PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Marketingový výzkum - PMNG153N
Anglický název: Marketing research
Zajišťuje: Katedra managementu sportu (51-300100)
Fakulta: Fakulta tělesné výchovy a sportu
Platnost: od 2023
Semestr: zimní
Body: 0
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/2, Z [HT]
Počet míst: neurčen / 20 (20)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Kompetence:  
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Úroveň:  
Poznámka: povolen pro zápis po webu
Garant: Ing. Mgr. Daniel Opelík
Dr. Mgr. Aleš Vlk
Vyučující: Ing. Mgr. Daniel Opelík
Dr. Mgr. Aleš Vlk
Anotace
Poslední úprava: Ing. Mgr. Daniel Opelík (21.07.2022)
Předmět je zaměřen na posílení znalostí, které se týkají marketingového výzkumu a výzkumu tržního prostředí. V rámci předmětu je student seznámen s řadou kvalitativních a kvantitativních výzkumných metod, které lze uplatit ve sportovní praxi. Významná část předmětu se orientuje na sportovní služeb, na jejich analýzu na trhu pomocí marketingového výzkumu, na jejich navržení a sestavení, na jejich správný a a vhodný design a také na jejich následné textování ve sportovní praxi. V průběhu předmětu si studenti vyzkouší samostatnou práci v rámci tržního prostředí.
Cíl předmětu
Poslední úprava: Ing. Mgr. Daniel Opelík (09.07.2022)

Po úspěšném absolvování předmětu bude student schopen:

  • vysvětlit základní rozdíly mezi kvantitativním a kvalitativním výzkumem při respektování specifik sportovního prostředí,
  • popsat a vymezit jednotlivé formy kvalitativního výzkumu ve sportovním managementu a marketingu,
  • sestavit design marketingového výzkumu,
  • pracovat s designem sportovních služeb,
  • vysvětlit podstatu výzkumu a designu sportovních služeb,
  • poznávat, vyvozovat a vytvářet sportovní služby a jejich design, 
  • testovat a ověřovat marketingovým výzkumem sportovní služby,
  • navrhnout a vytvořit sportovní službu,
  • vytvořit komplexní design a samotnou finální podobu sportovní služby na základě tržní analýzy a marketingového výzkumu.
Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: Ing. Mgr. Daniel Opelík (21.07.2022)
  • projektové sestavení výzkumu a jeho realizace
  • aktivní práce během seminářů  s designem sportovních služeb
Literatura
Poslední úprava: Ing. Mgr. Daniel Opelík (21.07.2022)

Studijní literatura:
Kozel, R. (2006). Moderní marketingový výzkum. Praha, Grada Publishing.

Tahal, Radek a kol. Marketingový výzkum : postupy, metody, trendy. Praha : Grada, 2017. ISBN 978-80-271-0206-8.

Vaštíková, Miroslava. Marketing služeb: efektivně a moderně. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Grada, 2014, 268 s. Manažer. ISBN 9788024750378.

Haksever, Cengiz a Barry Render. Service and operations management. 2018. ISBN 9789813209442.

Miroslav, F., & David, M. (2020). Marketingový výzkum: v udržitelném marketingovém managementu. Grada Publishing as.

Švaříček, R. (2007). Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. PORTÁL sro.

Silverman, D. (Ed.). (2020). Qualitative research. sage.

Šíma, J. (2016). Kvalita služeb sportovních zařízení a možnosti jejího hodnocení. Univerzita Karlova v Praze, nakladatelství Karolinum.

Požadavky ke zkoušce
Poslední úprava: Ing. Mgr. Daniel Opelík (21.07.2022)
  • projektové sestavení výzkumu a jeho realizace
  • aktivní práce během seminářů  s designem sportovních služeb
Sylabus
Poslední úprava: Ing. Mgr. Daniel Opelík (09.07.2022)
  1. Prostředí pro marketingový výzkum, specifika marketingového výzkumu ve sportovním prostředí
  2. Marketingový výzkum jako podklad pro manažerské rozhodování ve sportu
  3. Kvalitativní a kvantitativní metody marketingového výzkumu
  4. Vybrané metody marketingového výzkumu a jejich uplatnění a aplikace v praxi
  5. Sportovní služby v kontextu marketingového výzkumu
  6. Důležitost marketingového výzkumu pro sportovní služby
  7. Výzkum v oblasti sportovních služeb velkých podniků
  8. Výzkum v oblasti sportovních služeb malých podniků a živnostníků ve sportu
  9. Návrh sportovních služeb
  10. Návrh sportovních služeb s využitím metod Design Thinking
  11. Tvorba sportovních služeb
  12. Design sportovních služeb
  13. Testování sportovních služeb
  14. Komplexní vyhodnocení sportovních služeb na základě tržního výzkumu



Vstupní požadavky
Poslední úprava: Ing. Mgr. Daniel Opelík (09.07.2022)

Součástí výuky může být realizace výzkumu v prostředí mimo prostory fakulty. 

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK