PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2018/2019
   Přihlásit přes CAS
Speciálně pedagogická diagnostika a poradenství III - OPNS1S138B
Anglický název: Special educational assessment and intervention III.
Zajišťuje: Katedra speciální pedagogiky (41-KSP)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2018 do 2020
Semestr: zimní
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:1/1, Zk [HT]
Počet míst: 15 / 15 (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PhDr. Lenka Felcmanová, Ph.D.
Vyučující: PhDr. Lenka Felcmanová, Ph.D.
Prerekvizity : OPNS1S133B
Je záměnnost pro: OKNS1S138B
Anotace
Poslední úprava: PhDr. Lenka Felcmanová, Ph.D. (14.08.2018)
Studenti se seznámí s vybranými tématy diagnostiky a poradenství ve školním a dospělém věku s akcentací dynamického přístupu v oblasti podpory jedinců se speciálními potřebami. Konkrétní témata jsou uvedena v sylabu předmětu. Studenti vypracují a vyhodnotí diagnostický materiál s osobou seniorského věku.
Literatura
Poslední úprava: PhDr. Lenka Felcmanová, Ph.D. (14.08.2018)

COGNET, Georges. Dětská kresba jako diagnostický nástroj. Praha: Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0499-2.

MÜHLPACHER, Pavel a MASARYKOVA UNIVERZITA V BRNĚ. PEDAGOGICKÁ FAKULTA. Gerontopedagogika. Brno: Masarykova univerzita, 2004. ISBN 9788021033450.

SVOBODA, Mojmír a Pavel HUMPOLÍČEK, ŠNOREK, Václav, ed. Psychodiagnostika dospělých. Praha: Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0363-6.

SUCHÁ, Jitka. Cvičení paměti pro každý věk: testy na paměť a logiku. Vyd. 2. Praha: Portál, 2012. ISBN 978-80-262-0140-3.

ŠTILEC, Miroslav. Program aktivního stylu života pro seniory. Praha: Portál, 2004. ISBN 8071789208.

WALSH, Danny. Skupinové hry a činnosti pro seniory: interakce a sebepoznávání, hry se slovy, kvízy, cvičení a relaxace, každodenní aktivity. Praha: Portál, 2005. ISBN 8071789704.

http://www.nudz.cz/adcentrum/trenovani_pameti/dokumenty/metodika.pdf

Sylabus
Poslední úprava: PhDr. Lenka Felcmanová, Ph.D. (14.08.2018)

Diagnostika paměti a možnosti rozvoje paměti u osob seniorského věku

Diagnostika kresby

Diagnostika pozornosti

Dynamická diagnostika (LPAD, Testy prof. Tzuriela aj.) - principy dynamického vyšetření, metody založené na reakci na intervenci

Diagnostika adaptivního chování u osob s mentálním postižením

Raná a včasná péče o děti se sociálním znevýhodněním

Diagnostika dopadů sociálního znevýhodnění a kulturní odlišnosti do vzdělávání

Diagnostika a vhodné formy intervence u jedinců s ADHD/ADD

Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: PhDr. Lenka Felcmanová, Ph.D. (14.08.2018)

Písmená reflexe administrace a vyhodnocení diagnostického materiálu určeného osobám seniorského věku

Zpracování návrhu intervenčního programu zaměřeného na posílení kognitivních funkcí osob seniorského věku

80 % účast na seminářích

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK