PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Strategické analýzy - PMNG212
Anglický název: Strategic Analysis
Zajišťuje: Katedra managementu sportu (51-300100)
Fakulta: Fakulta tělesné výchovy a sportu
Platnost: od 2022
Semestr: letní
Body: 0
E-Kredity: 6
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:2/2, Z+Zk [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (0)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Kompetence:  
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Úroveň:  
Garant: PhDr. Josef Voráček, Ph.D.
Ing. Mgr. Daniel Opelík
Anotace -
Poslední úprava: PhDr. Josef Voráček, Ph.D. (03.05.2022)
Předmět se zaměřuje na strategické analýzy a znalosti v oblasti tržního prostředí, včetně specifického sportovního segmentu. Předmět si klade za cíl seznámit studenty s principy globálního konkurenčního prostředí v rámci tržních odvětví, dále pak se strategickými analýzami a metodami, které je třeba využívat v průběhu (či před) sestavování, formulací a implementací jednotlivých strategií podniku. V rámci předmětu studenti získají poznatky ohledně hodnocení a analýzy vnitropodnikových zdrojů. Poté budou taktéž seznámeni s analýzami, které jsou důležité pro sportovní organizace a podniky v prostředí turbulentní globální ekonomiky, specificky s analýzami vnějšího prostředí, odvětvovými analýzami či analýzami příležitostí a hrozeb, které pro organizace v tržním prostředí vznikají. Důraz je kladen především na pochopení analýz, a to při respektování konkrétnosti a detailnosti informací, které se vztahují k jednotlivým podnikům. Studenti budou v předmětu vystaveni nutnosti rešerše vhodných zdrojů a jejich následné implementace do jednotlivých strategických analýz. V neposlední řadě budou studenti seznámeni s možnostmi zadání vybraných analýz specializovaným agenturám či s vybranými metodami, které jim umožní vybraná šetření provádět samostatně.
Cíl předmětu
Poslední úprava: PhDr. Josef Voráček, Ph.D. (03.05.2022)

Po úspěšném absolvování předmětu bude student schopen:

  • popsat možné podnikatelské koncepce a trendy v globálním tržním prostředí,
  • vysvětlit a následně aplikovat jednotlivé metody a strategické analýzy týkající se vnějšího prostředí firmy,
  • vysvětlit a následně aplikovat jednotlivé metody a strategické analýzy týkající se vnitřního prostředí firmy,
  • provést syntézu realizovaných dílčích strategických analýz a uvést nejpodstatnější závěry, které ze syntézy vyplývají,
  • vyhledat informace a relevantní náležitosti pro kvalifikované zpracování strategické analýzy,
  • navrhnout doporučení marketingových strategií na základě provedených strategických analýz,
  • zdůvodnit potřebnost realizace marketingového výzkumu a sestavit jeho základní zadání,
  • prezentovat výstupy z provedených analýz.
Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: PhDr. Josef Voráček, Ph.D. (03.05.2022)

Požadavky na zápočet:

  • zpracování analýz pro vybraný sportovní subjekt
  • komplexní závěrečná prezentace zpracovaných analýz

Požadavky na zkoušku:

  • písemná - rozbor vybrané části včetně praktické aplikace
Literatura
Poslední úprava: PhDr. Josef Voráček, Ph.D. (03.05.2022)

Povinná:

Grasseová, M. (2012). Analýza podniku v rukou manažera: 33 nejpoužívanějších metod strategického řízení (2. vyd.). Brno: BizBooks.
Magretta, J., & Grusová, I. (2012). Michael Porter jasně a srozumitelně: O konkurenci a strategii (Vyd. 1.). Praha: Management Press.
Hanzelková, A. (2013). Business strategie: Krok za krokem (Vyd. 1.). V Praze: C.H. Beck.
O’Brien, D., Parent, M. M., Ferkins, L., & Gowthorp, L. (2019). Strategic management in sport. Routledge.
Shilbury, D., Westerbeek, H., Quick, S., Funk, D., & Karg, A. (2020). Strategic sport marketing. Routledge.

Doporučená:

Sedláčková, H. (2006). Strategická analýza (2., přeprac. a rozš. vyd.). Praha: C.H. Beck.
West, D. (2010). Strategic marketing: Creating competitive advantage (2nd ed.). New York: Oxford University Press.
Varmus, M., Kubina, M., & Adámik, R. (2021). Strategic Sport Management: Sustainability of Sports Clubs. Springer Nature.
Varmus, M., Kubina, M., & Adámik, R. Strategic Sport Management.

Sylabus
Poslední úprava: PhDr. Josef Voráček, Ph.D. (03.05.2022)

Přednášky:

  1. Moderní podnikatelské koncepce v kontextu marketingu, strategický přístup
  2. Trendy v globálním prostředí, strategická situační analýza sportovní organizace
  3. Analýza vnějšího prostředí firmy, makrookolí
  4. Analýza vnějšího prostředí firmy, mikrookolí
  5. Portfolio analýza
  6. Analýza životního cyklu odvětví v kontextu životních cyklů produktu
  7. Interní analýza firmy
  8. Shrnutí výsledků situační analýzy, SWOT analýza
  9. Typy a varianty marketingových strategií
  10. Systémy pro strategickou segmentaci, marketingový výzkum positioningu
  11. Cenové strategie a jejich analýzy
  12. Marketingový výzkum, brief
  13. Marketingový výzkum formou kvalitativních šetření
  14. Marketingová strategie pro mezinárodní trhy

Semináře:

  1. Principy strategické situační analýzy. Zásady pro zápočet.
  2. Analýzy makrookolí sportovní organizace, praktický postup.
  3. Analýzy makrookolí sportovní organizace, praktický postup.
  4. Analýzy mikrookolí sportovní organizace, praktický postup.
  5. Analýzy mikrookolí sportovní organizace, praktický postup.
  6. Vybrané portfolio analýzy, praktický postup.
  7. Vybrané portfolio analýzy, praktický postup.
  8. Analýzy životního cyklu produktů organizace, praktický postup.
  9. Životní cyklus odvětví a hodnotová křivka, praktický postup.
  10. SWOT analýza, praktický postup.
  11. Varianty marketingových strategií ve firemní praxi, praktický postup sestavení strategie.
  12. Tvorba marketingového výzkumu se specifiky sportovního prostředí.
  13. Prezentace závěrečných zpráv z analýzy I.
  14. Prezentace závěrečných zpráv z analýzy II.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK