PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Interaktivní technologie ve vzdělávání - OPNI1I107A
Anglický název: Interactive technology in Education
Zajišťuje: Katedra informačních technologií a technické výchovy (41-KITTV)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2017
Semestr: letní
E-Kredity: 4
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:1/3, KZ [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PhDr. Jakub Lapeš
Prerekvizity : OPNI1I101A
Je prerekvizitou pro: OPNI1I111A
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Poslední úprava: PhDr. Jakub Lapeš (11.05.2017)
Předmět se orientuje na využití dostupných technických prostředků pro přípravu různých typů didaktických materiálů a jejich adekvátní implementaci ve fázi přípravy, průběhu a diagnostiky výuky. V souladu s hlavní orientací studia je posláním tohoto předmětu rozvinout schopnost studentů didakticky vhodným způsobem uplatnit nabyté, resp. systemizované technologické znalosti a dovednosti. Předmět se tak snaží vytvořit předpoklady pro další rozvoj schopností efektivního uplatnění technických prostředků a didaktických materiálů ve vzdělávání. Cílem předmětu je seznámit studenty se soudobými technickými prostředky určenými zejména pro tvorbu a implementaci didaktických materiálů, učebních pomůcek, resp. digitálních výukových objektů a s teoretickými i praktickými aspekty tvorby a využití různých druhů didaktických materiálů v rámci technických didaktických, resp. výukových prostředků. Tematicky se předmět dále zaměřuje především na poznání možností a didaktických specifik soudobých technických prostředků pro tvorbu a realizaci didaktických materiálů při podpoře výuky, na osvojení zásad tvorby digitálních výukových objektů, jejich specifik, kritérií hodnocení a didaktických aspektů aplikace.
Literatura
Poslední úprava: PhDr. Jakub Lapeš (11.05.2017)
  • BĚLOHLÁVKOVÁ, V. 33 rad jak úspěšně prezentovat. Brno : Computer Press, 2004. 110 s. ISBN 80-251-0326-9
  • DOSTÁL, J. Učební pomůcky a zásada názornosti [online]. 2008. Dostupný z WWW: <http://www.tykva.net/files/UJAK/ucebni_pomucky.pdf>.
  • GAGE, J. How to use an interactive whiteboard really effectively in your secondary classroom. London : David Fulton Publis, 2006. 139 pp. ISBN 978-1-84312-262-3
  • HAUSNER, M. aj. Výukové objekty a interaktivní vyučování. [s.l.] : [s.n.], 2007. 77 s. ISBN 978-80-903897-0-0.
  • CHRÁSKA, M. Didaktické testy. Brno : Paido, 1999. ISBN 80-85931-68-0
  • LEE, M., BETCHER, CH. The Interactive Whiteboard Revolution. Australian Council Educational Research, 2009. ISBN 0864318170
  • NÖLLKE, C. Umění prezentace: jak přesvědčivě, srozumitelně a působivě prezentovat. 1. vyd. Praha : Grada, 2004. 111 s.  ISBN 80-247-9057-2
  • ROBLYER, M.D. Integrating Educational Technology into Teaching, Upper Saddle River : Pearson Education, 2004, ISBN 0-13-117392-8
  • VOOGT, J.; KNEZEK G. ed. International Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education. Springer International Handbooks of Education, 2009. 1225 s. ISBN: 978-0387733142

Studijní zdroje

Sylabus
Poslední úprava: PhDr. Jakub Lapeš (11.05.2017)

Didaktika Technických výukových prostředků

·       Základní terminologické konstrukty oblasti, prostředky didaktické techniky, technické prostředky v edukaci, technické výukové prostředky

·       Vlastnosti a specifické rysy technických prostředků z hlediska edukace

·       Didaktické aspekty a funkce technických výukových prostředků

Didaktická specifika technických prostředků

·       Historické aspekty technických výukových prostředků

·       Nepromítaný a promítaný záznam

·       Videozáznamy a zvukové záznamy

·       Prezentace

·       Vnitřní a vnější zpětná vazba

·       Vzdělávací prostředí

·       Webcasting a educasting

·       Řídicí systémy

·       Produkční systémy

Interaktivní systémy a Technologie

·       Interaktivní tabule, druhy, možnosti využití

·       Softwarová podpora

·       Zásady a způsoby práce s interaktivními tabulemi

·       Tvorba interaktivních prezentací

Mobilní technologie

·       Tablety, telefony

Výukové objekty

·       Použití autorských systémů pro tvorbu výukových objektů

·       Výukové objekty a možnosti jejich tvorby

·       Základní kritéria hodnocení výukových objektů

Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: PhDr. Jakub Lapeš (11.05.2017)
  • Včasné odevzdání závěrečné práce dle pokynů vyučujícího
  • Osobní obhajoba závěrečné práce
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK