PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2018/2019
   Přihlásit přes CAS
Didaktika odborného vzdělávání I. - OPPV19104
Anglický název: Didactics of vocational education I.
Zajišťuje: Katedra informačních technologií a technické výchovy (41-KITTV)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2015 do 2018
Semestr: zimní
E-Kredity: 0
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/0, Z [HS]
Rozsah za akademický rok: 16 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Způsob výuky: kombinovaný
Poznámka: při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PaedDr. Ladislav Reitmayer, CSc.
Anotace -
Poslední úprava: PaedDr. Ladislav Reitmayer, CSc. (13.09.2018)
Studijní předmět Didaktika odborného vzdělávání I vede studenty k pochopení teoretických základů a k snazší orientaci v předmětu. Seznamuje a soustřeďuje pozornost studentů na zákonitosti vzdělávání a vyučování odborných předmětů, prakticky zaměřených předmětů a odborného výcviku. Aplikuje a rozvíjí problematiku vzdělávacího a vyučovacího procesu pro specifické potřeby odborných předmětů, prakticky zaměřených předmětů a odborného výcviku, spojuje obecné teoretické pedagogicko-psychologické základy s pedagogickou praxí, objasňuje, za jakých podmínek lze co nejefektivněji dosáhnout stanovených výchovně vzdělávacích cílů.
Literatura
Poslední úprava: REITMAY/PEDF.CUNI.CZ (20.09.2013)

- ČADÍLEK, M. Didaktika odborného výcviku technických oborů. Brno : MÚ, 1995. ISBN 80-210-1081-9.
- MAŇÁK, J. Nárys didaktiky. Brno : MU, 2000.
- MAŇÁK, J., ŠVEC, V. Výukové metody. Brno : Paido, 2003.
- MOŠNA, F., RÁDL, Z. Problémové vyučování a učení v odborném školství. Praha : KTCHVOV PedF UK, 1996. ISBN 80-902166-0-9.
- MOŠNA, F. aj. Didaktika základů techniky 2. díl. Praha : Univerzita Karlova, 1991.
- OURODA, S. Oborová didaktika. Brno : MZLU, 2000. ISBN 80-7157-477-5.
- PETROVÁ, A. Tvořivost v teorii a v praxi. Praha : Vodnář, 1999. ISBN 80-86226-05-0.
- PETTY, G. Moderní vyučování. Praha : Portál, 1996. ISBN 80-7178-070-7.
- PRŮCHA, J. Moderní pedagogika. Praha : Portál 1997.
- SILBERMAN, M. 101 metod pro aktivní výcvik a vyučování. Praha : Portál, 1997.
- VINTR, J. Úvod do didaktiky odborného výcviku. České Budějovice : Jihočeská univerzita, 1998. ISBN 80-7040-292-X.

Sylabus -
Poslední úprava: REITMAY/PEDF.CUNI.CZ (20.09.2013)

- východiska vyučování v prakticky zaměřených předmětech a v odborném výcviku;
- pedagogické dokumenty, cíle, fáze a etapy učení, organizační formy vyučování;
- vyučovací metody, charakteristika, třídění, volba metody k cíli vyučovací jednotky;
- principy a podmínky vyučovacího procesu;
- vztahy mezi vědou a vyučovacím předmětem, mezipředmětové vztahy;
- vnitřní podmínky vyučování a učení v závislosti na druhu vyučovacího předmětu;
- proces výuky a jeho fáze, faktory ovlivňující výuku.

Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: REITMAY/PEDF.CUNI.CZ (03.12.2014)
  • Aktivní práce při konzltacích.
  • Vypracování zadaných úkolů z tematických okruhů v rozsahu výuky a zadaných studijních pramenů.
  • Vytvoření zápočtové práce požadované kvality na zadané téma - není-li specifikováno v zadání jinak, požaduje se práce původní, vytvořená samostatně na základě v práci citované literatury a dalších informačních zdrojů.

 

 

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK