Klíčové gramotnostní dovednosti u žáků základních škol – testová diagnostická baterie PorTex (8338)
Klíčové gramotnostní dovednosti u žáků základních škol – testová diagnostická baterie PorTex
prezenční
čeština
Program je v souladu s ustanovením § 10 písm. dle vyhlášky č. 317/2005 Sb., o dalším vzdělávání pedagogických pracovníků, akreditační komisi a kariérním systému pedagogických pracovníků, ve znění pozdějších předpisů, jako studium k prohloubení odborné kvalifikace. Je určen pro psychology a speciální pedagogy, kteří pracují ve školských poradenských zařízeních a školních poradenských pracovištích. Cílem kurzu je zaškolit pracovníky do práce se zcela novou diagnostickou baterií PorTex, která byla vytvořena prostřednictvím projektu TL01000365 u Technologické agentury ČR. Baterie má komplexní podobu a zahrnuje možnost hodnocení jazykových předpokladů pro rozvoj čtenářských dovedností a hodnocení techniky čtení (s důrazem na dekódování). Zcela novým způsobem v České republice umožňuje diagnostiku porozumění, které je sledováno ve vývojovém pohledu (od poslechu s porozuměním přes tiché čtení s porozuměním ke hlasitému čtení s porozuměním). Účastníkům budou představeny jednotlivé testy nové testové baterie (Kucharská et. al., Praha: PedF, 2021) vytvořené na základě aplikovaného výzkumu, budou zaškoleni do jejich skórování a vyhodnocení. Součástí školení je i manuál k testové baterii (3 příručky, 25 diagnostických testů a dotazníků pro žáky 1.-5.ročníku ZŠ), který je zahrnut do účastnického poplatku.
MŠMT
MSMT- 28686/2022-1
Klíčové gramotnostní dovednosti u žáků základních škol – testová diagnostická baterie PorTex
16 hodin - 2 výukové dny jdoucí po sobě.
99
Přijímání jsou uchazeči ukončeným magisterským studiem ve studijním programu Psychologie nebo Speciální pedagogika.