Volba jazyka
  • čeština
  • english
Uživatel
  • Anonym

    Detail programu/oboru

    Biologie, geologie a environmentalistika se zaměřením na vzdělávání — Dějepis se zaměřením na vzdělávání (7507R045 / 7507R038) - dvouoborové studium

    Fakulta: Pedagogická fakulta
    Studijní program: Specializace v pedagogice (B7507)
    Forma studia: prezenční
    Druh studia: bakalářské
    Jazyk výuky: čeština
    Minimální předpokládaný počet přijímaných: 15
    Standardní doba studia: 3 roky
    Forma přihlášky: Elektronická

    Poměr přijatých a přihlášených v minulém akad. roce

    16 / 41

    • Na tento program/obor nyní nelze podat elektronickou přihlášku.

    • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)
      Termín podání přihlášky: 28.02.2019
    • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)

      Biologie, geologie a environmentalistika se zaměřením na vzdělávání 

      Cílem studijního oboru je vysokoškolská příprava a kvalifikace odborníků, jejichž pracovní zařazení a uplatnění na trhu práce vyžaduje nejen kvalitní odbornou připravenost, ale také profesionálně rozvinutou schopnost komunikace s lidmi, zejména s dětmi a mládeží všude tam, kde se nejedná o klasickou školní pedagogickou práci. Prioritou bakalářského studia tohoto oboru je příprava na navazující magisterské studium učitelství biologie. Z tohoto důvodu jsou do bakalářského stupně studia zařazeny kurzy a předměty, které poskytují studentovi základní vysokoškolskou přípravu v jednotlivých biologických disciplínách, ale také v geologii a v environmentalistice.

      Studijní plán oboru najdete na adrese http://studium.pedf.cuni.cz/karolinka/

      Dějepis se zaměřením na vzdělávání

      Studijní obor Dějepis se zaměřením na vzdělávání je tříletým bakalářským studiem poskytujícím odborné vzdělání v historii. Spolu s navazujícím magisterským programem Učitelství VVP pro ZŠ a SŠ dějepis představuje bakalářskou část přípravy učitelů dějepisu pro základní a střední školy. Jako samostatný obor je určen lektorům muzeí a galerií a dále pak široké škále pracovníků veřejné správy a památkové péče, kteří potřebují pro svůj výkon odborné historické znalosti.

      Studijní plán oboru najdete na adrese http://studium.pedf.cuni.cz/karolinka/

    • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)

      Přijímací zkouška má dvě části:

      1. Zkouška z 1. oboru max. 40 b.

      2. Zkouška z 2. oboru max. 40 b.

      Celkem max. 80 b.

      Biologie, geologie a environmentalistika se zaměřením na vzdělávání 

      Přijímací zkouška je pouze písemná, a to formou testu. Ověřuje znalosti biologie, geologie a ekologie v rozsahu středoškolského (gymnaziálního) učiva. 

      Maximální bodový zisk z testu je 40 bodů. Délka testu je max. 30 minut.

       

      Dějepis se zaměřením na vzdělávání

      Písemná zkouška - test z dějepisu v rozsahu gymnaziálního učiva: uzavřené a jednoduché otevřené otázky. V testu se ověřují schopnosti chronologického, logického a historického myšlení a dobrá orientace v českých a světových dějinách, zároveň se předpokládá rozhled po kulturně-společenském dění.

      Modelový test naleznete na: http://www.pedf.cuni.cz/PEDF-135.htm

      Délka trvání testu je 60 min.

    • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)
      Podmínkou přijetí ke studiu v bakalářském studijním programu je dosažení středního vzdělání s maturitní zkouškou.

      Způsob ověření: přijímací zkouška
      Datum ověření (přijímací zkoušky) od: 06.06.2019 Do: 14.06.2019
      Náhradní termín (přijímací zkoušky): 24.06.2019Do: 25.06.2019
    • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)

      Biologie, geologie a environmentalistika se zaměřením na vzdělávání 

      ROSYPAL, S. a kol. Nový přehled biologie. Praha: Scientia, 2011.

      JELÍNEK, J., ZICHÁČEK, V. Biologie pro střední školy gymnazijního typu (teoretická část). Olomouc: FIN PUBLISHING, 1996.

      KUBIŠTA, V. Obecná biologie. Praha: Fortuna, 2000.

      KINCL, L. a kol. Biologie rostlin. Praha: Fortuna, 2008.

      NOVOTNÝ, I. a kol. Biologie člověka. Praha: Fortuna, 2010.

      SMRŽ, J. Biologie živočichů. Praha: Fortuna, 2004.

      ŠMARDA, J. Genetika. Praha: Fortuna, 2003.

      ŠLÉGL, J. Ekologie. Praha: Fortuna, 2005.

      Dějepis se zaměřením na vzdělávání

      Učebnice dějepisu pro střední školy vydané po roce 1990. (Nakl. Práce, SPN a Fortuna. U všech uvedených učebnic je uvedeno datum 1. vydání, platná jsou i následující další, a jsou MŠMT ČR zařazeny do seznamu učebnic.

      HARNA, J., FIŠER, J. Dějiny českých zemí I., Fortuna, 1995.

      HARNA, J., FIŠER, J. Dějiny českých zemí II., Fortuna, 1998.

      SOUČEK J. Dějiny pravěku a starověku, SPL, 1995.

      BENEŠ, Z., PETRÁŇ, J. České dějiny I., SPL, 1997.

      KVAČEK, R. České dějiny II., SPL, 2002.

      BENEŠ, Z. Dějiny středověku a prvního století raného novověku., SPL, 1994.

      HROCH, M. Dějiny novověku, SPL, 1994.

      KUKLÍK, J., KUKLÍK, J. Dějiny 20. století, SPL, 1995.

      POPELKA, M., VÁLKOVÁ, V. Dějepis pro gymnázia a střední školy. 1. Pravěk a starověk, SPN, 2001.

      ČORNEJ, P., ČORNEJOVÁ, I., PARKAN, F. Dějepis pro gymnázia a střední školy. 2., Středověk a raný novověk, SPN, 2001.

      HLAVAČKA, M. Dějepis pro gymnázia a střední školy. 3, Novověk, SPN, 2001.

      KUKLÍK, J., KUKLÍK, J. Dějepis pro gymnázia a střední školy. 4, Nejnovější dějiny, SPN, 2002

      Modelový test naleznete na: http://www.pedf.cuni.cz/PEDF-135.html

    • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)

      Biologie, geologie a environmentalistika se zaměřením na vzdělávání 

      Absolvent bude mít znalosti v oborech biologie, geologie a environmentální výchova, bude se orientovat v základech práce s biologickým a geologickým materiálem, bude umět zorganizovat odborné exkurze, dokáže pracovat s laboratorní technikou a bude se orientovat v odborné a populárně vědecké literatuře.

      Dějepis se zaměřením na vzdělávání

      Absolvent má rozsáhlé vědomosti v oboru historie. Prioritou je následné magisterské studium učitelství. Jako bakalář se uplatní v oblastech: státní a veřejná správa, památková péče – specializovaná administrativní síla, dokumentátor, osvětový pracovník, pracovník terénního výzkumu, editor. Muzea, galerie – administrativa, lektor.