PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Rozvoj receptivních řečových dovedností - AJ - PJAZ103
Anglický název: Receptive Language Skills - English
Zajišťuje: Katedra managementu sportu (51-300100)
Fakulta: Fakulta tělesné výchovy a sportu
Platnost: od 2022
Semestr: zimní
Body: 0
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/2, Z [HT]
Rozsah za akademický rok: 28 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: 10
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Kompetence:  
Stav předmětu: zrušen
Jazyk výuky: angličtina
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Úroveň:  
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: Mgr. Alena Vaněčková
PhDr. Markéta Blažejová
PhDr. Milan Korbel
Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: PhDr. Eva Pokorná, Ph.D. (09.09.2019)
Výuka cizího jazyka je zaměřena na rozvoj dovedností spojených se sluchovou a zrakovou recepcí a zahrnuje činnosti týkající se zejména poslechu a čtení s porozuměním.
Cíl předmětu -
Poslední úprava: PhDr. Eva Pokorná, Ph.D. (01.10.2020)

Rozvoj dovedností spojených se zrakovou a sluchovou recepcí tzn. zejména čtení a poslechu s porozuměním.

Literatura -
Poslední úprava: PhDr. Eva Pokorná, Ph.D. (29.11.2010)
Literatura

Metodicky zpracované originální materiály (texty, nahrávky atd.) dle výběru vyučujících.

Požadavky ke zkoušce -
Poslední úprava: PhDr. Eva Pokorná, Ph.D. (06.09.2019)
Požadavky na zápočet

  • Pravidelná docházka do výuky. Tolerovány jsou 2 absence za semestr. Za 3. a 4. nepřítomnost učitel studentovi přidělí náhradní práci podle vlastního uvážení. 5 absencí a více se rovná nesplnění zápočtových požadavků. Výjimkou je individuální studijní plán.
  • Průběžná kontrola úrovně jazykových znalostí a řečových dovedností.

Sylabus -
Poslední úprava: PhDr. Eva Pokorná, Ph.D. (06.09.2019)

Obsah výuky

1. Rozpoznávání klíčových signálů a vyvozování významu (mluvený i psaný jazyk)

2. Poslech s porozuměním spisovné řeči

3. Nácvik poslechu rodilých mluvčí

4. Orientační čtení

5. Selektivní čtení

6. Totální čtení

7. Rozpoznání kontextu jazykového i mimojazykového - získávání multikulturálních znalostí

8. Úvod do četby odborných textů

Studijní opory -
Poslední úprava: PhDr. Eva Pokorná, Ph.D. (13.07.2021)

Abychom naplnili cíle výuky i Vaše očekávání, budeme i za těchto mimořádných okolností při výuce cizím jazykům využívat kombinaci všech dostupných a přípustných komunikačních kanálů, jmenovitě platformu MS Teams, korespondenční metodu, konzultace i průběžné ověřování úrovně Vaší jazykové kompetence.

Vstupní požadavky
Poslední úprava: PhDr. Eva Pokorná, Ph.D. (06.01.2010)

Optimálně znalost cizího jazyka (obecného) na úrovni maturitní zkoušky na střední škole, tj. úroveň B1 Společného evropského referenčního rámce pro jazyky (SERRJ).

Minimální předpoklad: jazyková kompetence na úrovni A2.2 SERRJ.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK