PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Biology of Children - PFYB049C
Anglický název: Biology of Children
Zajišťuje: Katedra biomedicínského základu v kinantropologii (51-300200)
Fakulta: Fakulta tělesné výchovy a sportu
Platnost: od 2023
Semestr: letní
Body: 0
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:2/0, Z [HT]
Rozsah za akademický rok: 28 [hodiny]
Počet míst: 30 / neurčen (30)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ano
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ano / 10
Kompetence: 4EU+ Flagship 1
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: angličtina
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Úroveň:  
Další informace: https://teams.microsoft.com/l/meetup-join/19%3adef294744fb74e52a41324c9c3c34d98%40thread.tacv2/1704711720285?context=%7b%22Tid%22%3a%22e09276da-f934-4086-bf08-8816a20414a2%22%2c%22Oid%22%3a%22d7bbd48c-d894-4029-bf2d-ccaa8868c991%22%7d
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: doc. RNDr. PhDr. Ing. Jana Jaklová Dytrtová, Ph.D.
Vyučující: doc. RNDr. PhDr. Ing. Jana Jaklová Dytrtová, Ph.D.
Anotace -
Poslední úprava: doc. RNDr. PhDr. Ing. Jana Jaklová Dytrtová, Ph.D. (12.01.2024)
The subject "Biology of children" deals with a comprehensive understanding of the biological aspects of child development, including the prenatal period to adolescence. The syllabus covers a wide range of topics, including hormonal regulation before and during pregnancy, the birth process and the assessment of newborn health using the Apgar score. The course emphasizes prenatal development, examining embryogenesis and fetal development, and emphasizes the critical role of nutrition before and during pregnancy. You will learn how maternal nutrition affects the cognitive function and overall development of children at different stages, from toddlers to teenagers. The subject focuses significantly on psychomotor development with an emphasis on diagnosis and stimulation strategies. The course expands its scope to psychosocial and personality development, uses diagnostic tools to understand and evaluate these aspects of child growth. The intricacies of nervous system development are explained in detail, including neurophysiology related to motor development. The module on the endocrine and immune system deals with the key topics of vaccination, the development of the respiratory system and the maturation of the cardiovascular system. Attention is also paid to the developmental pathways of the excretory and digestive system. Neonatal reflexes, which are key to understanding early neurological development, are explored. The course includes an interactive component in which students present their projects and promote a practical understanding of the topics discussed. By combining theoretical knowledge with practical applications, the course aims to equip students with a holistic understanding of the biological processes that govern child development, from conception to adolescence. ​
Cíl předmětu -
Poslední úprava: doc. RNDr. PhDr. Ing. Jana Jaklová Dytrtová, Ph.D. (12.01.2024)

Primárním cílem kurzu "Biologie dětí" je poskytnout studentům komplexní pochopení biologických procesů, kterými se řídí vývoj dětí od prenatálního období až po dospívání. Prostřednictvím zkoumání hormonální regulace během těhotenství, porodu a zdraví novorozence, stejně jako zkoumání prenatálního vývoje a nutričních vlivů, si kurz klade za cíl vybavit studenty hlubokými znalostmi o biologických základech, které utvářejí růst a pohodu dítěte. děti. Dále je cílem podporovat hluboké porozumění složitým souvislostem mezi výživou, kognitivními funkcemi a celkovým rozvojem u batolat, předškoláků, školáků a dospívajících. Předmět se snaží objasnit složitosti psychomotorického vývoje, nabízí vhled do diagnostických a stimulačních strategií. Cílem kurzu je poskytnout studentům podrobné porozumění psychosociálnímu a osobnostnímu vývoji dětí s využitím diagnostických nástrojů pro hodnocení. Kromě toho se cíl rozšiřuje na zkoumání vývoje klíčových fyziologických systémů, včetně nervového, endokrinního, imunitního, respiračního, kardiovaskulárního, vylučovacího a trávicího systému. Ponořením se do neurofyziologie motorického vývoje a novorozeneckých reflexů si předmět klade za cíl prohloubit znalosti studentů o základních biologických mechanismech řídících motorické dovednosti a raný neurologický vývoj. Prezentace studentských projektů dodává praktický rozměr a podporuje praktickou aplikaci teoretických konceptů. Konečným cílem je poskytnout studentům holistický a multidisciplinární pohled na biologii dětí, což jim umožní porozumět, analyzovat a přispět k optimálnímu vývoji a blahu dětí v různých fázích života.

V neposlední řadě je cílem tohoto kurzu podpořit studenty v orientaci ve vědecké literatuře a kritickém myšlení.

Podmínky zakončení předmětu -
Poslední úprava: doc. RNDr. PhDr. Ing. Jana Jaklová Dytrtová, Ph.D. (12.01.2024)
Požadavky k zápočtu: - účast a aktivita na přednáškách - prezentace projektu
Literatura - angličtina
Poslední úprava: doc. RNDr. PhDr. Ing. Jana Jaklová Dytrtová, Ph.D. (12.01.2024)

- Handouts from the teacher
- HILL, M.A. (2015) Embryology Main Page. Retrieved May 1, 2015, from https://embryology.med.unsw.edu.au/embryology/index.php/Main_Page
- KNOWLES, Edited by Sarah Neill and Helen. The biology of child health: a reader in development and assessment. Basingstoke: Palgrave Macmillan, 2003. ISBN 978-033-3776-360.

Handout and videos:

https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=9498

Sylabus - angličtina
Poslední úprava: doc. RNDr. PhDr. Ing. Jana Jaklová Dytrtová, Ph.D. (12.01.2024)

Lectures

1. Hormonal regulation before and during pregnancy, childbirth. Newborn reflexes, apgar score. Breast feeding.

2. Prenatal development (embryogenesis and fetal development), nutrition before and during pregnancy.

3. Influence of nutrition on development of cognitive functions and development of toddlers, preschoolers, schoolchildren and adolescents

4. Psychomotor development, diagnostics, stimulation

5. Psychosocial development, personality development, diagnostics

6. Development of the nervous system

7. Development of endocrine system, immune system; vaccination.

8. Development of respiratory system and cardiovascular system

9. Development of excretory system and digestive system

10. Neurophysiology of motor development I.

11. Neurophysiology of motor development II.

12. The neonatal reflexes

13. Presentation of student´ projects

14. Presentation of student projects

Vstupní požadavky - angličtina
Poslední úprava: doc. RNDr. PhDr. Ing. Jana Jaklová Dytrtová, Ph.D. (12.01.2024)
It is recommended that students who have already successfully completed biology or physiology enroll in this subject.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK