PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Souvislá praxe s reflexí na SŠ – anglický jazyk - OPNA2A109A
Anglický název: Continuous teaching practice and reflexion at upper secondary level
Zajišťuje: Katedra anglického jazyka a literatury (41-KAJL)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2022
Semestr: zimní
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/3, KZ [HT]
Počet míst: neurčen / 0 (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: angličtina
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: doc. PhDr. Klára Uličná, Ph.D.
Vyučující: doc. PhDr. Klára Uličná, Ph.D.
Anotace -
Poslední úprava: PhDr. Bohuslav Dvořák, Ph.D. (13.09.2020)
Souvislá oborová praxe na SŠ s reflexí je zaměřena především na samostatné výukové výstupy studentů a jejich následnou reflexi, a to s ohledem na věková specifika studentů střední školy. Praxe bude sestávat ze dvou základních etap: (1) seznámení se s vybranou školou jako institucí, včetně relevantních kurikulárních dokumentů, a s třídami mentora prostřednictvím pozorování; (2) výkon samostatné pedagogické činnosti ve třídách mentora, a to jak ve spolupráci s mentorem, tak samostatně. Součástí praxe bude mino jiné pořízení videozáznamu jedné vyučovací hodiny a její reflexe s mentorem, tj. fakultním učitelem, a didaktikem AJ. V rámci reflexe praxe budou studenti pracovních skupinách 3-4 studentů vzájemně analyzovat a hodnotit videonahrávky svých vlastních vyučovacích hodin. Studenti rozšíří své profesního portfolio o relevantní materiály.
Literatura -
Poslední úprava: PhDr. Bohuslav Dvořák, Ph.D. (13.09.2020)

Katalogy požadavků pro zkoušky společné části maturitní zkoušky konané ve školním roce 2019/2020: Anglický jazyk. Praha: CERMAT. [cit. 2020-30-5].  Dostupné z www.cermat.cz

Manuál pro tvorbu školních vzdělávacích programů na gymnáziích. (2007). Praha: Výzkumný ústav pedagogický v Praze.  ISBN 978-80-87000-13-7.

Rámcový vzdělávací program pro gymnázia. (2007). Praha: Výzkumný ústav pedagogický v Praze. ISBN 978-80-87000-11-3.

Richards, J. C.  &  Lockhart, Ch. (1994). Reflective teaching in second language classrooms. New York, NY, USA: Cambridge University Press. ISBN 978-0-521-45181-9.

SCRIVENER, J. (2011). Learning teaching: the essential guide to English language teaching. Oxford:  Macmillan, 2011. ISBN 978-1-4050-1399-4.

 Školní vzdělávací programy příslušných středních škol.

Tomlinson, B. (Ed.). (2011). Materials Development in Language Teaching. Cambridge University Press.  ISBN 978-0-521-15704-9.

Další tituly dle individuálních potřeb studentů.

Požadavky ke zkoušce -
Poslední úprava: PhDr. Bohuslav Dvořák, Ph.D. (13.09.2020)

Praxe na SŠ je ukončena klasifikovaným zápočtem.

Výsledná známka je průmerem čtyř komponentů:

1. známka navržená mentoren ze SŠ

2. známka navržená učitelem z katedry za shlédnutou hodinu

3.známka udělená vedoucím praxe za portfolio ped. praxe

4.absolvování reflexivního pohovoru

Sylabus -
Poslední úprava: PhDr. Bohuslav Dvořák, Ph.D. (13.09.2020)

Kurikulární dokumenty (RVP, ŠVP), tematické plány

Faktory vyučovacího procesu

Cíle výuky

Obsah výuky

Žák

Učitel

Řízení edukačního procesu

Plánování hodiny / fáze hodiny

Hodnocení ve výuce cizích jazyků / oprava chyb

… a další témata. Jedná se vždy o praktickou aplikaci  teoretických poznatků v prostředí konkrétní třídy, školy a skupiny.

Podmínky zakončení předmětu -
Poslední úprava: PhDr. Bohuslav Dvořák, Ph.D. (13.09.2020)

Návštěva reflektivního semináře k pedagogické praxi.

Absolvování ped. praxe na SŠ

Odevzdání všech požadovabných dokumentů v souladu s časovými požadavky

Absolvnování závěrečného reflexivního pohovoru.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK