Termín podání přihlášky: | 28.02.2019 |
---|
Fakulta: | Pedagogická fakulta |
---|---|
Studijní program: | Specializace v pedagogice (B7507) |
Forma studia: | prezenční |
Druh studia: | bakalářské |
Jazyk výuky: | čeština |
Předpokládaný počet přijímaných: | 10 |
Standardní doba studia: | 3 roky |
Forma přihlášky: | Elektronická |
Poměr přijatých a přihlášených v minulém akad. roce
13 / 14Termín podání přihlášky: | 28.02.2019 |
---|
Dějepis se zaměřením na vzdělávání
Studijní obor Dějepis se zaměřením na vzdělávání je tříletým bakalářským studiem poskytujícím odborné vzdělání v historii. Spolu s navazujícím magisterským programem Učitelství VVP pro ZŠ a SŠ dějepis představuje bakalářskou část přípravy učitelů dějepisu pro základní a střední školy. Jako samostatný obor je určen lektorům muzeí a galerií a dále pak široké škále pracovníků veřejné správy a památkové péče, kteří potřebují pro svůj výkon odborné historické znalosti.
Studijní plán oboru najdete na adrese http://studium.pedf.cuni.cz/karolinka/
Francouzský jazyk se zaměřením na vzdělávání
Bakalářský studijní program formuje a prohlubuje formou přednášek a seminářů konaných povětšinou v jazyce francouzském vědomosti v oboru francouzských studií, jak v lingvistických a literárních disciplínách, tak v oblasti kulturní antropologie a frankofonie. Důraz je kladen na zvládnutí jazykových kompetencí na úrovni B2-C1, rovněž se dbá na propojení teoretických znalostí s jejich konkrétní praktickou aplikací a na komunikaci v jazyce. Tyto dovednosti tak spočívají na racionálním pochopení morfologicko-syntaktické stavby, fonetického systému, charakteru lexika a vývojových zákonitostí francouzštiny. Studium francouzského jazyka a literatury na bakalářském stupni si dále stanovilo za cíl rozvíjet intelektuální a formulační dovednosti studenta ve francouzském písemném a ústním projevu, což pozitivně ovlivní i jeho kompetence v jazyce mateřském.
Studijní plán oboru najdete na adrese http://studium.pedf.cuni.cz/karolinka/
Přijímací zkouška má dvě části:
1. Zkouška z 1. oboru max. 40 b.
2. Zkouška z 2. oboru max. 40 b.
Celkem max. 80 b.
Dějepis se zaměřením na vzdělávání
Písemná zkouška - test z dějepisu v rozsahu gymnaziálního učiva: uzavřené a jednoduché otevřené otázky. V testu se ověřují schopnosti chronologického, logického a historického myšlení a dobrá orientace v českých a světových dějinách, zároveň se předpokládá rozhled po kulturně-společenském dění.
Modelový test naleznete na: http://www.pedf.cuni.cz/PEDF-135.htm
Délka trvání testu je 60 min.
Francouzský jazyk se zaměřením na vzdělávání
Přijímací zkouška z francouzského jazyka má formu písemnou (40 bodů). Testuje jazykové znalosti uchazeče v rozsahu středoškolského studia na úrovni B1 jazykového portfolia podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky. Předpokladem je hlubší zájem o francouzské dějiny, reálie, literaturu, jakož i o aktuální politické a společenské dění ve Francii a frankofonním světě. Přijímací zkouška se skládá z testu zaměřeného na francouzský jazyk, literaturu a reálie frankofonního světa.
Délka trvání testu je 45 min.
Více informací včetně ukázkového přijímacího testu lze najít na stránkách katedry: http://pages.pedf.cuni.cz/kfjl/.
Způsob ověření: | přijímací zkouška | ||
---|---|---|---|
Datum ověření (přijímací zkoušky) od: | 06.06.2019 | Do: | 14.06.2019 |
Náhradní termín (přijímací zkoušky): | 24.06.2019 | Do: | 25.06.2019 |
Dějepis se zaměřením na vzdělávání
Učebnice dějepisu pro střední školy vydané po roce 1990. (Nakl. Práce, SPN a Fortuna. U všech uvedených učebnic je uvedeno datum 1. vydání, platná jsou i následující další, a jsou MŠMT ČR zařazeny do seznamu učebnic.
HARNA, J., FIŠER, J. Dějiny českých zemí I., Fortuna, 1995.
HARNA, J., FIŠER, J. Dějiny českých zemí II., Fortuna, 1998.
SOUČEK J. Dějiny pravěku a starověku, SPL, 1995.
BENEŠ, Z., PETRÁŇ, J. České dějiny I., SPL, 1997.
KVAČEK, R. České dějiny II., SPL, 2002.
BENEŠ, Z. Dějiny středověku a prvního století raného novověku., SPL, 1994.
HROCH, M. Dějiny novověku, SPL, 1994.
KUKLÍK, J., KUKLÍK, J. Dějiny 20. století, SPL, 1995.
POPELKA, M., VÁLKOVÁ, V. Dějepis pro gymnázia a střední školy. 1. Pravěk a starověk, SPN, 2001.
ČORNEJ, P., ČORNEJOVÁ, I., PARKAN, F. Dějepis pro gymnázia a střední školy. 2., Středověk a raný novověk, SPN, 2001.
HLAVAČKA, M. Dějepis pro gymnázia a střední školy. 3, Novověk, SPN, 2001.
KUKLÍK, J., KUKLÍK, J. Dějepis pro gymnázia a střední školy. 4, Nejnovější dějiny, SPN, 2002
Modelový test naleznete na: http://www.pedf.cuni.cz/PEDF-135.html
Francouzský jazyk se zaměřením na vzdělávání
Učebnice FJ pro střední a jazykové školy – úroveň středně pokročilí.
RADIMSKÁ, J., HORAŽĎOVSKÁ,M. Antologie francouzské literatury. Plzeň: Fraus, 2002.
MATHIEUX, J. Stručné dějiny Francie. Plzeň: Fraus, 2003.
LISTÍKOVÁ, R., KLINKA, T. Otázky a odpovědi nejen k maturitě. Dubicko: Infoa, 2011.
ŠRÁMEK, J. Dějiny francouzské literatury v kostce. Praha: 1997.
Tzv. „zjednodušená“ četba v originále, případně bilingvní četba (různá nakladatelství), úroveň A2-B1.
Modelový test naleznete na: http://www.pedf.cuni.cz/PEDF-135.htm
Francouzský jazyk se zaměřením na vzdělávání
Kurz francouzské gramatiky – informace na stránkách katedry FJL – http://pages.pedf.cuni.cz/kfjl/uchazec/pripravny-kurz/.
Dějepis se zaměřením na vzdělávání
Absolvent má rozsáhlé vědomosti v oboru historie. Prioritou je následné magisterské studium učitelství. Jako bakalář se uplatní v oblastech: státní a veřejná správa, památková péče – specializovaná administrativní síla, dokumentátor, osvětový pracovník, pracovník terénního výzkumu, editor. Muzea, galerie – administrativa, lektor.
Francouzský jazyk se zaměřením na vzdělávání
Absolvent zvládne ústní i písemnou komunikaci ve francouzštině, dokáže propojit teoretické základy lingvistiky a literární vědy s praxí. Uplatní se jako lektor v zařízeních pro zájmovou činnost, v kulturních a charitativních domácích i mezinárodních organizacích, ve státních institucích, v edičních domech, médiích a tiskových agenturách. Absolventi tohoto oboru jsou připraveni ke studiu v navazujícím magisterském programu Učitelství pro střední školy.