PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Pohybové hry v aplikované TV - OPNT4T103C
Anglický název: Movement games in applied PE
Zajišťuje: Katedra tělesné výchovy (41-KTV)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2023
Semestr: letní
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/2, Z [HT]
Rozsah za akademický rok: 0 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (999)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: Mgr. Věra Kuhnová
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: Mgr. Martin Pádivý (10.05.2022)
Cílem předmětu je seznámení s pohybovými hrami, které lze použít v zájmové aplikované tělesné výchově i při integraci žáků s SPU, mentálním nebo tělesným hendikepem do školní tělesné výchovy. Teorie pohybových her, dělení, pravidla, didaktické aspekty, řízení, organizace a bezpečnost. Druhy zdravotních postižení. Zrakové postižení a možnosti provozovat pohybové aktivity (atletika, navigace, goalball, torball, kombiball, koulená), specifika motorického učení pro osoby pro konkrétní druhy postižení. Pohybové hry a mentálně postižení. Podmínkou zápočtu je metodický výstup studenta a písemná příprava na výstup.
Cíl předmětu
Poslední úprava: PaedDr. Jana Hájková (08.02.2022)

Cílem předmětu je seznámení s pohybovými hrami, které lze použít v zájmové aplikované tělesné výchově i při integraci postižených žáků do školní tělesné výchovy.

Deskriptory
Poslední úprava: PaedDr. Jana Hájková (08.02.2022)

Přímá výuka: 24 hodin

Příprava na metodický výstup: 10 hodin

Samostrudium: 35 hodin

Literatura
Poslední úprava: PaedDr. Jana Hájková (04.11.2019)

Cacek, J., Korvas, P., (2009)  Integrovaná výuka a tělesná výchova na základní škole. MU Brno.

Čadová, E. (2010). Současné trendy v integraci dítěte s tělesným postižením do tělesné výchovy. In A. Vyskočilová (Ed.), Integrace – jiná cesta III: sborník příspěvků ze semi-náře (pp. 27–33). Olomouc: Univerzita Palackého

Kudláček, M., Ješina, O., Machová, I. (2007). Aplikované pohybové aktivity pro osoby s tělesným postižením. Olomouc UP

Kudláček, M., & Ješina, O. (2008). Integrace žáků s tělesným postižením do školní tělesné výchovy. Olomouc: Univerzita Palackého.

Kudláček, M., Ješina, O., Bláha, L., & Janečka, Z. (2010). Kompetence učitelů tělesné výchovy ve vztahu k integraci žáků se speciálními vzdělávacími potřebami ve školní tělesné výchově. Tělesná kultura, 33(1),41–56.

Renotiérová,M., Ludíková,L. (2000). Speciální pedagogika. Olomouc: UP

Spurná, M., Rybová, L. & Kudláček, M. (2010). Participace žáků s tělesným postižením v integrované školní tělesné výchově. Aplikované pohybové aktivity v teorii a praxi,1, 33–38.

Válková, H. (2011). Aplikované pohybové aktivity v univerzitním studiu. Aplikované pohy-bové aktivity v teorii a praxi, 2, 29–41.

Sylabus
Poslední úprava: PaedDr. Jana Hájková (08.02.2022)

1.     Teorie pohybových her, didaktické aspekty, řízení, organizace a bezpečnost.

2.     Druhy zdravotních postižení. Možnosti integrace zdravotně postižených do školní a mimoškolní tělesné výchovy.

3.     Pohybové hry pro vozíčkáře, spastiky, ambutáře a osoby s omezenou hybností.

4.     Pohybové hry pro sluchově postižené.

5.     Pohybové hry pro zrakově postižené.

6.     Pohybové hry a mentálně postižení.

7.     Zrakové postižení a možnosti provozovat pohybové aktivity (atletika, navigace, goalball, torball, kombiball, koulená), specifika motorického učení u zrakově postižených.

8.     Metodické výstupy studentů.

Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: PaedDr. Jana Hájková (08.02.2022)

Aktivní účast 75%. Metodický výstup.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK