| ústní zkouška závěrečná písemná práce |
|
| Osvědčení o absolvování programu | |
| získání dalších odborných znalostí v oboru | |
| § 25 a § 27 zákona č. 563/2004 Sb. a v souladu s ustanovením § 8 vyhlášky č. 317/2005 Sb. | |
| Studium pro výchovné poradce | |
| prezenční | |
| čeština | |
| Cílem vzdělávání je získat ucelený přehled o problematice výchovného poradenství, o jeho vývoji v České republice a faktorech, které jeho vývoj stále ovlivňují. Získat vědomosti o poskytovaných službách ve školních poradenských zařízeních: pedagogicko-psychologických poradnách a speciálně pedagogických centrech. A také praktické seznámení studentů s problematikou školských zařízení. Základní předpoklad výkonu dané specializované činnosti tvoří orientace v legislativě a náplň práce výchovného poradce. Cílem je také vybavit studenty základními informacemi o pedagogicko-psychologické diagnostice a autodiagnostice učitele. Vedle toho bude věnována velká pozornost osvojení si metodicko-praktických diagnostických dovedností. V neposlední řadě je cílem získání praktických dovedností v oblasti kariérového poradenství, práce se žáky s potřebou podpůrných opatření a nadanými žáky, rozvoj komunikačních dovedností pedagoga potřebných k vedení rozhovoru, vytvoření bezpečného a důvěryhodného komunikačního prostředí. Vývoj poradenských systémů a specifika role výchovného poradce ve školním prostředí Služby specializovaných poradenských zařízení Právní rámec výchovného poradenství Koordinace činností souvisejících se vzděláváním žáků s potřebou podpůrných opatření (SVP) Pedagogicko-psychologická a speciálněpedagogická diagnostika Vyhledávání a orientační šetření žáků Kariérové poradenství Základní dovednosti při vedení poradenského rozhovoru Identifikace a práce s nadanými a vícejazyčnými dětmi v rámci školní třídy Digitální svět Školní třída, její vedení a diagnostika Intervenční techniky poradenské práce ve škole Monitorování a evaluace a autoevaluace výchovného poradenství Psychohygiena ve škole Stáže v akreditovaných školských poradenských zařízeních 11/ Žák v kontextu služeb výchovného poradce 12/ Monitorování a evaluace a autoevaluace výchovného poradenství |
|
| MŠMT: 12375/2025-7-61, v rámci systému DVPP | |
| MŠMT | |
| 5862/2022-5 | |
| Studium pro výchovné poradce | |
| ano | |
| vysokoškolské - magisterského typu |
| ústní zkouška závěrečná písemná práce |
|
| Osvědčení o absolvování programu | |
| získání dalších odborných znalostí v oboru | |
| § 25 a § 27 zákona č. 563/2004 Sb. a v souladu s ustanovením § 8 vyhlášky č. 317/2005 Sb. | |
| doc. Mgr. Kamila Urban, Ph.D. | |
| Katedra psychologie | |
| Katedra psychologie |
| 2025/2026 | |
| zimní semestr | |
| 17.10.2025 | |
| 4 | |
| 250 hodin |
| 28000 Kč / kurz | |
| osvobozeno |
| FF UK, Katedra psychologie, nám. Jana Palacha 2, Praha 1, 116 38, | |
| Katedra psychologie | |
| doc. Mgr. Kamila Urban, Ph.D. | |
| kamila.urban@ff.cuni.cz | |
| 221619667 | |
| do 17.10.2025 | |