Volba jazyka
  • čeština
  • english
Uživatel
  • Anonym

    Detail programu/oboru

    Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání — Německý jazyk se zaměřením na vzdělávání (7507R036 / 7507R041) - dvouoborové studium

    Fakulta: Pedagogická fakulta
    Studijní program: Specializace v pedagogice (B7507)
    Forma studia: prezenční
    Druh studia: bakalářské
    Jazyk výuky: čeština
    Minimální předpokládaný počet přijímaných: 15
    Standardní doba studia: 3 roky
    Forma přihlášky: Elektronická
    Možnost upuštění od přijímací zkoušky: ano

    Poměr přijatých a přihlášených v minulém akad. roce

    21 / 91

    • Na tento program/obor nyní nelze podat elektronickou přihlášku.

    • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)
      Termín podání přihlášky: 28.02.2019
    • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)

      Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání 

      Studijní obor Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání umožňuje studentům získat znalosti z oblasti lingvistiky, kde je důraz kladen na teoretické znalosti především jazykových disciplín a jejich praktickou aplikaci, anglicky psané literatury, přičemž literární disciplíny umožňují studentům získat také dovednosti analyzovat a interpretovat různé literární texty. V oblasti praktického jazyka si studenti během studia prohloubí své jazykové dovednosti a při úspěšném absolvování dosáhnou úrovně C1-C2 Evropského referenčního rámce pro jazyky. Absolventi tohoto oboru jsou připraveni ke studiu v navazujícím magisterském programu Učitelství pro střední školy.

      Studijní plán oboru najdete na adrese http://studium.pedf.cuni.cz/karolinka/

       

      Německý jazyk se zaměřením na vzdělávání 

      Absolvent bakalářského studijního oboru Německý jazyk se zaměřením na vzdělávání vykazuje rozsáhlé znalosti z jednotlivých disciplín jazykovědné germanistiky, z dějin německy psané literatury jakožto součásti dějin literatury světové, z dějin německy mluvících zemí v evropském a světovém kontextu a z reálií německy mluvících zemí včetně souvislostí s českými zeměmi. V didakticky orientovaných kurzech se studenti seznamují se základní lingvodidaktickou terminologií a teorií a jsou vedeni k reflexi těchto poznatků v kontextu didaktiky němčiny jako cizího jazyka v českém školním prostředí. Prioritou absolventa bakalářského studia je následné magisterské studium učitelství, avšak bakalářský stupeň vzdělání umožňuje realizovat se v různých neučitelských profesích: ve státní správě, v cestovních kancelářích, v obchodních firmách, v knihovnách a jako organizační pracovník na vysokoškolských pracovištích i ve výzkumných ústavech.

      Studijní plán oboru najdete na adrese http://studium.pedf.cuni.cz/karolinka/

    • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)

      Přijímací zkouška má dvě části:

      1. Zkouška z 1. oboru max. 40 b.

      2. Zkouška z 2. oboru max. 40 b.

      Celkem max. 80 b.

      Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání 

      Zkouška má písemnou formu a sestává ze čtyř následujících částí:

      1. Gramatický test - prověřuje znalost mluvnických struktur v jednotlivých větách.

      2. Lexikální test – prověřuje znalost slovní zásoby formou doplňování slov v kratším originálním novinovém textu.

      3. Test čtení s porozuměním – prověřuje schopnost porozumět smyslu delšího originálního textu.

      4. Lingvistický test – Lingvistický test – prověřuje jazykové znalosti v oblasti gramatiky, slovní zásoby a výslovnosti formou rozmanitých úkolů, např. doplňování a transformace vět; identifikace chyby; výběr vhodného idiomu, frázového slovesa, ustáleného výrazu; určování synonym a antonym, rozpoznání správné výslovnosti slova, určování slovního druhu apod.

      Všechny čtyři části jsou ve formě otázek s výběrem odpovědí („multiple choice“).

      Vyžaduje se velmi dobrá znalost mluvnice, rozsáhlé vědomosti v oblasti slovní zásoby a velmi dobrá dovednost číst s porozuměním a orientovat se v původním (nebo lehce upraveném) textu. Předpokládají se celkové vstupní jazykové dovednosti na úrovni B2 Společného evropského referenčního rámce pro jazyky.

      Délka trvání testu max. 60 min.

      Modelový test naleznete na: http://www.pedf.cuni.cz/PEDF-135.htm

      Německý jazyk se zaměřením na vzdělávání 

      Přijímací zkouška ke studiu oboru německý jazyk a literatura je pouze písemná. Ověřovány jsou znalosti tvarosloví, větné skladby a slovní zásoby německého jazyka, dále porozumění středně těžkému psanému textu v německém originále a základní znalosti z německy psané literatury i z reálií německy mluvících zemí včetně reálií Čech a Moravy s ohledem na česko-německé, resp. česko-rakouské vztahy. Uchazeč musí v testu rovněž prokázat hlubší zájem o obor a širší politický a kulturní rozhled ve světovém dění minulém a současném, zejména ve vztahu k německy mluvícím zemím. Písemný test je koncipován formou otázek s výběrem odpovědi. Předpokládají se celkové vstupní jazykové dovednosti na úrovni B1 Společného evropského referenčního rámce pro jazyky.

      Modelový test naleznete na: http://www.pedf.cuni.cz/PEDF-135.htm

    • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)
      Podmínkou přijetí ke studiu v bakalářském studijním programu je dosažení středního vzdělání s maturitní zkouškou.

      Způsob ověření: přijímací zkouška
      Datum ověření (přijímací zkoušky) od: 06.06.2019 Do: 14.06.2019
      Náhradní termín (přijímací zkoušky): 24.06.2019Do: 25.06.2019
    • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)

      Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání

      Uchazeč může požádat děkana fakulty o upuštění od přijímací zkoušky z oboru Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání. Ve druhém oboru, do kterého se uchazeč hlásí, musí zkoušku vykonat, není-li od ní upuštěno.

      Žádost se podává v listinné podobě nejpozději do 28. 2. 2019. Součástí žádosti je doklad (certifikát) ne starší 2 let k datu podání přihlášky k přijímacímu řízení o úspěšném složení některé z níže uvedených zkoušek:

      Cambridgeské zkoušky:

      - Cambridge English: First – hodnocení A

      - Cambridge English: Advanced – hodnocení A, B, C

      - Cambridge English: Proficiency – hodnocení A, B, C

      IELTS - minimálně skóre 5,5 

      TOEFL iBT - minimálně 72 bodů

      Popřípadě i jiná osvědčení, která na základě složené zkoušky certifikují jazykovou úroveň uchazeče jako B2+ a vyšší.

      V případě, že bude podmínka pro upuštění od přijímací zkoušky splněna až po výše uvedeném termínu podání žádosti, je možno příslušný certifikát podat nejpozději do 31. 5. 2019. Samotnou žádost je však i v tomto případě nutno podat do 28. 2. 2019. Pokud děkan žádosti vyhoví, obdrží uchazeč rozhodnutí o upuštění od přijímací zkoušky a započte se mu maximální počet bodů uvedený v kritériích hodnocení daného oboru. Pokud nebude žádosti o upuštění od přijímací zkoušky vyhověno, obdrží uchazeč taktéž rozhodnutí a platí pro něj termín přijímací zkoušky uvedený v pozvánce. Pokud uchazeč nedoloží požadovaný certifikát do 31. 5. 2019, dostaví se v den konání přijímací zkoušky a přijímací zkoušku vykoná.

       

      Německý jazyk se zaměřením na vzdělávání 

      Uchazeč může požádat děkana fakulty o upuštění od přijímací zkoušky z oboru Německý jazyk se zaměřením na vzdělávání. Ve druhém oboru, do kterého se uchazeč hlásí, musí zkoušku vykonat, není-li od ní upuštěno.

      Žádost se podává v listinné formě nejpozději do 28. 2. 2019, součástí žádosti je kopie certifikátu o úspěšném složení zkoušky z německého jazyka na úrovni C1 nebo C2.

      V případě, že bude podmínka pro upuštění od přijímací zkoušky splněna až po výše uvedeném termínu podání žádosti, je možno příslušný certifikát podat nejpozději do 31. 5. 2019. Samotnou žádost je však i v tomto případě nutno podat do 28. 2. 2019. Pokud děkan žádosti vyhoví, obdrží uchazeč rozhodnutí o upuštění od přijímací zkoušky a započte se mu maximální počet bodů uvedený v kritériích hodnocení daného oboru. Pokud nebude žádosti o upuštění od přijímací zkoušky vyhověno, obdrží uchazeč taktéž rozhodnutí a platí pro něj termín přijímací zkoušky uvedený v pozvánce. Pokud uchazeč nedoloží požadovaný certifikát do 31. 5. 2019, dostaví se v den konání přijímací zkoušky a přijímací zkoušku vykoná.

    • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)

      Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání 

      MURPHY, R. English Grammar in Use. Cambridge University Press, 1998.

      MCCARTHY, M., O’DELL, F. English Vocabulary in Use. Cambridge University Press, 1994.

      SWAN, M., WALTER, C. How English Works. OUP, 1997.

      THOMPSON, A. J., MARTINET, A. V. A practical English Grammar. OUP, 1987.

      EASTWOOD, J. Oxford Practice Grammar. Intermediate. OUP, 2008.

      Longman Language Activator. The World’s First Production Dictionary. Longman, 1993.

      SWAN, M. Practical English Usage. Oxford, 1995.

      CUNNINGHAM, S., MOOR, P., Cutting Edge. Intermediate. Student’s Book, Workbook and Self-Study Book. Pearson Education, 2005.

      (nebo jakákoli další vydání výše zmíněných publikací)

      Učebnice anglického jazyka na úrovni střední a vyšší pokročilosti, např. New Headway, Opportunities, Face2Face, Language in Use, Inside Out, Matrix, Cambridge English for Schhols, New Hotline, Natural English, English in Mind, True to Life, Landmark, Progress to First Certificate, New First Certificate Gold aj.

      Modelový test naleznete na: http://www.pedf.cuni.cz/PEDF-135.htm

       

      Německý jazyk se zaměřením na vzdělávání 

      BERGLOVÁ, E., FORMÁNKOVÁ, E., MAŠEK, M. Moderní gramatika němčiny. Plzeň: Fraus, 2012.

      JUSTOVÁ, H. Deutschsprachige Länder. Praha: Fragment, 2006. (nebo jiné publikace se zaměřením na reálie německy mluvících zemí, například HOMOLKOVÁ, B. Reálie německy mluvících zemí. Plzeň: Fraus, 1997 a další vydání).

      NOVOTNÝ, J. a kol. Literatura v souvislostech 1. Plzeň: Fraus, 2010. S. 34, 51, 87, 101, 120, 142-143.

      JAKUBÍČEK, D.  Literatura v souvislostech 2. Plzeň: Fraus, 2011. S. 13-20, 106, 118, 139, 145, 150, 154.

      JAKUBÍČEK, D.  Literatura v souvislostech 3. Plzeň: Fraus, 2013. S. 12, 14, 21-22, 24, 47-51, 77, 103-120, 123-124, 143-148, 164, 168, 204.

      CHROBÁK, J., HORSÁKOVÁ, M. a V. PORTEŠOVÁ. Literatura v souvislostech 4. Plzeň: Fraus, 2014. S. 33-38, 86-88, 131-133, 171-177, 217-220.   

      Učebnice německého jazyka na úrovni střední a vyšší pokročilosti, např. Sprechen Sie Deutsch?, Němčina pro jazykové školy nově, Schritte international, Delfin, Tangramm aktuell, Themen aktuell, Německy s úsměvem nově, Studio d, Studio 21, Německy od Adama, Prima, Beste Freunde aj.

      Modelový test naleznete na: http://www.pedf.cuni.cz/PEDF-135.htm

    • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)

      Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání 

      Bližší informace na ivana.jancovicova@pedf.cuni.cz

      Německý jazyk se zaměřením na vzdělávání 

      Pro zájemce bude otevřen přípravný kurz v rozsahu 8 hodin. Bližší informace budou uvedeny na webových stánkách katedry germanistiky: http://tarantula.ruk.cuni.cz/KG-1.html

    • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)

      Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání 

      Absolvent bakalářského studia má rozsáhlé vědomosti a kompetence v oblasti anglického jazykového systému, britské a americké literatury a jazykové dovednosti na úrovni vysoké pokročilosti, a proto se může uplatnit v řadě státních i mezinárodních institucí. Studium je koncipováno jako základ návazného magisterského studia učitelství.


      Německý jazyk se zaměřením na vzdělávání 

      Absolvent disponuje rozsáhlými znalostmi z germanistické lingvistiky a z dějin německy psané literatury. Díky svým interkulturním kompetencím dovede erudovaně jednat se zahraničním partnerem. Prioritou absolventa bakalářského stupně studia je následné magisterské studium učitelství, uplatnění však nalezne i v neučitelských profesích.