PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Řízení vzdělávání ve znalostní společnosti - OSZNM41
Anglický název: Educational Management in the Knowledge Society
Zajišťuje: Katedra andragogiky a managementu vzdělávání (41-KAMV)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2022
Semestr: zimní
E-Kredity: 0
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/0, SZ [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: student může plnit i v dalších letech
Garant: PhDr. Václav Trojan, Ph.D.
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Poslední úprava: TROJAN/PEDF.CUNI.CZ (02.10.2016)
Předmět je koncipován jako diskurz o základním vymezení znalostní společnosti a současných paradigmatech oboru. Cílem je vytvoření podmínek pro získání kontextového náhledu na znalostní společnost a možné postupy při řízení vzdělávání v takto chápané společnosti.
Literatura
Poslední úprava: TROJAN/PEDF.CUNI.CZ (02.10.2016)

Průcha, Jan. Česká vzdělanost: multidisciplinární pohled na fenomén národní kultury. Vyd. 1. Praha: Wolters Kluwer, 2015. 205 s. ISBN 978-80-7478-675-4.

PRůCHA, J. 2014. Výzkum efektivnosti vzdělávání dospělých. Lifelong Learning – celoživotní

vzdělávání, roč. 4, č. 1, s. 8–22. ISSN 1804-526X.        

DOI: http://dx.doi.org/10.11118/lifele201404018.

MUNICH, Daniel a Tomáš PROTIVÍNSKÝ. Dopad vzdělanosti na hospodářský růst: ve světle nových výsledků PISA 2012. Praha: Národohospodářský ústav AV ČR, 2013.

Benefits of Vocational Education and Training in Europe for People, Organisations and

Countries. Luxembourg: Publications Office of the European Union, 2013. 62 p.

ISBN 978-92-896-1171-8. DOI: http://dx.doi.org/10.2801/18161

MUŽÍK, J. 2013b. Mýty, polopravdy a nepravdy kolem vzdělání a dalšího vzdělávání. In Veteška,

J., Salivarová, J. (Eds.). Vzdělávání dospělých: příležitosti a úskalí v globalizovaném světě.

Praha: Educa Service, s. 32–41. ISBN 978-80-87306-12-3.

Keller, J. a L. Tvrdý. Vzdělanostní společnost? Chrám, výtah a pojišťovna. Praha: Sociologické nakladatelství, 2008.

Sylabus
Poslední úprava: TROJAN/PEDF.CUNI.CZ (02.10.2016)

1.      Úvod do předmětu, vymezení pole

2.      Znalostní společnosti, koncept, užívaná terminologie

3.      Megatrendy a jejich vliv na současný český kontext

4.      Vzdělávací politika

5.      Efektivnost ve vzdělávání

6.      Změny paradigmatu vzdělávání, demokratizační a masifikační procesy

7.      Vzdělávací systém a jeho evaluace, audit systému

 

Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: TROJAN/PEDF.CUNI.CZ (02.10.2016)

Prokazatelné splnění čtyř zadaných distančních aktivit

Odevzdání seminární práce - Trendy vývoje vzdělávání v konkrétním segmentu (rozsah 10 stran A4, více na moodle)

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK