PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Design kvantitativního výzkumu II. - YMH040
Anglický název: Design of Quantitative Research II.
Zajišťuje: Program Historická sociologie (24-HS)
Fakulta: Fakulta humanitních studií
Platnost: od 2021
Semestr: letní
E-Kredity: 2
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/2, Z [HT]
Rozsah za akademický rok: 26 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (15)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Kompetence:  
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Úroveň:  
Poznámka: při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
student může plnit i v dalších letech
Garant: PhDr. Blanka Jirkovská, Ph.D.
PhDr. Stanislav Hampl
Neslučitelnost : YMH540
Prerekvizity : YMH035
Záměnnost : YMH140
Je neslučitelnost pro: YMH540
Je záměnnost pro: YMH140
Anotace -
Poslední úprava: Mgr. Karolína Šedivcová (27.01.2018)
Kurz obsahově navazuje na předmět Design kvantitativního výzkumu I., dále rozvíjí metodologické znalosti studentů směrem k praktickému uplatnění. Důraz je kladen zejména na kvantitativní dotazníková šetření. Kurz poskytuje též informace o nejrozšířenějších aplikacích kvantitativního sociologického výzkumu – výzkumu veřejného mínění, volebního chování, trhu a médií a o jejich širších souvislostech. Důležitou součástí kurzu jsou prezentace studentských projektů, jejich rozbor a diskuse.
Požadavky ke zkoušce
Poslední úprava: PhDr. Stanislav Hampl (13.06.2019)

samostatný projekt sociologického výzkumu

Sylabus
Poslední úprava: Mgr. Karolína Šedivcová (27.01.2018)
Osnova semináře:
1. Práce tazatele, vedení rozhovoru.

2. Tazatelské sítě.

3. Smíšený mód dotazování.

4. Etické a právní souvislosti empirického výzkumu.

5. Základní zpracování dat, příprava dat pro analýzu.

6. Závěrečná zpráva a další výstupy z výzkumu.

7. Sekundární analýza výzkumných dat.

8. Aplikace kvantitativního výzkumu v oblasti zkoumání postojů, hodnot, veřejného mínění.

9. Aplikace kvantitativního výzkumu v oblasti zkoumání politiky, volebního chování.

10. Aplikace kvantitativního výzkumu v oblasti zkoumání médií.

11. Aplikace kvantitativního výzkumu v oblasti zkoumání trhu.

12. Sociologický výzkum v mediálním prostoru.

Povinná studijní literatura:

  • DISMAN, M. Jak se vyrábí sociologická znalost. Praha: Karolinum, 2011. ISBN 978-80-246-1966-8.
  • ŠUBRT, J. a kol. Kapitoly ze sociologie veřejného mínění. Teorie a výzkum. Praha: Karolinum, 1998. ISBN 978-80-7367-381-9.

Doporučená studijní literatura:

  • HAGUE, P. Průzkum trhu. Praha: BizBooks, 2003. ISBN 978-80-7226-917-8.
  • JEŘÁBEK, H. Paul Lazarsfeld a počátky komunikačního výzkumu. Praha: Karolinum, 1997. ISBN 80-7184-342-3.
  • KREJČÍ, J. (ed.) Kvalita výzkumů volebních preferencí. Praha: Sociologický ústav AV ČR, 2004. ISBN 978-80-7330-056-7.
  • PUNCH, K. F. Úspěšný návrh výzkumu. Praha: Portál, 2015. ISBN 978-80-262-0980-5.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK