Volba jazyka
  • čeština
  • english
Uživatel
  • Anonym

    Detail programu CŽV

    Podpora integrace matematické, čtenářské a jazykové gramotnosti u žáků základních škol prostřednictvím řešení slovních úloh I (9934)

    Podpora integrace matematické, čtenářské a jazykové gramotnosti u žáků základních škol prostřednictvím řešení slovních úloh I
    prezenční
    čeština
    Cílem kurzu je seznámit účastníky s originální metodikou výuky slovních úloh, která je založena na propojování rozvoje matematické, čtenářské a jazykové gramotnosti u žáků základní školy. Metodika byla vyvinuta ve spolupráci odborníků z didaktiky matematiky, didaktiky českého jazyka a psychologie. Je založena na následujících principech:
    • Slovní úlohy jsou jedním z kritických míst výuky matematiky a je třeba hledat způsoby, jak je vyučovat.
    • Obtížnost slovní úlohy je ovlivněna jazykovými charakteristikami slovní úlohy.
    • Schopnost řešit slovní úlohy je ovlivněna nejen matematickými schopnostmi žáků, ale i úrovní jejich čtenářské a jazykové gramotnosti.
    • Slovní úlohy jsou vhodným prostředkem pro rozvíjení vztahu mezi matematikou a českým jazykem jako vyučovacími předměty.
    • Schopnost řešit slovní úlohy je ovlivňována úrovní metakognitivních dovedností.

    V rámci kurzu budou účastníci praktickou formou seznámeni se čtyřmi typy metodických materiálů (Porovnávání, Nedokončené strategie, Neposedové, Variované úlohy), které je možné různě kombinovat. Každý z typů pracuje se slovní úlohou odlišným způsobem. Jejich společným znakem jsou zařazené čtenářské a jazykové úlohy, jež je možné využít jak v hodině matematiky, tak v hodinách českého jazyka. Materiály jsou tedy vhodné i pro spolupráci (případně přímo tandemovou výuku) učitelů matematiky a českého jazyka.
    UKPedF/533257/2023
    Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta
    MSMT- 28686/2022-3
    Podpora integrace matematické, čtenářské a jazykové gramotnosti u žáků základních škol prostřednictvím řešení slovních úloh I
    • Principy, na nichž je metodika založena (1 hodina)
    • Konkrétní ukázka materiálů všech typů (3 hodiny)
    • Pracovní dílny věnované jednotlivým typům materiálů (3 hodiny)*
    • Závěr – doporučení k implementaci materiálů na základě pilotáží (1 hodina)

    *Podle skladby přihlášených učitelů (1. a 2. stupeň) a jejich preferencí se každý z účastníků podrobně seznámí se dvěma typy materiálů. Učitelé českého jazyka se budou účastnit jedné samostatné dílny, kde se seznámí s tím, jak využít předložené materiály i pro rozvoj jazykové a čtenářské gramotnosti v českém jazyce.
    30
    podání přihlášky, vstupní podmínkou je odborná způsobilost pedagogického pracovníka ve smyslu zákona č. 563/2004 Sb.

      • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)
        jiná
        Osvědčení o absolvování programu
      • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)
        prof. RNDr. Naďa Vondrová, Ph.D.
        Katedra matematiky a didaktiky matematiky
        Centrum celoživotního vzdělávání
        PedF UK, Magdalény Rettigové 4, 116 39 Praha 1
      • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)
        2024/2025
        zimní semestr, Říjen
        11.10.2024
        Krátkodobé
        8 hodin
      • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)
        1300 Kč / kurz
        osvobozeno
      • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)
        Pedagogická fakulta, Magdalény Rettigové 4, Praha 1, 116 39
        Bc. Klára Hašková, DiS.
        klara.haskova@pedf.cuni.cz
        221900342
        20.09.2024 - 07.10.2024