Termín podání přihlášky: | 28.02.2019 |
---|
Fakulta: | Pedagogická fakulta |
---|---|
Studijní program: | Specializace v pedagogice (B7507) |
Forma studia: | prezenční |
Druh studia: | bakalářské |
Jazyk výuky: | čeština |
Předpokládaný počet přijímaných: | 15 |
Standardní doba studia: | 3 roky |
Forma přihlášky: | Elektronická |
Poměr přijatých a přihlášených v minulém akad. roce
16 / 41Termín podání přihlášky: | 28.02.2019 |
---|
Biologie, geologie a environmentalistika se zaměřením na vzdělávání
Cílem studijního oboru je vysokoškolská příprava a kvalifikace odborníků, jejichž pracovní zařazení a uplatnění na trhu práce vyžaduje nejen kvalitní odbornou připravenost, ale také profesionálně rozvinutou schopnost komunikace s lidmi, zejména s dětmi a mládeží všude tam, kde se nejedná o klasickou školní pedagogickou práci. Prioritou bakalářského studia tohoto oboru je příprava na navazující magisterské studium učitelství biologie. Z tohoto důvodu jsou do bakalářského stupně studia zařazeny kurzy a předměty, které poskytují studentovi základní vysokoškolskou přípravu v jednotlivých biologických disciplínách, ale také v geologii a v environmentalistice.
Studijní plán oboru najdete na adrese http://studium.pedf.cuni.cz/karolinka/
Dějepis se zaměřením na vzdělávání
Studijní obor Dějepis se zaměřením na vzdělávání je tříletým bakalářským studiem poskytujícím odborné vzdělání v historii. Spolu s navazujícím magisterským programem Učitelství VVP pro ZŠ a SŠ dějepis představuje bakalářskou část přípravy učitelů dějepisu pro základní a střední školy. Jako samostatný obor je určen lektorům muzeí a galerií a dále pak široké škále pracovníků veřejné správy a památkové péče, kteří potřebují pro svůj výkon odborné historické znalosti.
Studijní plán oboru najdete na adrese http://studium.pedf.cuni.cz/karolinka/
Přijímací zkouška má dvě části:
1. Zkouška z 1. oboru max. 40 b.
2. Zkouška z 2. oboru max. 40 b.
Celkem max. 80 b.
Biologie, geologie a environmentalistika se zaměřením na vzdělávání
Přijímací zkouška je pouze písemná, a to formou testu. Ověřuje znalosti biologie, geologie a ekologie v rozsahu středoškolského (gymnaziálního) učiva.
Maximální bodový zisk z testu je 40 bodů. Délka testu je max. 30 minut.
Dějepis se zaměřením na vzdělávání
Písemná zkouška - test z dějepisu v rozsahu gymnaziálního učiva: uzavřené a jednoduché otevřené otázky. V testu se ověřují schopnosti chronologického, logického a historického myšlení a dobrá orientace v českých a světových dějinách, zároveň se předpokládá rozhled po kulturně-společenském dění.
Modelový test naleznete na: http://www.pedf.cuni.cz/PEDF-135.htm
Délka trvání testu je 60 min.
Způsob ověření: | přijímací zkouška | ||
---|---|---|---|
Datum ověření (přijímací zkoušky) od: | 06.06.2019 | Do: | 14.06.2019 |
Náhradní termín (přijímací zkoušky): | 24.06.2019 | Do: | 25.06.2019 |
Biologie, geologie a environmentalistika se zaměřením na vzdělávání
ROSYPAL, S. a kol. Nový přehled biologie. Praha: Scientia, 2011.
JELÍNEK, J., ZICHÁČEK, V. Biologie pro střední školy gymnazijního typu (teoretická část). Olomouc: FIN PUBLISHING, 1996.
KUBIŠTA, V. Obecná biologie. Praha: Fortuna, 2000.
KINCL, L. a kol. Biologie rostlin. Praha: Fortuna, 2008.
NOVOTNÝ, I. a kol. Biologie člověka. Praha: Fortuna, 2010.
SMRŽ, J. Biologie živočichů. Praha: Fortuna, 2004.
ŠMARDA, J. Genetika. Praha: Fortuna, 2003.
ŠLÉGL, J. Ekologie. Praha: Fortuna, 2005.
Dějepis se zaměřením na vzdělávání
Učebnice dějepisu pro střední školy vydané po roce 1990. (Nakl. Práce, SPN a Fortuna. U všech uvedených učebnic je uvedeno datum 1. vydání, platná jsou i následující další, a jsou MŠMT ČR zařazeny do seznamu učebnic.
HARNA, J., FIŠER, J. Dějiny českých zemí I., Fortuna, 1995.
HARNA, J., FIŠER, J. Dějiny českých zemí II., Fortuna, 1998.
SOUČEK J. Dějiny pravěku a starověku, SPL, 1995.
BENEŠ, Z., PETRÁŇ, J. České dějiny I., SPL, 1997.
KVAČEK, R. České dějiny II., SPL, 2002.
BENEŠ, Z. Dějiny středověku a prvního století raného novověku., SPL, 1994.
HROCH, M. Dějiny novověku, SPL, 1994.
KUKLÍK, J., KUKLÍK, J. Dějiny 20. století, SPL, 1995.
POPELKA, M., VÁLKOVÁ, V. Dějepis pro gymnázia a střední školy. 1. Pravěk a starověk, SPN, 2001.
ČORNEJ, P., ČORNEJOVÁ, I., PARKAN, F. Dějepis pro gymnázia a střední školy. 2., Středověk a raný novověk, SPN, 2001.
HLAVAČKA, M. Dějepis pro gymnázia a střední školy. 3, Novověk, SPN, 2001.
KUKLÍK, J., KUKLÍK, J. Dějepis pro gymnázia a střední školy. 4, Nejnovější dějiny, SPN, 2002
Modelový test naleznete na: http://www.pedf.cuni.cz/PEDF-135.html
Biologie, geologie a environmentalistika se zaměřením na vzdělávání
Absolvent bude mít znalosti v oborech biologie, geologie a environmentální výchova, bude se orientovat v základech práce s biologickým a geologickým materiálem, bude umět zorganizovat odborné exkurze, dokáže pracovat s laboratorní technikou a bude se orientovat v odborné a populárně vědecké literatuře.
Dějepis se zaměřením na vzdělávání
Absolvent má rozsáhlé vědomosti v oboru historie. Prioritou je následné magisterské studium učitelství. Jako bakalář se uplatní v oblastech: státní a veřejná správa, památková péče – specializovaná administrativní síla, dokumentátor, osvětový pracovník, pracovník terénního výzkumu, editor. Muzea, galerie – administrativa, lektor.