Volba jazyka
  • čeština
  • english
Uživatel
  • Anonym

    Detail programu/oboru

    Francouzský jazyk se zaměřením na vzdělávání — Pedagogika (7507R039 / 7501R008) - dvouoborové studium

    Fakulta: Pedagogická fakulta
    Studijní program: Specializace v pedagogice (B7507)
    Forma studia: prezenční
    Druh studia: bakalářské
    Jazyk výuky: čeština
    Minimální předpokládaný počet přijímaných: 10
    Standardní doba studia: 3 roky
    Forma přihlášky: Elektronická

    Poměr přijatých a přihlášených v minulém akad. roce

    10 / 14

    • Na tento program/obor nyní nelze podat elektronickou přihlášku.

    • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)
      Termín podání přihlášky: 28.02.2019
    • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)

      Francouzský jazyk se zaměřením na vzdělávání 

      Bakalářský studijní program formuje a prohlubuje formou přednášek a seminářů konaných povětšinou v jazyce francouzském vědomosti v oboru francouzských studií, jak v lingvistických a literárních disciplínách, tak v oblasti kulturní antropologie a frankofonie. Důraz je kladen na zvládnutí jazykových kompetencí na úrovni B2-C1, rovněž se dbá na propojení teoretických znalostí s jejich konkrétní praktickou aplikací a na komunikaci v jazyce. Tyto dovednosti tak spočívají na racionálním pochopení morfologicko-syntaktické stavby, fonetického systému, charakteru lexika a vývojových zákonitostí francouzštiny. Studium francouzského jazyka a literatury na bakalářském stupni si dále stanovilo za cíl rozvíjet intelektuální a formulační dovednosti studenta ve francouzském písemném a ústním projevu, což pozitivně ovlivní i jeho kompetence v jazyce mateřském. 

      Studijní plán oboru najdete na adrese http://studium.pedf.cuni.cz/karolinka/

      Pedagogika

      Koncepce studijního oboru vychází z předpokladu, že část absolventů může končit studium státní bakalářskou zkouškou a druhá část bude pokračovat ve studiu v navazujícím magisterském oboru pedagogika. Proto jsou ve studijním plánu zařazeny jednak předměty, které první skupině poskytnou vědomosti a dovednosti umožňující uplatnit se jako vychovatelé nebo pedagogové volného času, jednak předměty, které v případě druhé skupiny budou východiskem pro následné magisterské studium.

      V průběhu bakalářského studia budou rozvíjeny dovednosti týmové práce, zároveň budou prostřednictvím studijních obsahů, ale i metod práce, utvářeny u studentů specifické profesní rysy osobnosti, zejména schopnost seberegulace, zdravého sebevědomí a sebepoznání, empatie, taktu.

      Dalším společným cílem studijního oboru je prohlubování vědomostí a dovedností, které jsou východiskem pro pochopení principů a zásad zdravého životního stylu a utváření vyhraněného vztahu ke zdraví a odmítání škodlivin. Podstatným rysem výuky v bakalářském stupni je důraz na aktivní a samostatnou činnost studujících.

      Studijní plán oboru najdete na adrese http://studium.pedf.cuni.cz/karolinka/ 

    • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)

      Přijímací zkouška má dvě části:

      1. Zkouška z 1. oboru max. 40 b.

      2. Zkouška z 2. oboru max. 40 b.

      Celkem max. 80 b.

      Francouzský jazyk se zaměřením na vzdělávání 

      Přijímací zkouška z francouzského jazyka má formu písemnou (40 bodů). Testuje jazykové znalosti uchazeče v rozsahu středoškolského studia na úrovni B1 jazykového portfolia podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky. Předpokladem je hlubší zájem o francouzské dějiny, reálie, literaturu, jakož i o aktuální politické a společenské dění ve Francii a frankofonním světě. Přijímací zkouška se skládá z testu zaměřeného na francouzský jazyk, literaturu a reálie frankofonního světa.

      Délka trvání testu je 45 min.

