoucích učitelů chemie na základních a na těch středních školách, kde je chemie všeobecně vzdělávacím předmětem. Studium je zaměřeno především na hlubokou odbornou přípravu studentů v obecné a anorganické chemii, organické chemii, analytické chemii a na rámcovou přípravu ve fyzikální chemii. Vědomosti a dovednosti, které studenti získávají na přednáškách, seminářích a v laboratorních cvičeních, jsou základem nejen pro následné magisterské studium na fakultách s podobným zaměřením, ale umožní jim uplatnit se i mimo oblast školství, například ve státní správě, v zařízeních pro zájmovou činnost mládeže, i jako techničtí asistenti v chemických laboratořích s výzkumným i technologickým zaměřením.

      Studijní plán oboru najdete na adrese http://studium.pedf.cuni.cz/karolinka/

      Matematika se zaměřením na vzdělávání 

      Cílem studia bakalářského studijního oboru Matematika se zaměřením na vzdělávání je zajistit široké všeobecné vzdělání studentů v oblasti matematiky v širších souvislostech univerzitního vzdělání včetně základů pedagogiky a psychologie, rozvinout jejich matematickou kulturu a připravit je na praktické aplikace získaných poznatků při výkonu povolání, především v oblasti zájmové činnosti dětí a mládeže a ve státní správě při zpracování dat. Obor Matematika se zaměřením na vzdělávání byl od počátku připravován s ohledem na skutečnost, že očekávanou prioritou absolventa tohoto studia bude následné magisterské studium učitelství matematiky jako všeobecně vzdělávacího předmětu pro ZŠ a SŠ. 

      Studijní plán oboru najdete na adrese http://studium.pedf.cuni.cz/karolinka/

    • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)

      Přijímací zkouška má dvě části:

      1. Zkouška z 1. oboru max. 40 b.

      2. Zkouška z 2. oboru max. 40 b.

      Celkem max. 80 b.

       

      Chemie se zaměřením na vzdělávání

      Přijímací zkouška je písemná, a to formou didaktického testu. Ověřuje jednak znalosti z chemie v rozsahu středoškolského (gymnaziálního) učiva a jednak schopnosti komunikace chemických poznatků v širších společenských souvislostech. 

      Maximální bodový zisk z testu je 40 bodů. Délka testu je max. 45 minut.

       

      Matematika se zaměřením na vzdělávání 

      Uchazeč má v písemném testu projevit znalosti a dovednosti z matematiky odpovídající úrovni gymnázia. Test obsahuje 20 úloh, z nichž každá je hodnocena dvěma body. Minimální počet bodů pro úspěšné složení písemného testu je 10 bodů – pokud uchazeč této hranice nedosáhne, je jeho výsledek stanoven na 0 bodů. U přijímacích zkoušek není dovoleno používat žádné technické prostředky (jako kalkulačky nebo mobilní telefony) ani písemné materiály (včetně tabulek). 

      Délka trvání testu je 90 minut.

      Modelový test naleznete na: http://www.pedf.cuni.cz/PEDF-135.htm

      Přijímací zkouška z matematiky je stejná u jednooborového i dvouoborového studia matematiky. Pokud se student přihlásí na jednooborové i dvouoborové studium, koná přijímací zkoušku pouze jednou.

    • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)
      Podmínkou přijetí ke studiu v bakalářském studijním programu je dosažení středního vzdělání s maturitní zkouškou.

      Způsob ověření: přijímací zkouška
      Datum ověření (přijímací zkoušky) od: 06.06.2019 Do: 14.06.2019
      Náhradní termín (přijímací zkoušky): 24.06.2019 Do: 25.06.2019
    • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)

      Matematika se zaměřením na vzdělávání 

      Uchazeč může požádat děkana fakulty o upuštění od přijímací zkoušky z oboru Matematika se zaměřením na vzdělávání. Ve druhém oboru, do kterého se uchazeč hlásí, musí zkoušku vykonat, není-li od ní upuštěno.

      Žádost se podává písemně v listinné formě nejpozději do 28. 2. 2019. Součástí žádosti je potvrzení, že uchazeč byl účastníkem krajského kola matematické olympiády kategorie A nebo úspěšným řešitelem krajského kola kategorie B nebo C nebo získal v soutěži Matematický klokan aspoň 80 bodů v kategoriích Junior nebo Student nebo potvrzení, že absolvoval Národní srovnávací zkoušky SCIO z matematiky a umístil se mezi 40 % nejlepšími, nebo potvrzení, že uspěl ve společné části maturitní zkoušky z matematiky a umístil se mezi 40 % nejlepšími, nebo potvrzení, že uspěl v didaktickém testu nepovinné zkoušky profilové části maturitní zkoušky Matematika+.

      V případě, že bude podmínka pro upuštění od přijímací zkoušky splněna až po výše uvedeném termínu podání žádosti, je možno příslušný certifikát podat nejpozději do 31. 5. 2019. Samotnou žádost je však i v tomto případě nutno podat do 28. 2. 2019. Pokud děkan žádosti vyhoví, obdrží uchazeč rozhodnutí o upuštění od přijímací zkoušky a započte se mu maximální počet bodů uvedený v kritériích hodnocení daného oboru. Pokud nebude žádosti o upuštění od přijímací zkoušky vyhověno, obdrží uchazeč taktéž rozhodnutí a platí pro něj termín přijímací zkoušky uvedený v pozvánce. Pokud uchazeč nedoloží požadovaný certifikát do 31. 5. 2019, dostaví se v den konání přijímací zkoušky a přijímací zkoušku vykoná.

    • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)

      Chemie se zaměřením na vzdělávání 

      VACÍK, J., a kol. Přehled středoškolské chemie. Praha: SPN, 2010

      DVOŘÁČKOVÁ, S. Chemie pro každého. Olomouc: Rubico, 2011

      BÁRTA, M. Chemické prvky kolem nás. Brno: Edika, 2012

      BENEŠ, P. Chemie v otázkách a odpovědích. Praha: SPN, 1989

      Učebnice chemie pro základní školy a gymnázia

      Modelový test naleznete na: http://www.pedf.cuni.cz/PEDF-135.html

      Matematika se zaměřením na vzdělávání 

      Série učebnic matematiky pro gymnázia: 
      Autorský kolektiv. Matematika pro gymnázia. Praha: Nakladatelství Prometheus.

      Modelový test naleznete na: http://www.pedf.cuni.cz/PEDF-135.html

    • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)

      Chemie se zaměřením na vzdělávání  

      Bude organizován na jaře 2019.

    • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)

      Chemie se zaměřením na vzdělávání

      Absolvent získá rozsáhlé vědomosti a dovednosti v jednotlivých chemických oborech. Prioritou je pro něho navazující magisterské studium. Dovede bezpečně pracovat v laboratoři, umí řešit úkoly chemické povahy. Může najít uplatnění ve státní správě, např. jako pedagog volného času, dále ve výzkumných laboratořích či jiných institucích zabývajících se problematikou chemie či jiné příbuzné disciplíny.

      Matematika se zaměřením na vzdělávání 

      Absolvent získá všeobecné vzdělání v základních matematických disciplínách, teoretické poznatky dovede aplikovat při řešení problémů z praxe. Je vybaven dovednostmi, které uplatní při zpracovávání dat, při psaní matematických textů apod. Je připraven pracovat s dětmi, mládeží i s dospělými v oblasti mimoškolních vzdělávacích aktivit.