PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Personální management - YMRP0005
Anglický název: Personnel Management
Zajišťuje: Program Řízení a supervize (24-KRS)
Fakulta: Fakulta humanitních studií
Platnost: od 2023
Semestr: zimní
E-Kredity: 4
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:kombinovaná
Rozsah, examinace: zimní s.:0/2, Zk [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Kompetence:  
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Úroveň:  
Je zajišťováno předmětem: YMRNPK022
Garant: Mgr. Ing. Matěj Lejsal, Ph.D.
Anotace
Poslední úprava: Romana Pištěková (21.05.2018)
Témata: 1. Personální management – historie a vývoj oboru 2. Přehled základních pojmů: Personální procesy a činnosti, personální strategie, personální politika, postupy, životní cyklus zaměstnance 3. Organizace, vytváření a rozvoj – vytváření organizace, pracovních míst a rolí 4. Získávání a výběr pracovníků, zapracování / umísťování, uvolňování / vymísťování 5. Kritéria pro výběr pracovníků, specifika pracovních pozic v sociálních a zdravotnických organizacích, specifické požadavky na pracovníky ve zdravotnických a sociálních organizacích 6. Vedení rozhovoru zaměřeného na kompetence (Competency Based Interview) 7. Řízení pracovního výkonu - motivace pracovníků, hodnocení pracovníků, odměňování pracovníků, tvorby mzdových soustav 8. Rozvoj lidských zdrojů – zjišťování rozvojových potřeb, osobní plány rozvoje, systémy a metody vzdělávání 9. Evropský kompetenční rámec pro celoživotní učení – aplikace v personálním managementu 10. Nástroje podpory osobního rozvoje pracovníků 11. Řízení znalostí (Knowledge Management) 12. Personální management ve zdravotnických a sociálních organizacích – specifika, legislativní kontext Pracovně-studijní setkání jsou postavena na práci formou zážitkového učení na principu Kolbova cyklu (konkrétní zkušenost – ohlédnutí – zhodnocení – plán změn, resp. generalizace) při řešení individuálního zadání (plán osobního rozvoje v oblasti personálního managementu v úvodní fázi kurzu) a zadání specifických skupinových úloh.
Požadavky k zápisu
Poslední úprava: Romana Pištěková (12.05.2021)

Kurz je určen výhradně studujícím 1. ročníku studijního programu Řízení a supervize v soc. a zdrav. organizacích, a není proto možné si jej zapsat po webu.

Sylabus
Poslední úprava: Romana Pištěková (21.05.2018)

Studenti v denním studiu mají povinnou min. 75% účast na výuce.

Povinná literatura:
KOUBEK, J. Řízení lidských zdrojů: základy moderní personalistiky. 1. vyd. Praha: Management Press, 2001. 350 s. ISBN 80-859-4301-8.

MATOUŠEK a kol. Metody a řízení sociální práce. 3. vyd. Praha: Portál, 2013. 400s. ISBN 978-80-262-0213-4.

Doporučená literatura:
ARMSTRONG, M. Personální management. 6. vyd. Praha: Grada Publishing, 1999. 963 s. Přel. J. Koubek, J. Berka. ISBN 80-7169-614-5.

ARMSTRONG, M. Řízení lidských zdrojů. Praha: Grada, 2002. 856 s. Přel. J. Koubek. ISBN 80-247-0469-2.

BĚLOHLÁVEK, F. Jak řídit a vést lidi: Testy, případové studie, styly řízení, motivace a hodnocení. Praha: Computer Press, 2000. 100 s. ISBN 80-722-6308-0.

BERKA, J. KLEIBL, J., PETERMANN, F. Personální management. Praha: Josef Raabe,

2001. ISBN 80-86307-05-0.

DOHMEN, Günther. Lebenslang lernen-und wo bleibt die „Bildung “. Literatur-und Forschungsreport Weiterbildung, 2002, 49.2: 8-14.

GEHRMANN, Gerd; MÜLLER, Klaus D. Management in sozialen Organisationen: Handbuch für die Praxis sozialer Arbeit. Walhalla Fachverlag, 2006.

GROHS, Stephan; BOGUMIL, Jörg. Management sozialer Dienste. Handbuch Soziale Dienste, 2011, 299-314.

KOUBEK, J. ABC praktické personalistiky. Praha: Linde, 2000. 400 s. ISBN 80-861-3125-4.

OECHSLER, Walter A. Personal und Arbeit: Grundlagen des Human Resource Management und der Arbeitgeber-Arbeitnehmer-Beziehungen. Walter de Gruyter, 2011.

VYKOPALOVÁ, H. Management řízení lidských zdrojů. Olomouc: Andragogé - Centrum otevřeného a distančního vzdělávání Univerzity Palackého, 2001. Texty k otevřenému a distančnímu vzdělávání. ISBN 80-244-0281-5.

Studijní opora:
Naskenované texty a dokumenty zahraniční a domácí k jednotlivým tématům vložené v Moodle.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK