PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Educational diagnostics - OPNE2E116B
Anglický název: Educational diagnostics
Zajišťuje: Katedra chemie a didaktiky chemie (41-KCHDCH)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2022
Semestr: oba
E-Kredity: 3
Rozsah, examinace: 1/1, KZ [HT]
Počet míst: zimní:neurčen / neurčen (neurčen)
letní:neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: angličtina
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
předmět lze zapsat v ZS i LS
Garant: doc. PhDr. Martin Rusek, Ph.D.
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace - angličtina
Poslední úprava: doc. PhDr. Martin Rusek, Ph.D. (31.05.2019)
The course is focused mainly on international testing (PISA, TIMSS, PIRLS, ICILS, PIAAC) and its results. Methodology as well as the sample selection is discussed, but mainly the results and their message to educational systems are discussed. The focus of the course is also on researches aimed at students’ attitudes towards science, work of scientist, the image of scientist as well as factor influencing students‘ future study and career choice.
Literatura - angličtina
Poslední úprava: doc. PhDr. Martin Rusek, Ph.D. (31.05.2019)

http://www.oecd.org/pisa/

http://www.oecd.org/site/piaac/

http://timssandpirls.bc.edu/

http://www.iea.nl/icils_2013.html

Podmínky zakončení předmětu - angličtina
Poslední úprava: doc. PhDr. Martin Rusek, Ph.D. (31.05.2019)

The students prepare a summary report about a chosen aspect of students' results in international or local testing. Synthesis of more researches results as well as deep data analyzis are required.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK