Volba jazyka
  • čeština
  • english
Uživatel
  • Anonym

    Detail programu CŽV

    Biologie čtená podruhé – cyklus webinářů, téma: Náročná témata aneb co napoprvé nestačí (11390)

    Biologie čtená podruhé – cyklus webinářů, téma: Náročná témata aneb co napoprvé nestačí
    distanční
    čeština
    Cyklus Biologie čtené podruhé střídá několik zastřešujících ročních témat. Jsou jimi evoluční biologie, environmentální výchova a ekologie, genetika a antropologie, onemocnění a disturbance, v neposlední řadě pak soužití a komunikace mezi jednotlivými organismy či společenstvím organismů. Cyklus zahrnuje 12 na sebe volně navazujících a vzájemně se doplňujících setkání.
    Biologie čtená podruhé
    Cyklus Biologie čtené podruhé se koná každý týden od začátku října až do prvního lednového týdne s respektováním podzimních a vánočních prázdnin. Sestává z pravidelných setkání s pozvanými odborníky a jednoho setkání věnovaného reflexi celého cyklu, návrhům účastníků na témata dalšího roku, představení novinek z Katedry učitelství a didaktiky biologie na Přírodovědecké fakultě Univerzity Karlovy a Osvědčením o absolvování cyklu. Každé setkání trvá tři vyučovací hodiny s jednou krátkou přestávkou uprostřed. Se zahájením kurzu pro U3V se počítá v říjnu 2024.
    Kurz rozvíjí kompetence pro distanční a on-line výuku a posiluje digitální kompetence. Je veden formou synchronního on-line webináře na platformě Google Meet a Google Classroom. Nedílnou součástí je moderovaná diskuze k zadanému tématu mezi odborníky z oboru, zkušenými a začínajícími učiteli z praxe a moderátorem (lektorem). Odborníci z oboru (akademičtí pracovníci z Univerzity Karlovy nebo z Ústavů Akademie věd, hosté z dalších univerzit v České republice) připravují podle zadání moderátora (lektora) podklady pro každé setkání formou anotace tématu, powerpointové prezentace a dalších elektronických materiálů včetně aktuálních literárních zdrojů pro účastníky kurzu. Materiály spolu s nahrávkou webinářů jsou uloženy v Google Classroom, kam se zájemci dopředu zapíší.

    Cyklus zahrnuje 12 na sebe volně navazujících a vzájemně se doplňujících setkání za účelem sdílení aktuálních informací z oblasti přírodních věd, technických oborů a psychologie a názorů na způsoby vyučování vybraných oblastí mezi pozvanými odborníky a učiteli z praxe na středních a základních školách, případně i pracovníky ekocenter a jiných vzdělávacích organizací. Vybraná dílčí témata vycházejí z aktuálních potřeb frekventantů kurzu. Reflektují podněty zkušených učitelů, kolektivu Katedry učitelství a didaktiky biologie na Přírodovědecké fakultě Univerzity Karlovy a současné moderní trendy ve výuce. Distanční forma umožňuje přinášet pohledy odborníků i z dalších univerzit a ekocenter napříč ČR. Součástí setkání je pravidelná reflexe, návrhy účastníků na témata, kterým by se chtěli věnovat v příštím cyklu a představení novinek z Katedry učitelství a didaktiky biologie. Každé setkání trvá tři vyučovací hodiny s jednou krátkou přestávkou uprostřed.
    Aby byla setkání přínosná pro ty, kteří se jich účastní opakovaně, je třeba při opakování tématu zvolit jiný pohled, vybrat jiného odborníka nebo položit jiné otázky. Každý cyklus setkání Biologie čtené podruhé je tedy ve svém obsahu jedinečný. Proto nejsou roční témata rozepsána do detailů, program každého roku je jedinečný. Podrobné aktuální informace najdou účastníci kurzu po přihlášení v Google Classroom, včetně nahraných přednášek a případných změn v programu.
    Kurz bude v rozsahu 30 vyučovacích hodin + dobrovolné prezenční jednodenní exkurze

    Např. předběžný sylabus v roce 2024/25:
    Zastřešující název ročního cyklu "Náročná témata aneb co napoprvé nestačí"
    • 1) Exkurze do botanické zahrady, Hra Černý Petr, Peer mediace
    • 2) Jak rostliny vystoupily z vody a ovládly souš
    • 3) Digitální aplikace ve výuce paleobiologie, hra k evoluci rostlin
    • 4) Mikropolutanty ve vodách
    • 5) Jaké jsou nové možnosti ve výuce anatomie člověka
    • 6) Zmírnění fobií žáků pomocí virtuální reality
    • 7) Fakultní geopark jako motivace žáků k učivu o neživé přírodě
    • 8) Jak atraktivně učit téma HOUBY
    • 9) Netopýři a synantropní ptáci
    • 10) Globální trendy v ochraně přírody
    • 11) Biologické limity plodnosti a asistované reprodukce
    • 12) Metoda převrácené třídy ve výuce přírodovědných předmětů
    60
    Kapacita kurzu je max. 60 účastníků. Cílovou skupinou jsou především aprobovaní i neaprobovaní učitelé přírodopisu na druhém stupni základních škol, biologie na gymnáziích a obdobných přírodovědných předmětů na středních odborných školách. Dále do cílové skupiny spadají další pedagogičtí pracovníci škol a školských zařízení, pedagogové volného času domů dětí a mládeže a středisek volného času realizující přírodovědné kroužky.

      • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)
        nejsou stanoveny
        Osvědčení o absolvování programu
      • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)
        RNDr. Irena Chlebounová
        Katedra učitelství a didaktiky biologie
        Katedra učitelství a didaktiky biologie
        Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakulta, Katedra učitelství a didaktiky biologie
      • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)
        2024/2025
        zimní semestr, Říjen
        02.10.2024
        1
        36 hodin
        02.10.2024 - 08.01.2025
      • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)
        3600 Kč / kurz
      • sbalit Rozbalit (další informace – např. detail přihlášky)
        Albertov 6, Praha 2, 128 00
        RNDr. Irena Chlebounová
        irena.chlebounova@natur.cuni.cz
        221951994
        15.01.2024 - 26.08.2024