PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Technologická prostředí pro podporu výuky - OPNI2I110A
Anglický název: Technical enviroments for supporting learning
Zajišťuje: Katedra informačních technologií a technické výchovy (41-KITTV)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2020
Semestr: letní
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:1/1, KZ [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Je zajišťováno předmětem: OKNI1I114A
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PhDr. Tomáš Jeřábek, Ph.D.
Prerekvizity : OPNI2I108A
Anotace -
Poslední úprava: PhDr. Jiří Leipert, Ph.D. (31.01.2019)
Předmět Technologická prostředí pro podporu výuky se v teoretické poloze zaobírá obecnými charakteristikami elektronické podpory výuky. Rozkrývá specifika e-learningu, blended learningu, mobile learningu. V praktické poloze se pak věnuje popisu, výhodám, komparaci dvou současně nejvýznamnějších platforem - LMS Moodle a Google Učebny. Cílem předmětu je studenty prakticky seznámit s možnostmi elektronické podpory výuky v kontextu moderních přístupů a nejpoužívanějších platforem v praxi.
Literatura
Poslední úprava: PhDr. Jiří Leipert, Ph.D. (31.01.2019)
  • podpůrné materiály v rámci LMS Moodle
  • podpůrné materiály v rámci Google Učebna
  • https://knihy.nic.cz/files/edice/moderne_s_moodlem.pdf
  • https://www.albatrosmedia.cz/tituly/12928373/moodle-kompletni-pruvodce-tvorbou-a-spravou-elektronickych-kurzu/
Sylabus -
Poslední úprava: PhDr. Jiří Leipert, Ph.D. (31.01.2019)

1. Teoretické zázemí elektronické podpory výuky - filosofie přístupu k využívání elektronické podpory

2. Moodle - pojetí správcovství a uživatelských rolí, princip modulární struktury systému, autentizace

3. Moodle - aktivity a činnosti z pohledu role tutora, možnosti komunikace a sdílení, způsoby kooperace

4. Google Učebna - cloudové řešení v analogii a rozdílnostech k LMS Moodle

5. Google Učebna - aktivity a provázanost činností a struktur

Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: PhDr. Jiří Leipert, Ph.D. (06.02.2019)
  • průběžné plnění dílčích úkolů zadávaných v průběhu semestru
  • zpracování semestrální práce v podobě projektu - vypracování ukázkového elektronického kurzu v zadaném prostředí
  • prezentace a obhajoba projektu
  • klasifikovaný zápočet má dva opravné termíny
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK