PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Soudobé vzdělávací technologie I - OPNI2I103A
Anglický název: Contemporary Educational Technology I.
Zajišťuje: Katedra informačních technologií a technické výchovy (41-KITTV)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2021
Semestr: letní
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:1/1, Z+Zk [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: doc. PhDr. Vladimír Rambousek, CSc.
Prerekvizity : OPNI2I102A
Je prerekvizitou pro: OPNI2I115B, OPNI2I114B
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: PhDr. Petra Vaňková, Ph.D. (01.02.2021)
Předmět navazuje na předchozí výuku didakticky zaměřených předmětů studia technické a informační výchovy, zvláště pak na příslušné tematické celky z Edukační technologie. Předmět se zaměřuje na aktuální vývoj vzdělávacích technologií, především na praktické aspekty uplatnění konstruktivistické teorie učení, konstruktivních přístupů k edukaci a příslušných výukových metod. V souladu s převažující didakticko-metodickou orientací druhého cyklu studia je cílem předmětu rozvinout schopnost studentů didakticky a technicky vhodným způsobem transformovat nabyté vědomosti a dovednosti do reálných výukových aktivit s konstruktivním, resp. problémovým a projektovým zaměřením založeným na využití ICT. Snahou je celkově zlepšit způsobilost studentů ve směru praktické aplikace ICT ve vzdělávání.
Deskriptory
Poslední úprava: PhDr. Petra Vaňková, Ph.D. (21.02.2021)

Vzhledem k současné situaci bude výuka prozatím probíhat online prostřednictvím MS Teams. Studentky a studenti před samotnou výukou dostanou prostřednictvím SIS přístup k online výuce a informace o prostředí. V konkrétním kurzu je pak hned v prvním tématu umístěn odkaz na online setkání. Výuka bude probíhat v době stanovené v rozvrhu s obsahem a podmínkami zveřejněnými v SIS.

Literatura
Poslední úprava: Ing. Bořivoj Brdička, Ph.D. (28.12.2017)

BRDIČKA, B. Učení s počítačem. Praha : PřF UK, 1996. 
BRDIČKA, B. Role internetu ve vzdělávání. AISIS, Kladno 2003, ISBN 80-239-0106-0, http://it.pedf.cuni.cz/~bobr/role/. 
Portály zabývající se danou problematikou - především Učitelský spomocník, RVP.cz, Česká škola, eTwinning ad. 
Zdroje Internetu odkazované ze stránek kurzu 
Materiály a soubory předávané v průběhu semestru

Požadavky ke zkoušce
Poslední úprava: PhDr. Petra Vaňková, Ph.D. (01.02.2021)

Prokázání příslušné úrovně vědomostí a dovedností z oblasti zaměření předmětu.

Prokázání způsobilosti aplikovat příslušné vědomosti při řešení praktických problémů.

Poskytnutí zpětné vazby, přínosů a rezerv k předmětu

Sylabus -
Poslední úprava: PhDr. Petra Vaňková, Ph.D. (01.02.2021)
  • Kognitivní a konstruktivistické aspekty psychodidaktických soustav 
  • Instruktivní, konstruktivní a konektivistické edukační prostředí 
  • Současné pojetí a nástroje konstruktivní výuky 
  • Konstruktivní výukové aplikace 
  • Projektové metody a výukové projekty 
  • Virtuální prostředí a současný vývoj eLearningu
  • Metodické aspekty realizace konstruktivních metod edukace 

 

Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: PhDr. Petra Vaňková, Ph.D. (01.02.2021)
  • Aktivní práce v seminářích, průběžné plnění úkolů
  • Vytvoření a obhájení zápočtové práce z oblasti zaměření předmětu

Není-li uvedeno jinak, požaduje se práce původní, vytvořená samostatně na základě uvedené literatury a informačních zdrojů.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK