PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Public Relations of sport organizations - PMNG141N
Anglický název: Public Relations of sport organizations
Zajišťuje: Katedra managementu sportu (51-300100)
Fakulta: Fakulta tělesné výchovy a sportu
Platnost: od 2023
Semestr: letní
Body: 0
E-Kredity: 6
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:2/2, Z+Zk [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (0)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Kompetence:  
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Úroveň:  
Garant: PhDr. Josef Voráček, Ph.D.
Anotace -
Poslední úprava: PhDr. Josef Voráček, Ph.D. (25.10.2019)
Předmět seznamuje studenty s účelem a zásadami komunikace a firemním stykem s veřejností. Zabývá se také průzkumem a ovlivňováním veřejného mínění a cílových skupin, pěstováním image a celkovou mediální politikou a filosofií moderního přístupu podniku k veřejnosti.
Cíl předmětu
Poslední úprava: PhDr. Josef Voráček, Ph.D. (15.09.2020)

Studenti kurzu získají vědomosti o hlavních činnostech PR ve sportovních organizacích, v rámci cvičení budou tyto vědomosti aplikovat na praktických příkladech. Získají tak potřebné základní zkušenosti a dovednosti pro budoucí práci v oblasti sportovního PR.

Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: PhDr. Josef Voráček, Ph.D. (18.09.2020)

zápočet:

zpracování praktických projektů

zkouška:

zpracování, prezentace a obhajoba praktického PR projektu

Literatura
Poslední úprava: Mgr. Linda Mejsnarová, Ph.D. (15.01.2019)

Povinná literatura:

BAJČAN, R. Techniky public relations aneb jak pracovat s médii. 1. vydání. Praha: Management Press, 2003. ISBN 80-7261-096-1.

ČÁSLAVOVÁ, E. Management a marketing sportu. 1. vydání. Praha: Olympia, a.s., 2009. ISBN 978-80-7376-150-9.

SVOBODA, V. Public relations - moderně a účinně. 2. vydání. Praha: Grada publishing, a.s., 2009. ISBN 80-247-0564-8.

TOMANDL, J. Jak účinně oslovit média: media relations v podnikání, správě, kultuře i neziskovém sektoru. 1. vydání. Brno: Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-3457-3.

VORÁČEK, J. Public Relations ve sportovních organizacích. 1. vydání. Praha: Karolinum, 2012. ISBN 978-80-246-2027-5.

VYSEKALOVÁ, J., MIKEŠ, J. Image a firemní identita. 1. vydání. Praha: Grada publishing, a.s., 2009. ISBN 978-80-247-2790-5.

Doporučená literatura:

FERRAND, A., MCCARTHY, S. Marketing the Sports Organisation - building networks and relationships. 1st edition. Great Britain: Routledge, 2009. ISBN 978-0-415-45330-1.

HOPWOOD, M., KITCHIN, P., SKINNER, J. Sport Public Relations and Communication. London: Routledge, 2011. ISBN 978-1-85617-615-6.

MILLIGAN, A. Brand it like Beckham: The story of how brand Beckham was built. 2nd edition. London: Marshall Cavendish Business, 2010. 223 p. ISBN 978-981-4276-93-1.

PEDERSEN, P., MILOCH, K. S., LAUCELLA, P. Strategic sport communication. USA: Human Kinetics, 2007. ISBN-13: 978-0-7360-6524-5.

STOLDT, G. C., DITTMORE, S., BRANVOLD, S. Sport public relations: managing organizational communication. USA: Human Kinetics, 2006. ISBN-13: 978-0-7360-5340-2.

Požadavky ke zkoušce
Poslední úprava: PhDr. Josef Voráček, Ph.D. (18.09.2020)

zápočet:

zpracování praktických projektů

zkouška:

zpracování, prezentace a obhajoba praktického PR projektu

Sylabus
Poslední úprava: PhDr. Josef Voráček, Ph.D. (27.01.2021)

Přednášky:

1. Úvod do public relations, definice, základní pojmy, vztah PR a image organizace

2. Systém corporate identity (firemní identity) sportovních organizací

3. Firemní kultura a její prvky ve sportu

4. Firemní komunikace se zájmovými skupinami ve sportovním prostředí

5. Firemní design, prvky značky, hodnota značky

6. Zájmové skupiny ve sportovním prostředí

7. Media relations, vliv masmédií na image sportovních organizací

8. Zásady komunikace s médii

9. Prostředky a nástroje pro komunikaci s médii

10. Tiskové akce pro média

11. Krizová komunikace v public relations

12. Corporate publishing

13. Digitální a online nástroje pro public relations

14. Sportovní PR eventy

Semináře:

1. Koncepce firemní kultury ve sportovních organizacích, případové studie

2. Tvorba strategie firemní komunikace pro sportovní subjekty, případové studie

3. Tvorba firemního designu a prvků značky, případové studie

4. Brand building sportovců, případové studie

5. Analýza zájmových skupin

6. Praktické cvičení komunikace s médii

7. Analýza a tvorba informačních materiálů pro zástupce médií, případové studie

8. Příprava a tvorba promo videa, analýza praktických příkladů

9. Monitoring médií

10. Tvorba prvků corporate publishingu, analýza praktických příkladů

11. Rozbor komunikace s veřejností v krizových situacích ze sportu

12. Digitální a online komunikace sportovních organizací, rozbor případových studií

13. Příprava PR projektu v rámci zkouškového projektu

14. Příprava PR projektu v rámci zkouškového projektu

Studijní opory
Poslední úprava: PhDr. Josef Voráček, Ph.D. (13.02.2023)

Studijní materiály - Moodle:
- https://dl1.cuni.cz/course/index.php?categoryid=571
- (Moodle pro výuku 1/Fakulta tělesné výchovy a sportu/Katedra managementu sportu/Public Relations of Sport Organizations)

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK