Poslední úprava: PhDr. Petra Vaňková, Ph.D. (18.01.2018)
Studijní předmět Využití mobilních dotykových technologií ve výuce je jako volitelný určen pro studenty navazujícího magisterského studia učitelství a speciální pedagogiku studijního programu N7504 Učitelství pro střední školy, kteří jsou vybaveni základní počítačovou gramotností. Předmět je v dotaci 0/2 hodin týdně, je uzavřenou zkouškou a je ohodnocen 4 kredity. Předmět Využití mobilních dotykových technologií ve výuce se orientuje do oblasti didaktických specifik a možností využití specifického druhu technických prostředků, označovaných jako mobilní dotykové technologie, resp. tablety. Jeho posláním je vybavit studenty příslušnými vědomostmi a kompetencemi, které mohou spolu s poznatky didaktik svých aprobačních oborů aplikovat ve své pedagogické praxi. Cílem předmětu je seznámit studenty se soudobými mobilními dotykovými technologiemi využívanými v edukaci, s jejich základními technologickými charakteristikami, edukačním potenciálem, způsoby jejich funkční implementace a využití daných možností ve vzdělávání. Tematicky se předmět zaměřuje na základní terminologické konstrukty oblasti, parametry a didaktická specifika vybraných tabletů a dalších mobilních dotykových technologií a na problematiku implementace didaktických materiálů. Studenti budou v rámci kurzu seznámeni s možností zapojení robotických hraček a další didaktické techniky umožňující rozvoj informační gramotnosti a algoritmického myšlení.
Poslední úprava: PhDr. Petra Vaňková, Ph.D. (05.02.2018)
Learning outcomes of the course unit The use of mobile touch technology in teaching is oriented to the field of didactic specifics and possibilities of utilization of a specific kind of technical means, called mobile touch technology, respectively. tablets. Its mission is to equip students with relevant knowledge and competencies, which, together with the knowledge of didactics in their fields of approbation, can be applied in their pedagogical practice. Learning outcomes of the course unit The aim of the course is to acquaint students with contemporary mobile touch technologies used in education, with their basic technological characteristics, educational potential, ways of their functional implementation and use of given possibilities in education. The subject is focused on basic terminological constructs of the area, parameters and didactic specifics of selected tablets and other mobile touch technologies and on implementation of didactic materials. Students will be acquainted with the possibility of engaging robotic toys and other didactic techniques enabling the development of information literacy and algorithmic thinking.
Literatura
Poslední úprava: PhDr. Petra Vaňková, Ph.D. (05.02.2018)
Hlavní materiály a podklady budou poskytovány prostřednictvím Moodle kurzu.
příklady dalších informačních zdrojů:
NEUMAJER, Ondřej, Lucie ROHLÍKOVÁ a Jiří ZOUNEK. Učíme se s tabletem: využití mobilních technologií ve vzdělávání. Praha: Wolters Kluwer, 2015. ISBN 978-80-7478-768-3.
TOCHÁČEK, D., LAPEŠ, J. Edukační robotika. Praha: PedF UK, 2012, ISBN 978-80- 7290-577- 5.
Požadavky ke zkoušce
Poslední úprava: PhDr. Petra Vaňková, Ph.D. (18.01.2018)
Atest je založen na portfóliu průběžně plněných úkolů zadáváným v průběhu semestru a závěrečnou prací vytvořené a metodicky zpracované aktivity pro práci s mobilními dotykovými zařízeními.
Sylabus -
Poslední úprava: PhDr. Petra Vaňková, Ph.D. (18.01.2018)
TECHNICKÉ PROSTŘEDKY V EDUKACI
Základní terminologické konstrukty oblasti, didaktické prostředky, učební pomůcky, digitální výukové objekty, technické výukové prostředky
Současné trendy a vývoj mobilních dotykových technických prostředků