jiná | |
Osvědčení o absolvování programu | |
Osvědčení | |
Učit vědomě: sebepoznání učitele jako cesta ke kvalitě výuky | |
prezenční | |
čeština | |
Účastníci kurzu se na základě vlastního prožitku seznámí s metodami osobnostní a sociální a dramatické výchovy vhodnými i při práci ve výuce. Program nabízí účastníkům bezpečný prostor pro osobnostní rozvoj a prohloubení sebepoznání, které je předpokladem ke kvalitní práci s žáky/třídou a zároveň prevencí syndromu vyhoření. | |
MSMT-8213/2021-3-375 | |
MŠMT | |
11914/2017-1 | |
Učit vědomě: sebepoznání učitele jako cesta ke kvalitě výuky | |
Témata jednotlivých setkání: (1) Já – vím, kdo jsem, co chci a co potřebuji (6 hodin) Účastníci na základě vlastního prožitku formulují přednosti a rizika svého typu osobnosti pro profesi učitele, pojmenují své profesní cíle a hodnoty, reflektují svou profesní zkušenost a významné události, které je ovlivnily, uvědomí si své potřeby a možné zdroje jejich naplňování. Vyzkouší si vybrané techniky z oblasti psychohygieny. Využity budou zážitkové aktivity a metody osobnostní a sociální a dramatické výchovy a koučovací postupy zohledňující úroveň připravenosti, potřeb a preferencí konkrétní skupiny účastníků. (2) Já a ty – vědomé budování vztahu učitel – žák (6 hodin) V tomto bloku si účastníci pojmenují svou profesní roli ve vztahu k žákům, uvědomí si své hranice, které jim slouží k bezpečné, respektující a efektivní komunikaci se žákem, vyzkouší si vybrané techniky respektující komunikace, reflektují svůj postoj k různým typům žáků, pozitivní a negativní předsudky, které jejich vztah k žákům ovlivňují. Využity budou zážitkové aktivity a metody osobnostní a sociální a dramatické výchovy a koučovací postupy zohledňující úroveň připravenosti, potřeb a preferencí konkrétní skupiny účastníků. (3) Já a my – vědomá práce se skupinou žáků (6 hodin) V posledním bloku si účastníci na základě skupinové práce formulují úlohu sebe jako vedoucího skupiny žáků, pojmenují svůj přístup ke skupině a postupy, které využívají při ovlivňování klimatu třídy a skupinové dynamiky, uvědomí si svou zkušenost, dovednosti a limity v řešení konfliktních situacích. V závěru formulují na základě zkušenosti z kurzu svůj profesní cíl v oblasti seberozvoje jako předpoklad kvalitnější práce na osobnostním a sociální výchově svých žáků. Využity budou zážitkové aktivity a metody osobnostní a sociální a dramatické výchovy a koučovací postupy zohledňující úroveň připravenosti, potřeb a preferencí konkrétní skupiny účastníků. |
|
20 | |
Cílová skupina: učitelé 1. stupně ZŠ, max.počet 20. |
jiná | |
Osvědčení o absolvování programu | |
Osvědčení | |
PhDr. Tereza Krčmářová, Ph.D. | |
Katedra preprimární a primární pedagogiky | |
Katedra preprimární a primární pedagogiky | |
Magdalény Rettigové 4, 116 39 Praha 1 |
2021/2022 | |
letní semestr, Květen | |
13.05.2022 | |
Krátkodobé | |
18 hodin | |
3 setkání po 6 hod. | |
13.5.2022 21.5.2022 3.6.2022 |
2600 Kč / kurz |
Centrum celoživotního vzdělávání PedF UK, Magdalény Rettigové 4, 116 39 Praha 1 | |
Centrum celoživotního vzdělávání | |
Iva Gecková | |
iva.geckova@pedf.cuni.cz | |
221 900 342 | |
01.02.2022 - 30.04.2022 | |