Knihy zahrnuté do programu "Kontrolovaná četba" jsou vhodné zejména pro přípravu na povinné zkoušky v bakalářském
studijním programu. Každý titul má povahu semestrálního kurzu, atestace probíhá formou písemného referátu a následným
kolokviem s daným vyučujícím.
Poslední úprava: Mgr. Josef Kružík, Ph.D. (31.08.2010)
This is one of the "Important Books" listed for the guided reading programme at the Faculty of Humanities; as an integral part
of the undergraduate liberal curriculum, this programme offers an opportunity to enhance students' knowledge in the
humanities and social sciences, and thus helps the students not only to improve their preparation for the compulsory
comprehensive exams, but also to gain deeper insight into the subject matters which they pursue in their final bachelor's
thesis.
Cíl předmětu
Poslední úprava: Mgr. Eliška Pincová (30.03.2010)
Program DK/IB je program kontrolované četby a jeho role v liberálně koncipovaném studijním programu je významná, neboť zejména odtud čerpá student látku pro přípravu nejen ke třem souborným zkouškám z filosofie, historie a společenských věd (SAFM, EDK,SVIP) ale i k ostatním studijním povinnostem a pro bakalářskou práci. Studentům bakalářského programu je v nabídce kvalifikačního modulu k dispozici semestrálně aktualizovaný seznam knih z různých humanitních oborů, které Rada programu DK/IB pokládá z různých důvodů za důležité. Každý titul má povahu semestrálního kurzu a je třeba si jej registrovat stejným způsobem jako ostatní kurzy. Atestace probíhá formou písemného referátu a jeho následnou ústní obhajobou před stanoveným učitelem (kolokviem). Podrobně jsou požadavky na ukončení specifikovány jednotlivě u každého titulu. Základní/obecná doporučení, jak napsat referát z DK/IB, jsou formulována v návodu prof. J. Sokola ?Jak referovat důležité knihy?,
Metody výuky
Poslední úprava: Mgr. Lenka Halbichová (15.05.2008)
Pokyny pro zpracování:
Žánrově očekávám samostatnou studii či přemýšlivý referát a nikoli konspekt.
předpokládám, že student přečetl spis (dle vydání in Aristotelés, Člověk a příroda, Svoboda, Praha, 1988 je to ss. 167 - 314) celý, nechci ovšem, aby byl celý referován
referovat chci pouze 2. a 3. knihu (ss. 221 - 279 tamtéž)
usilovat je v referátech třeba především o 1. Pochopení a vymezení (obecné) duše (PSYCHÉ), 2. dokonalé zvládnutí struktury (částí) duše, 3. pochopení návazností těchto "částí" a vztahů mezi nimi.
Takové zaměření studií je zdůvodněno tím, že smysl zvládnutí tohoto textu vidím především v tom, aby si student uvědomil, v čem a nakolik i moderní teorie života a duše s nimiž se ve svém studiu setká, tradují toto Aristotelovo řešení, příp. v čem se odlišují.
s jakým vydáním a v jakém jazyce bude student pracovat, není pro mne důležité.