PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Mezinárodní kontext aktivit a výchovy v přírodě /AP/ - PSPP289N
Anglický název: International Context of Outdoor Activities and Education
Zajišťuje: Katedra atletiky, sportů a pobytu v přírodě (51-300500)
Fakulta: Fakulta tělesné výchovy a sportu
Platnost: od 2022
Semestr: zimní
Body: 0
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:1/1, Z [HT]
Rozsah za akademický rok: 28 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Kompetence:  
Stav předmětu: zrušen
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Úroveň:  
Poznámka: nutno dodat lékařské potvrzení
předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: doc. Mgr. Jiří Baláš, Ph.D.
Je korekvizitou pro: PSPP290N
Je záměnnost pro: PSPP301N
Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Poslední úprava: Mgr. Ladislav Vomáčko, Ph.D. (13.10.2010)
Anotace Studenti se seznámí s mezinárodními souvislostmi teorie i praxe aplikovaného využívání aktivit v přírodě. Charakteristika zahraničních škol, organizací a hnutí bude konfrontována se situací v ČR. Získané informace umožní studentům rychlejší orientaci po stránce odborného rozvoje i profesní orientace.
Literatura
Poslední úprava: Mgr. Ladislav Vomáčko, Ph.D. (13.10.2010)

Nasser, D. Erlebnispädagogik aus internationaler Perspektive. Lüneburg : Verlag edition Erlebnispädagogik, 2003.

Neuman,J. Možnosti začleňování ČR do EU v oblasti ?Aktivity v přírodě,výchova v přírodě a učení v přírodě ?In Tilinger,P.,Rychtecký,A.,Perič,T. (editoři) Sborník příspěvků národní konference Sport v České republice na začátku nového tisíciletí. Praha,UK FTVS 2001,s.56-60

Becker, P. et al. Outdoors, Adventure and Experiential Learning, A wreath of European concepts. Marburg : bsj Marburg,

Higgins, P., Humberstone, B.(Editors) Outdoor education and experiential learning in UK. Zeitschrift für Erlebnispädagogik 19, 1999, 10/11, 95 str.

HUNT,J. (editor) In search of Adventure. Guildfort: Talbot Adair Press. 1989. ISBN 0 951 183540

Higgins,P.,Loynes,Ch.,Crowther,N. (editors) A guide for Outdoor Educators in Scotland. Penrith: Scottish Advisory Panel for Outdoor Education. 1998. ISBN 1 874637040

Požadavky ke zkoušce
Poslední úprava: Mgr. Ladislav Vomáčko, Ph.D. (13.10.2010)

Samostatné vyhledání a zpracování odborných informací o úrovni teorie i praxe ve vybrané zemi. Prověření základních znalostí a souvislostí.

Sylabus
Poslední úprava: Mgr. Ladislav Vomáčko, Ph.D. (13.10.2010)

Přednášky :

1.Vymezení kriterií pro hodnocení úrovně rozvoje rekreačních i výchovných aplikací aktivit v přírodě. Pokus o hodnocení rozvoje výchovy v přírodě v celosvětovém měřítku (S. Priest).

2. Informační zdroje na Internetu. Kvalitní stránky a jejich obsah (např. www.wilderdom )

3.Evropské organizace rozvíjející spolupráci v oblasti učení a výchovy v přírodě. Grantová politika EU v této oblasti.

4.Charakteristika mezinárodního hnutí Outward Bound.

5. Pojetí norského Friluftslivu a rozvoj skandinávských zemí (Švédsko, Finsko, Dánsko).

6. Charakteristika rozvoje aplikaci aktivit v přírodě a výchovy v přírodě ve Velké Britanii , v zemi s nejstarší tradici.

7. Přístupy, organizace , školy a trendy v USA.

8. Rozvoj výchovných aplikací aktivit v přírodě v německy mluvících zemích.

9. Rozvoj ve Francii a zemích dřívějšího Beneluxu.

10. Situace v Polsko, Slovensku, Maďarsku, Rakousku a Slovinsku.

11. Civilizační a kulturní vlivy na druh a způsob aplikace činností v přírodě. Udržitelný rozvoj a výchova v přírodě.

Semináře:

1. Získávání nových informací o rozvoji výchovy v přírodě v Evropské unii i ve světě

2. Zpracování přehledu mezinárodních organizací zabývajících se aktivitami v přírodě

3. Možnosti mezinárodní spolupráce ČR v oblasti aktivit v přírodě (školy, organizace, aktivní cestovní ruch..).

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK