Volba jazyka
  • čeština
  • english
Uživatel
  • Anonym

    Detail programu/oboru

    Francouzský jazyk se zaměřením na vzdělávání — Základy společenských věd se zaměřením na vzdělávání (7507R039 / 7504R236) - dvouoborové studium

    Fakulta: Pedagogická fakulta
    Studijní program: Specializace v pedagogice (B7507)
    Forma studia: prezenční
    Druh studia: bakalářské
    Jazyk výuky: čeština
    Minimální předpokládaný počet přijímaných: 15
    Standardní doba studia: 3 roky
    Forma přihlášky: Elektronická

    Poměr přijatých a přihlášených v minulém akad. roce

    5 / 11

    • Na tento program/obor nyní nelze podat elektronickou přihlášku.

    • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)
      Termín podání přihlášky: 28.02.2019
    • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)

      Francouzský jazyk se zaměřením na vzdělávání 

      Bakalářský studijní program formuje a prohlubuje formou přednášek a seminářů konaných povětšinou v jazyce francouzském vědomosti v oboru francouzských studií, jak v lingvistických a literárních disciplínách, tak v oblasti kulturní antropologie a frankofonie. Důraz je kladen na zvládnutí jazykových kompetencí na úrovni B2-C1, rovněž se dbá na propojení teoretických znalostí s jejich konkrétní praktickou aplikací a na komunikaci v jazyce. Tyto dovednosti tak spočívají na racionálním pochopení morfologicko-syntaktické stavby, fonetického systému, charakteru lexika a vývojových zákonitostí francouzštiny. Studium francouzského jazyka a literatury na bakalářském stupni si dále stanovilo za cíl rozvíjet intelektuální a formulační dovednosti studenta ve francouzském písemném a ústním projevu, což pozitivně ovlivní i jeho kompetence v jazyce mateřském.

      Studijní plán oboru najdete na adrese http://studium.pedf.cuni.cz/karolinka/

      Základy společenských věd se zaměřením na vzdělávání

      Studium bakalářského studijního oboru základy společenských věd se zaměřením na vzdělávání je koncipováno primárně jako studium, jehož absolventi budou pokračovat v navazujícím magisterském učitelském studiu základů společenských věd. Cílem programu je zajistit absolventovi studia široké všeobecné vzdělání v oblasti společenských věd a kultivovat schopnost praktické aplikace při výkonu povolání. Odlišností tohoto typu programu od jiných společensko-vědních bakalářských studií je důraz na multidisciplinární přístup k analýze a řešení společenských jevů. Studenti si neosvojují disparátní znalosti z jednotlivých oborů, ale učí se pracovat s diferencovanými předpoklady, jež jednotlivé vědy skýtají. To je ošetřeno důrazem na metodologické základy společensko-vědního bádání, na filosofický a etický rozměr toho způsobu poznání.

      Studijní plán oboru najdete na adrese http://studium.pedf.cuni.cz/karolinka/

    • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)

      Přijímací zkouška má dvě části:

      1. Zkouška z 1. oboru max. 40 b.

      2. Zkouška z 2. oboru max. 40 b.

      Celkem max. 80 b.

      Francouzský jazyk se zaměřením na vzdělávání 

      Přijímací zkouška z francouzského jazyka má formu písemnou (40 bodů). Testuje jazykové znalosti uchazeče v rozsahu středoškolského studia na úrovni B1 jazykového portfolia podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky. Předpokladem je hlubší zájem o francouzské dějiny, reálie, literaturu, jakož i o aktuální politické a společenské dění ve Francii a frankofonním světě. Přijímací zkouška se skládá z testu zaměřeného na francouzský jazyk, literaturu a reálie frankofonního světa.

      Délka trvání testu je 45 min.

      Více informací včetně ukázkového přijímacího testu lze najít na stránkách katedry: http://pages.pedf.cuni.cz/kfjl/.

       

      Základy společenských věd se zaměřením na vzdělávání

      Zkouška z oboru max. 40 b.

      Přijímací zkouška probíhá formou písemného testu. Předpokladem zdárného zvládnutí testu jsou znalosti středoškolského (gymnaziálního) učiva, jež v současné době zahrnuje základní poznatky z filozofie, historie, práva, politologie, ekonomie, etiky, sociologie, výrokové logiky. Charakter oboru zároveň vyžaduje též znalosti kulturně historické a určitou orientaci v současném ekonomickém, politickém a kulturním dění.

      Délka trvání testu je 50 min.

    • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)
      Podmínkou přijetí ke studiu v bakalářském studijním programu je dosažení středního vzdělání s maturitní zkouškou.

      Způsob ověření: přijímací zkouška
      Datum ověření (přijímací zkoušky) od: 06.06.2019 Do: 14.06.2019
      Náhradní termín (přijímací zkoušky): 24.06.2019Do: 25.06.2019
    • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)

      Francouzský jazyk se zaměřením na vzdělávání 

      RADIMSKÁ, J., HORAŽĎOVSKÁ,M. Antologie francouzské literatury. Plzeň: Fraus, 2002.

      MATHIEUX, J. Stručné dějiny Francie. Plzeň: Fraus, 2003. 

      LISTÍKOVÁ, R., KLINKA, T. Otázky a odpovědi nejen k maturitě. Dubicko: Infoa, 2011. 

      ŠRÁMEK, J. Dějiny francouzské literatury v kostce. Praha: 1997.

      Tzv. „zjednodušená“ četba v originále, případně bilingvní četba (různá nakladatelství), úroveň A2-B1.

      Modelový test naleznete na: http://www.pedf.cuni.cz/PEDF-135.htm

      Základy společenských věd se zaměřením na vzdělávání

      ADAMOVÁ, L., DUDÁK, V., VENTURA, V. Základy společenských věd III. Základy filosofie, etiky. Praha, 1995.

      DAVID, R. Základy politologie. Olomouc, 1997.

      EICHLER, B., RYSKA, R., SVOBODA, V. Základy společenských věd II. Základy státoprávní teorie, ekonomie a ekonomiky, neformální logiky. Praha, 1995.

      FURST, M. Filosofie. Praha, 1995.

      GILLNEROVÁ, I., BURIÁNEK, J. Základy společenských věd I. Základy psychologie, sociologie. Praha, 1995.

      HELUS, Z. Psychologie pro střední školy. Praha, 1995.

      BURIÁNEK, J. Sociologie pro střední školy. Praha, 1996.

      JANDOUREK, J. Průvodce sociologií. Praha: Grada, 2008.

      JIRÁSKOVÁ, V. Občan v demokratické společnosti. Praha, 1999.

      RYSKA, R. Právo pro střední školy. Praha, 1994.

      FURST, M. Filosofie. Praha, 1995.

      LIESMANN, K., ŽENATÝ, G. O myšlení. Olomouc, 1994.

      SELUCKÝ, O. Logika prostřední školy. Praha, 1995.

      Kol. Dějiny zemí koruny české I. - II. Paseka, Praha 1992.

      STOERIG, H. J. Malé dějiny filosofie. Praha 1991.

      PAVLINCOVÁ, H. a kol. Slovník judaismus, křesťanství, islám. Praha 1994.

      PELCOVÁ, N. a kol. Evropské myšlenkové tradice k hodnotám evropské civilizace. Praha 1998.

      PELCOVÁ, N. PEŠKOVÁ, J. A kol. Základy společenských věd I. - IV. Praha: Eurolex Bohemia. 2005.

      PETŘÍČEK, M. Úvod do (současné) filosofie. Praha. 2005.

      TICHÁ, M. K aktuálním ekonomickým problémům. PedF UK, Praha. 2004.

      Kol. autorů. Společenské vědy pro střední školy 1. díl - 4. díl. Brno, Didaktis.

      Modelový test naleznete na: http://www.pedf.cuni.cz/PEDF-135.htm

    • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)

      Francouzský jazyk se zaměřením na vzdělávání 

      Kurz francouzské gramatiky – informace na stránkách katedry FJL - http://pages.pedf.cuni.cz/kfjl/uchazec/pripravny-kurz/.

    • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)

      Francouzský jazyk se zaměřením na vzdělávání 

      Absolvent zvládne ústní i písemnou komunikaci ve francouzštině, dokáže propojit teoretické základy lingvistiky a literární vědy s praxí. Uplatní se jako lektor v zařízeních pro zájmovou činnost, v kulturních a charitativních domácích i mezinárodních organizacích, ve státních institucích, v edičních domech, médiích a tiskových agenturách. Absolventi tohoto oboru jsou připraveni ke studiu v navazujícím magisterském programu Učitelství pro střední školy.

      Základy společenských věd se zaměřením na vzdělávání

      Absolvent získá všeobecné vzdělání v oblasti společenských věd, je adaptabilní na měnící se pracovní podmínky a je schopen samostatně získávat praktické profesní dovednosti. Může vykonávat kvalifikované profese v institucích orientovaných na sociální práce a institucích zabývajících se pracovně právním a sociálně právním poradenstvím.