Termín podání přihlášky: | 28.02.2019 |
---|
Fakulta: | Pedagogická fakulta |
---|---|
Studijní program: | Specializace v pedagogice (B7507) |
Forma studia: | prezenční |
Druh studia: | bakalářské |
Jazyk výuky: | čeština |
Předpokládaný počet přijímaných: | 15 |
Standardní doba studia: | 3 roky |
Forma přihlášky: | Elektronická |
Poměr přijatých a přihlášených v minulém akad. roce
19 / 61Termín podání přihlášky: | 28.02.2019 |
---|
Biologie, geologie a environmentalistika se zaměřením na vzdělávání
Cílem studijního oboru je vysokoškolská příprava a kvalifikace odborníků, jejichž pracovní zařazení a uplatnění na trhu práce vyžaduje nejen kvalitní odbornou připravenost, ale také profesionálně rozvinutou schopnost komunikace s lidmi, zejména s dětmi a mládeží všude tam, kde se nejedná o klasickou školní pedagogickou práci. Prioritou bakalářského studia tohoto oboru je příprava na navazující magisterské studium učitelství biologie. Z tohoto důvodu jsou do bakalářského stupně studia zařazeny kurzy a předměty, které poskytují studentovi základní vysokoškolskou přípravu v jednotlivých biologických disciplínách, ale také v geologii a v environmentalistice.
Studijní plán oboru najdete na adrese http://studium.pedf.cuni.cz/karolinka/
Chemie se zaměřením na vzdělávání
Základním cílem studijního oboru Chemie se zaměřením na vzdělávání je příprava absolventů pro následující navazující magisterské studium budoucích učitelů chemie na základních a na těch středních školách, kde je chemie všeobecně vzdělávacím předmětem. Studium je zaměřeno především na hlubokou odbornou přípravu studentů v obecné a anorganické chemii, organické chemii, analytické chemii a na rámcovou přípravu ve fyzikální chemii. Vědomosti a dovednosti, které studenti získávají na přednáškách, seminářích a v laboratorních cvičeních, jsou základem nejen pro následné magisterské studium na fakultách s podobným zaměřením, ale umožní jim uplatnit se i mimo oblast školství, například ve státní správě, v zařízeních pro zájmovou činnost mládeže, i jako techničtí asistenti v chemických laboratořích s výzkumným i technologickým zaměřením.
Studijní plán oboru najdete na adrese http://studium.pedf.cuni.cz/karolinka/
Přijímací zkouška má dvě části:
1. Zkouška z 1. oboru max. 40 b.
2. Zkouška z 2. oboru max. 40 b.
Celkem max. 80 b.
Biologie, geologie a environmentalistika se zaměřením na vzdělávání
Přijímací zkouška je pouze písemná, a to formou testu. Ověřuje znalosti biologie, geologie a ekologie v rozsahu středoškolského (gymnaziálního) učiva.
Maximální bodový zisk z testu je 40 bodů. Délka testu je max. 30 minut.
Chemie se zaměřením na vzdělávání
Přijímací zkouška je písemná, a to formou didaktického testu. Ověřuje jednak znalosti z chemie v rozsahu středoškolského (gymnaziálního) učiva a jednak schopnosti komunikace chemických poznatků v širších společenských souvislostech.
Maximální bodový zisk z testu je 40 bodů. Délka testu je max. 45 minut.
Způsob ověření: | přijímací zkouška | ||
---|---|---|---|
Datum ověření (přijímací zkoušky) od: | 06.06.2019 | Do: | 14.06.2019 |
Náhradní termín (přijímací zkoušky): | 24.06.2019 | Do: | 25.06.2019 |
Biologie, geologie a environmentalistika se zaměřením na vzdělávání
ROSYPAL, S. a kol. Nový přehled biologie. Praha: Scientia, 2011.
JELÍNEK, J., ZICHÁČEK, V. Biologie pro střední školy gymnazijního typu (teoretická část). Olomouc: FIN PUBLISHING, 1996.
KUBIŠTA, V. Obecná biologie. Praha: Fortuna, 2000.
KINCL, L. a kol. Biologie rostlin. Praha: Fortuna, 2008.
NOVOTNÝ, I. a kol. Biologie člověka. Praha: Fortuna, 2010.
SMRŽ, J. Biologie živočichů. Praha: Fortuna, 2004.
ŠMARDA, J. Genetika. Praha: Fortuna, 2003.
ŠLÉGL, J. Ekologie. Praha: Fortuna, 2005.
Modelový test naleznete na: http://www.pedf.cuni.cz/PEDF-135.html
Chemie se zaměřením na vzdělávání
VACÍK, J., a kol. Přehled středoškolské chemie. Praha: SPN, 2010
DVOŘÁČKOVÁ, S. Chemie pro každého. Olomouc: Rubico, 2011
BÁRTA, M. Chemické prvky kolem nás. Brno: Edika, 2012
BENEŠ, P. Chemie v otázkách a odpovědích. Praha: SPN, 1989
Učebnice chemie pro základní školy a gymnázia
Modelový test naleznete na: http://www.pedf.cuni.cz/PEDF-135.html
Chemie se zaměřením na vzdělávání
Bude organizován na jaře 2019.
Biologie, geologie a environmentalistika se zaměřením na vzdělávání
Absolvent bude mít znalosti v oborech biologie, geologie a environmentální výchova, bude se orientovat v základech práce s biologickým a geologickým materiálem, bude umět zorganizovat odborné exkurze, dokáže pracovat s laboratorní technikou a bude se orientovat v odborné a populárně vědecké literatuře.
Chemie se zaměřením na vzdělávání
Absolvent získá rozsáhlé vědomosti a dovednosti v jednotlivých chemických oborech. Prioritou je pro něho navazující magisterské studium. Dovede bezpečně pracovat v laboratoři, umí řešit úkoly chemické povahy. Může najít uplatnění ve státní správě, např. jako pedagog volného času, dále ve výzkumných laboratořích či jiných institucích zabývajících se problematikou chemie či jiné příbuzné disciplíny.