PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Výzkum v oblasti sportů v přírodě - PSPP383N
Anglický název: Research in Outdoor sports
Zajišťuje: Katedra atletiky, sportů a pobytu v přírodě (51-300500)
Fakulta: Fakulta tělesné výchovy a sportu
Platnost: od 2023
Semestr: zimní
Body: 0
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:1/1, KZ [HT]
Počet míst: neomezen / neomezen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Kompetence:  
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Úroveň:  
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: doc. Mgr. Jiří Baláš, Ph.D.
Vyučující: doc. Mgr. Jiří Baláš, Ph.D.
Neslučitelnost : PSPP383NK
Záměnnost : PSPP383NK
Je záměnnost pro: PSPP419N, PSPP383NK, PSPP419NK
Anotace
Poslední úprava: Mgr. Linda Mejsnarová, Ph.D. (12.12.2018)
Studijní předmět je zaměřen na důležitou roli výzkumné práce v aktivitách a sportech v přírodě. Podává souhrnný pohled na dosavadní výzkumy a použité metody tak, aby pomohl přípravě a zpracování kvalitní diplomové práce. Pozornost se věnuje i výzkumným postupům, formálním náležitostem vědeckého textu, vyhledání kredibilních informací a jejich zpracování.
Cíl předmětu
Poslední úprava: Mgr. Dominika Krupková (13.10.2023)

· Student chápe důvody k sepsání závěrečné práce

· Student rozlišuje primární a sekundární zdroje.

· Student umí aktivně hledat ve vědeckých databázích (WoS, Scopus, Ebsco, ProQuest,..)

· Student umí pracovat s citačními programy (Endnote, Zotero).

· Student chápe citační etiku a umí citovat dle požadované normy jak v textu, tak v referenčním seznamu.

· Student rozumí struktuře jak teoretické, tak výzkumné závěrečné práce.

· Student umí formulovat vědecké otázky, cíle a hypotézy.

· Student dokáže shrnout informace z odborných textů do strukturovaného i nestrukturovaného abstraktu.

· Student se umí kriticky vyjádřit k předloženému textu z oblasti aktivit v přírodě.

Literatura
Poslední úprava: doc. Mgr. Jiří Baláš, Ph.D. (30.09.2020)

Přístup na online výuku: Microsoft Teams: p6nz2at

BARTŮNĚK, D. Meta-analýza ve výzkumu v oblasti výchovy v přírodě. Česká Kinantropologie, č. 1, Praha : UK FTVS, 2005.

BLAHUŠ, P. K systémovému pojetí statistických metod v metodologii empirického výzkumu chování. Praha : Karolinum, 1996.

EWERT, A. W., SIBTHORP, J. Outdoor adventure education: Foundations, theory, and research. Champaign, IL:

Human Kinetics, 2014.

HENDL, J. Přehled statistických metod zpracování dat. Praha : Portál, 2004.

HENDL, J., REMR, J. Metody výzkumu a evaluace. Praha : Portál, 2017.

RICKINSON, M. et al. A review of research on outdoor learning. London : National Foundation for Educational Research and King´s College London, 2004.

Švaříček, R., Šeďová, K. a kol. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál, 2007.

Požadavky ke zkoušce
Poslední úprava: doc. Mgr. Jiří Baláš, Ph.D. (15.02.2024)

Aktivní absolvování seminářů. Zpracování teorie závěrečné práce v podobě článkového úvodu (500-1000 slov) s citacemi primárních zdrojů, jasně stanoveným vědeckým problémem a správně definovaným cíle práce. Referenční seznam bude obsahovat alespoň 15 zdrojů z vědeckých databází.

Sylabus
Poslední úprava: Mgr. Linda Mejsnarová, Ph.D. (12.12.2018)

Přednášky

1. Stručný úvod do metodologie, návaznost na poznatky z bakalářského studia. Vznikající potřeba výzkumných šetření i v oblasti aktivit v přírodě - příklady z praxe.

2. Objasnění dvou základních výzkumných paradigmat - kvantitativní a kvalitativní výzkum. Příklady z oblasti aktivit v přírodě.

3. Přehled dosavadních výzkumů sledujících vliv aktivit v přírodě, výchovy v přírodě a dobrodružných programů na osobnost člověka. Typy výzkumných metod.

4. Výzkumy zabývající se sporty v přírodě. Příklady z českého i mezinárodního prostředí. Použité metody a komentář k dosaženým výsledkům.

5. Vědecké databáze. Jejich zaměření a jejich nezbytnost pro vědecké bádání.

6. Psaní vědeckého textu. Struktura vědecké práce.

Semináře

1. Struktura odborné práce. Metodika pro různé druhy prací.

2. Abstrakt a jeho analýza. Nejčastější chyby při psaní abstrakt.

3. Formulace při psaní vědeckých prací.

4. Hledáni informací ve vědeckých databázích.

5. Citační etika a práce s citačními aplikacemi. Zřízení vlastní citační databáze.

6. Kritické posuzování informací, hodnocení publikací v oblasti aktivit v přírodě

7. Psaní rešerše z oblasti tématu závěrečné práce. Analýza a kritický pohled na publikované materiály.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK