PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2018/2019
   Přihlásit přes CAS
Pedagogická praxe s reflexí - OPOP19206
Anglický název: Pedagogical Practical Training
Zajišťuje: Katedra informačních technologií a technické výchovy (41-KITTV)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2012 do 2018
Semestr: letní
E-Kredity: 0
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/0, Z [HS]
Rozsah za akademický rok: 20 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Způsob výuky: kombinovaný
Poznámka: při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PaedDr. Ladislav Reitmayer, CSc.
Anotace -
Poslední úprava: REITMAY/PEDF.CUNI.CZ (27.09.2013)
Studijní předmět vede studenty k ověření teoretických vědomostí v konfrontaci s přímým pedagogicko-didaktickým působením učitele ve výuce způsobem, který mu umožní postihnout a odlišit specifické zvláštnosti výuky konkrétních odborných předmětů (odborného výcviku).
Literatura
Poslední úprava: REITMAY/PEDF.CUNI.CZ (24.09.2013)

ČADÍLEK, M. Didaktika odborného výcviku technických oborů. Brno : MÚ, 1995. ISBN 80-210-1081-9.
ČAPEK, R. Pedagogická praxe pro studenty : (od hospitace k souvislé praxi). Hradec Králové : Gaudeamus, 2001. ISBN 80-7041-412-X.
MOŠNA, R., RÁDL, Z. Problémové vyučování a učení v odborném školství. Praha : KTCHVOV Pedf UK, 1996. ISBN 80-902166-0-9.
Pedagogická praxe : metodické pokyny. Plzeň : Západočeská univerzita, Pedagogická fakulta, 2000. ISBN 80-7082-659-2.
PETTY, G. Moderní vyučování. Praha : Portál, 1996. ISBN 80-7178-070-7.
PODLAHOVÁ, L. Pedagogická praxe : průvodce pro současné studenty a budoucí učitele. Olomouc : Univerzita Palackého, 1998.  ISBN 80-7076-793-7.

Sylabus -
Poslední úprava: REITMAY/PEDF.CUNI.CZ (27.09.2013)

Prezentace a následný rozbor vybraného tematického celku před ostatními posluchači a před kamerou.
Náslechy u zkušených učitelů odborných předmětů, praktického vyučování a odborného výcviku.
Hospitační činnost ve výuce prakticky zaměřených předmětů a odborného výcviku, hospitační záznam, hospitační pozorování.
Rozbor hospitační činnosti, analýzu pozorovaných jevů a didaktických situací ve výuce, pedagogicko-psychologická a didaktická analýza.
Realizace vlastních vyučovacích výstupů, vedení studentů ve vyučovacím procesu. 
Exkurze do školských zařízení.

Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: REITMAY/PEDF.CUNI.CZ (04.12.2014)
  • Aktivní práce ve škole v průběhu pedagogické praxe.
  • Vypracování, úspěšné obhájení zadaných úloh.
  • Vypracování seminární práce z oblasti zaměření předmětu.
  • Prezentace a následný rozbor vybraného tematického celku.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK