Poslední úprava: Mgr. Pavla Povolná, Ph.D. (23.09.2020)
Očekává se, že si student osvojí znalosti analýzy hospodářských výsledků, zejména v podmínkách své
zaměstnanecké organizace. Porozumí možnostem, které tato analýza skýtá pro účely posuzování úspěšnosti
hospodaření, ohodnocení trhu, tržních příležitostí a rozhodování. Pochopí možnosti využití finanční analýzy pro
hodnocení efektivnosti organizace a to do jaké míry ovlivňují strategii a rozvoj společnosti.
V případě přechodu na on-line výuku bude její část probíhat v prostředí MST, materiály k výuce budou přizpůsobeny e-výuce a vloženy do MOODLE.
Požadavky k atestaci se změnou formy výuky nemění. Účast studentů bude evidována během výuky v prostředí MST.
Deskriptory
Poslední úprava: Romana Pištěková (18.06.2014)
Cíle/výstupy:
Student zpracuje a obhájí v ústní rozpravě s učitelem business plán z oblasti v organizaci, v níž
vykonává praxi s využitím znalostí a dovedností získaných při studiu.
Témata výuky:
Přednášky budou doplněny případovými studiemi.
Teorie a nejdůležitější pojmy:
výrobek, služba, produkt
trh - obecné podmínky fungování trhu
spokojenost zákazníků, jak ji měřit
marketingový mix
vztahy mezi řízením lidských zdrojů a strategií pro hlavní část podnikání
finanční výsledky společnosti
kalkulační techniky a cenová tvorba
finanční plánování a jeho vliv na tvorbu firemní strategie
navazuje a prohlubuje znalosti z 1.ročníku a pokusí se je aplikovat sestavením vlastního business plánu
Cvičení a úlohy k dosažení dovedností:
Po úspěšném absolvování modulu je student schopen:
přispět k vývoji, navrhování a implementaci nových výrobků, systémů a služeb
řídit náklady a zvyšovat jejich hodnotu
využít dostupných finančních informací k různým druhům analýz
posoudit alternativní možnosti financování
vyjednávat o rozpočtu a posoudit jeho reálnost
využít vhodné techniky pro posuzování efektivnosti investic
posuzovat variantní návrhy na výdaje do různých projektů