PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Teorie mediální komunikace - YDSE009
Anglický název: Theory of media communication
Zajišťuje: Doktorský program Sémiotika a filozofie komunikace (24-DSFK)
Fakulta: Fakulta humanitních studií
Platnost: od 2019
Semestr: oba
E-Kredity: 0
Způsob provedení zkoušky: kombinovaná
Rozsah, examinace: 0/0, Zk [HT]
Počet míst: zimní:neurčen / neurčen (neurčen)
letní:neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Kompetence:  
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Úroveň:  
Poznámka: předmět je určen pouze pro doktorandy
předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
student může plnit i v dalších letech
předmět lze zapsat v ZS i LS
Garant: prof. PhDr. Jan Jirák, Ph.D.
Anotace -
Poslední úprava: JAJE (23.05.2013)
Předmět představí základní teoretické pohledy na komunikaci s důrazem na jejich interdisciplinaritu. Na základě reflexe vývoje myšlení o médiích s těžištěm ve 20. století seznámí studenty s proměnami paradigmatu mediálních studií a základními milníky výzkumu nejen mediální komunikace. Předmět studentům nabídne základní teoretická východiska nezbytná pro vystavení výzkumného projektu v oblasti komunikace.
Požadavky ke zkoušce
Poslední úprava: JAJE (23.05.2013)

Atestační podmínky:

1. Pravidelná účast na semináři.

2. Prezentace své práce v semináři.

3. Předložení dohodnutého vlastního textu.

Sylabus
Poslední úprava: JAJE (23.05.2013)

Mezi základními tématy kurz studentům představí základní distinkce mediované a nemediované komunikace, obeznámí s konceptem mediace a jejími vlivy na příkladu proměn politické komunikace.

Základní odborná literatura

Meyrowitz, J. Všude a nikde. Praha : Karolinum, 2006. ISBN 80-246-0905-3. Thompson, J. Média a modernita. Praha : Karolinum, 2004. ISBN 80-246-0652-6. Schulz, W. Reconstructing Mediatization as an Analytical Concept. EJC: Vol 19(1), s. 87-101, 2004. Fortunati, L. Mediatization of the Net and Internetization of the Mass Media. Gazette vol 67(1), s.27-44, 2005. Holmes, D. Communication Theory. London: Sage, 2005. ISBN 978-0-7619-7070-5. Benson, R. Bringing the Sociology of Media Back. In. Political Communication 21, s. 275-292, 2004. Habermas, J. Strukturální přeměna veřejnosti. Praha: Filosofia, 2000. ISBN 80-7007-134-6. Jirák, J., Říchová, B. Média a politická komunikace. Praha: Karolinum, 2001. ISBN 80-246-0182-6.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK