Volba jazyka
  • čeština
  • english
Uživatel
  • Anonym

    Detail programu CŽV

    Učit vědomě: sebepoznání učitele jako cesta ke kvalitě výuky (7703)

    Učit vědomě: sebepoznání učitele jako cesta ke kvalitě výuky
    prezenční
    čeština
    Účastníci kurzu se na základě vlastního prožitku seznámí s metodami osobnostní a sociální a dramatické výchovy vhodnými i při práci ve výuce. Program nabízí účastníkům bezpečný prostor pro osobnostní rozvoj a prohloubení sebepoznání, které je předpokladem ke kvalitní práci s žáky/třídou a zároveň prevencí syndromu vyhoření.
    MSMT-8213/2021-3-375
    MŠMT
    11914/2017-1
    Učit vědomě: sebepoznání učitele jako cesta ke kvalitě výuky
    Témata jednotlivých setkání:
    (1) Já – vím, kdo jsem, co chci a co potřebuji (6 hodin)
    Účastníci na základě vlastního prožitku formulují přednosti a rizika svého typu osobnosti pro profesi učitele, pojmenují své profesní cíle a hodnoty, reflektují svou profesní zkušenost a významné události, které je ovlivnily, uvědomí si své potřeby a možné zdroje jejich naplňování. Vyzkouší si vybrané techniky z oblasti psychohygieny. Využity budou zážitkové aktivity a metody osobnostní a sociální a dramatické výchovy a koučovací postupy zohledňující úroveň připravenosti, potřeb a preferencí konkrétní skupiny účastníků.
    (2) Já a ty – vědomé budování vztahu učitel – žák (6 hodin)
    V tomto bloku si účastníci pojmenují svou profesní roli ve vztahu k žákům, uvědomí si své hranice, které jim slouží k bezpečné, respektující a efektivní komunikaci se žákem, vyzkouší si vybrané techniky respektující komunikace, reflektují svůj postoj k různým typům žáků, pozitivní a negativní předsudky, které jejich vztah k žákům ovlivňují. Využity budou zážitkové aktivity a metody osobnostní a sociální a dramatické výchovy a koučovací postupy zohledňující úroveň připravenosti, potřeb a preferencí konkrétní skupiny účastníků.
    (3) Já a my – vědomá práce se skupinou žáků (6 hodin)
    V posledním bloku si účastníci na základě skupinové práce formulují úlohu sebe jako vedoucího skupiny žáků, pojmenují svůj přístup ke skupině a postupy, které využívají při ovlivňování klimatu třídy a skupinové dynamiky, uvědomí si svou zkušenost, dovednosti a limity v řešení konfliktních situacích. V závěru formulují na základě zkušenosti z kurzu svůj profesní cíl v oblasti seberozvoje jako předpoklad kvalitnější práce na osobnostním a sociální výchově svých žáků. Využity budou zážitkové aktivity a metody osobnostní a sociální a dramatické výchovy a koučovací postupy zohledňující úroveň připravenosti, potřeb a preferencí konkrétní skupiny účastníků.
    20
    Cílová skupina: učitelé 1. stupně ZŠ, max.počet 20.

      • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)
        jiná
        Osvědčení o absolvování programu
        Osvědčení
      • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)
        PhDr. Tereza Krčmářová, Ph.D.
        Katedra preprimární a primární pedagogiky
        Katedra preprimární a primární pedagogiky
        Magdalény Rettigové 4, 116 39 Praha 1
      • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)
        2021/2022
        letní semestr, Květen
        13.05.2022
        Krátkodobé
        18 hodin
        3 setkání po 6 hod.
        13.5.2022
        21.5.2022
        3.6.2022
      • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)
        2600 Kč / kurz
      • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)
        Centrum celoživotního vzdělávání PedF UK, Magdalény Rettigové 4, 116 39 Praha 1
        Centrum celoživotního vzdělávání
        Iva Gecková
        iva.geckova@pedf.cuni.cz
        221 900 342
        01.02.2022 - 30.04.2022