Volba jazyka
  • čeština
  • english
Uživatel
  • Anonym

    Detail programu CŽV

    Studium pro výchovné poradce (12318)

    Studium pro výchovné poradce
    prezenční
    čeština
    Cílem vzdělávání je získat ucelený přehled o problematice výchovného poradenství, o jeho vývoji v České republice a faktorech, které jeho vývoj stále ovlivňují. Získat vědomosti o poskytovaných službách ve školních poradenských zařízeních: pedagogicko-psychologických poradnách a speciálně pedagogických centrech. A také praktické seznámení studentů s problematikou školských zařízení. Základní předpoklad výkonu dané specializované činnosti tvoří orientace v legislativě a náplň práce výchovného poradce. Cílem je také vybavit studenty základními informacemi o pedagogicko-psychologické diagnostice a autodiagnostice učitele. Vedle toho bude věnována velká pozornost osvojení si metodicko-praktických diagnostických dovedností. V neposlední řadě je cílem získání praktických dovedností v oblasti kariérového poradenství, práce se žáky s potřebou podpůrných opatření a nadanými žáky, rozvoj komunikačních dovedností pedagoga potřebných k vedení rozhovoru, vytvoření bezpečného a důvěryhodného komunikačního prostředí. Vývoj poradenských systémů a specifika role výchovného poradce ve školním prostředí
    Služby specializovaných poradenských zařízení
    Právní rámec výchovného poradenství
    Koordinace činností souvisejících se vzděláváním žáků s potřebou podpůrných opatření (SVP)
    Pedagogicko-psychologická a speciálněpedagogická diagnostika
    Vyhledávání a orientační šetření žáků
    Kariérové poradenství
    Základní dovednosti při vedení poradenského rozhovoru
    Identifikace a práce s nadanými a vícejazyčnými dětmi v rámci školní třídy
    Digitální svět
    Školní třída, její vedení a diagnostika
    Intervenční techniky poradenské práce ve škole
    Monitorování a evaluace a autoevaluace výchovného poradenství
    Psychohygiena ve škole
    Stáže v akreditovaných školských poradenských zařízeních
    11/ Žák v kontextu služeb výchovného poradce
    12/ Monitorování a evaluace a autoevaluace výchovného poradenství
    MŠMT: 12375/2025-7-61, v rámci systému DVPP
    MŠMT
    5862/2022-5
    Studium pro výchovné poradce
    ano
    vysokoškolské - magisterského typu

      • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)
        ústní zkouška
        závěrečná písemná práce
        Osvědčení o absolvování programu
        získání dalších odborných znalostí v oboru
        § 25 a § 27 zákona č. 563/2004 Sb. a v souladu s ustanovením § 8 vyhlášky č. 317/2005 Sb.
      • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)
        doc. Mgr. Kamila Urban, Ph.D.
        Katedra psychologie
        Katedra psychologie
      • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)
        2025/2026
        zimní semestr
        17.10.2025
        4
        250 hodin
      • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)
        28000 Kč / kurz
        osvobozeno
      • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)
        FF UK, Katedra psychologie, nám. Jana Palacha 2, Praha 1, 116 38,
        Katedra psychologie
        doc. Mgr. Kamila Urban, Ph.D.
        kamila.urban@ff.cuni.cz
        221619667
        do 17.10.2025
      • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)