      Více informací včetně ukázkového přijímacího testu lze najít na stránkách katedry: http://pages.pedf.cuni.cz/kfjl/.

      Pedagogika 

      Písemný test: Test obecných studijních předpokladů, max. počet bodů 40. Test slouží k prověření vybraných typů dovedností a schopností nutných pro úspěšné vysokoškolské studium. Nejedná se o test znalostí ze střední školy, všichni uchazeči tak mají stejnou šanci prokázat, jak jsou schopni se připravit na jeho různorodost a jak dokáží pracovat s informacemi v zadání. TOSP poskytuje validní informaci o tom, jak jsou uchazeči schopni zvládat požadavky studia, sledovány jsou různé typy studijních dovedností a schopností a logického myšlení. Jednotlivé části testu jsou sestaveny s ohledem na obvyklé požadavky kladené na studenty Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy. Testem se budou zjišťovat následující studijní schopnosti a dovednosti: verbální a analytické myšlení, neverbální myšlení, porozumění informacím, logické a konfigurační vztahy, pamětné učení aj. Test obecných studijních předpokladů je připravován pracovištěm Univerzity Karlovy.

      Test trvá 28 min.

      Pro přípravu na přijímací zkoušku mohou uchazeči využít zveřejněného modelového testu. Model testu obecných studijních předpokladů naleznete na http://www.pedf.cuni.cz/PEDF-135.html.

    • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)
      Podmínkou přijetí ke studiu v bakalářském studijním programu je dosažení středního vzdělání s maturitní zkouškou.

      Způsob ověření: přijímací zkouška
      Datum ověření (přijímací zkoušky) od: 06.06.2019 Do: 14.06.2019
      Náhradní termín (přijímací zkoušky): 24.06.2019Do: 25.06.2019
    • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)

      Francouzský jazyk se zaměřením na vzdělávání 

      RADIMSKÁ, J., HORAŽĎOVSKÁ,M. Antologie francouzské literatury. Plzeň: Fraus, 2002.

      MATHIEUX, J. Stručné dějiny Francie. Plzeň: Fraus, 2003. 

      LISTÍKOVÁ, R., KLINKA, T. Otázky a odpovědi nejen k maturitě. Dubicko: Infoa, 2011. 

      ŠRÁMEK, J. Dějiny francouzské literatury v kostce. Praha: 1997.

      Tzv. „zjednodušená“ četba v originále, případně bilingvní četba (různá nakladatelství), úroveň A2-B1.

      Modelový test naleznete na: http://www.pedf.cuni.cz/PEDF-135.htm

       

      Pedagogika  

      Model Testu obecných studijních předpokladů naleznete na http://www.pedf.cuni.cz/PEDF-135.html.

    • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)

      Francouzský jazyk se zaměřením na vzdělávání 

      Kurz francouzské gramatiky – informace na stránkách katedry FJL - http://pages.pedf.cuni.cz/kfjl/uchazec/pripravny-kurz/.

    • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)

      Francouzský jazyk se zaměřením na vzdělávání 

      Absolvent zvládne ústní i písemnou komunikaci ve francouzštině, dokáže propojit teoretické základy lingvistiky a literární vědy s praxí. Uplatní se jako lektor v zařízeních pro zájmovou činnost, v kulturních a charitativních domácích i mezinárodních organizacích, ve státních institucích, v edičních domech, médiích a tiskových agenturách. Absolventi tohoto oboru jsou připraveni ke studiu v navazujícím magisterském programu Učitelství pro střední školy.

      Pedagogika 

      Absolvent, který nebude z nejrůznějších důvodů pokračovat v navazujícím magisterském studiu, je způsobilý využít svou odbornost, sociální a komunikační dovednosti např. na těchto pozicích: asistent pedagoga ve školách a školských zařízeních, vychovatel ve školních družinách a školních klubech, pedagog volného času v centrech volného času dětí i dospělých, lektor v zájmovém, mimoškolním a rekvalifikačním vzdělávání, odborný referent ve státní správě a samosprávě (školské, sociální a kulturní odbory úřadů).