Poslední úprava: Mgr. Lenka Halbichová (17.06.2015)
Student si osvojí základní znalosti a dovednosti k vedení individuální supervize.
Student umí vyjednat supervizní dohodu a supervizní kontrakt, umí vést profesionálně rozhovor, umí
rozeznat známky dobré praxe v oblasti poskytované supervize, umí rozeznat standardy, které musí být naplněny
(profesionální kompetence, etický kodex aj.), umí rozeznat a rozvíjet kompetence supervizanta
Témata výuky:teorie a nejdůležitější pojmy: zadavatel supervize a supervizní dohoda, příprava supervizantů,
identifikace potřeb vlastního rozvoje, zjišťování potřeb supervizanta, supervizní kontrakt, moc v supervizi, témata a
zaměření supervize, zpětná vazba a sebereflexe, rozvojová supervize, kompetence supervizora při vedení
individuálního supervizního rozhovoru, cvičení a úlohy k dosažení dovedností – nácvik vedení supervizního
rozhovoru se zpětnou vazbou, analýza nahrávek.
Poslední úprava: Bc. Lenka Lukešová (24.05.2011)
Upon successful completion of this course, students are able to design a supervisory negotiation and supervision contract, to conduct a professional interview, to recognise signs of good supervision practice, as well as standards to be fulfilled (professional competence, ethical codices etc.), and also to assess and elaborate on the competences of the supervised people.
Sylabus
Poslední úprava: Mgr. Dina Novotná Obeidová (18.07.2008)
témata výuky:
a) teorie a nejdůležitější pojmy: konstruktivní kritika a zpětná vazba, rozvojová
supervize, kompetence supervizora při vedení individuálního supervizního
rozhovoru
b) cvičení a úlohy k dosažení dovedností
Literatura:
Page,S.; Bosket, V. (2001): Supervising the Counsellor a Cyclical Model.Taylor and
Francis Group, Philadelphia.
Power,S. (1999): Nursing Supervision. A Guide for clinical practice. Sage
Publicatinons. London
Hayesová,N. (1998): Základy sociální psychologie. Portál, Praha.
Stuchlíková, I.(2002): Základy psychologie emocí. Portál, Praha.