jiná | |
Osvědčení o absolvování programu | |
není stanoven | |
Osvědčení o absolvování | |
Krizová komunikace pro pedagogické pracovníky | |
prezenční | |
čeština | |
Krizové situace mohou nastat v každé vzdělávací instituci a je dobré být na ně připraven a postupovat tak, aby se krize efektivně zvládla a nepoškodilo se dobré jméno školy, klima a vztahy uvnitř i s veřejností. Vzdělávací program je zaměřen na vymezení krizových situací, objasnění vhodných a efektivních postupů komunikace v krizi, věnuje se eliminaci komunikačních chyb a připravuje účastníky na vytvoření vlastních krizových scénářů. Účastníci se rovněž seznámí s mediačními technikami, které jim pomohou zvládnout emočně vypjaté momenty. Pozornost bude věnována i digitálním technologiím, které je nutné v krizi využívat s velkým rozmyslem, protože mohou být kvalitním pomocníkem, ale i zásadním problémem v případě šíření dezinformací. Absolventi kurzu se naučí, jak vypjatou situaci úspěšně zvládnout a zabránit tak eskalaci vzniklé krize. | |
Cílem vzdělávacího programu je naučit účastníky efektivně komunikovat v krizových situacích a zabránit tak další eskalaci krize a poškození dobrého jména školy. Po úspěšném absolvování vzdělávacího programu budou účastníci schopni: − Identifikovat krizovou situaci a zvolit adekvátní komunikační strategii, − Aplikovat techniky pro zvládání vyhrocených emocí v krizových chvílích. − Vytvořit si krizový scénář a aplikovat ho při komunikaci v krizových situacích |
|
21756/2021-2-774 | |
MŠMT | |
11914/2017-1 | |
Andragogika a management vzdělávání | |
Krizová komunikace pro pedagogické pracovníky | |
1 Teoretická část: 2,5 vyučovací hodiny - Teoretický rámec a terminologické vymezení - Vymezení krizových situací ve školství - Vnitřní a vnější krizová komunikace - Co je krize a jak ji identifikovat - Postup při krizové komunikaci – strategie a zásady - Chyby při krizové komunikaci - Komunikační stopky 2 Praktická část: 3 vyučovací hodiny - Techniky pro zvládání krizových situací – copingové strategie, zrcadlení, parafráze, worst case X best case, kotvení v pěti smyslech - Strukturování informačních sdělení - Uplatnění mediace - Příprava krizového scénáře - Využití digitálních technologií při krizové komunikaci - Postup v konkrétních případech - Rozbor případů z praxe 3 Závěrečná část, diskuze, dotazy, zpětná vazba: 0,5 hodiny |
|
16 | |
Pedagogičtí pracovníci - dle přihlášek | |
100 % účast na kurzu |
jiná | |
Osvědčení o absolvování programu | |
není stanoven | |
Osvědčení o absolvování | |
Mgr. Zuzana Svobodová, Ph.D. | |
Katedra andragogiky a managementu vzdělávání | |
Katedra andragogiky a managementu vzdělávání | |
Pedagogická fakulta, Univerzita Karlova |
2023/2024 | |
zimní semestr, Říjen | |
11.12.2023 | |
Krátkodobé | |
6 hodin |
1980 Kč / kurz | |
---- | |
osvobozeno |
Centrum CŽV, Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, M. Rettigové 4, 116 39 Praha 1 | |
Centrum celoživotního vzdělávání | |
Mgr. Danuše Dvořáková | |
danuse.dvorakova@pedf.cuni.cz | |
773246766 | |
01.09.2023 - 29.11.2023 | |
dle vyhlášených termínů na www.kamv.cz | |
Kontaktní osoba KAMV pro organizační záležitosti: Mgr. Danuše Dvořáková (tel. 773 246 766), danuse.dvorakova@pedf.cuni.cz referentka CŽV Klára Hašková klara.haskova@pedf.cuni.cz tel. 221 900 342 |
|