PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Specifika výuky anglického jazyka na 2. stupni ZŠ - OPNA1A106A
Anglický název: Specifics of English language teaching at lower secondary schools
Zajišťuje: Katedra anglického jazyka a literatury (41-KAJL)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2019
Semestr: letní
E-Kredity: 2
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/1, KZ [HT]
Počet míst: neurčen / 0 (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: angličtina
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: doc. PhDr. Klára Uličná, Ph.D.
Vyučující: doc. PhDr. Klára Uličná, Ph.D.
Prerekvizity : OPNA1A101A, OPNA1A102A
Je prerekvizitou pro: OPNA1A112A
Anotace -
Poslední úprava: Mgr. Karel Žďárek, Ph.D. (02.02.2019)
Cílem kurzu je aplikace teoretických oborově didaktických poznatků ve vymezeném kontextu 2. stupně základní školy. Studenti se seznámi se základními kurikulárními dokumenty (rámcových a školních vzdělávacích programů) a jejich vztah ke komunikační kompetenci. V kontextu výuky anglického jazyka na 2. stupni ZŠ se budeme zabývat didaktickými tématy jako jsou faktory vyučovacího procesu, cíle a obsah výuky, specifika žáka a učitele, plánování a řízení edukačního procesu, a další. Analýza a hodnocení videonahrávek vyučovacích hodin na 2. stupni základních škol umožní studentům dále přesněji idenifikovat a hodnotit jednotlivé aspekty výuky cizího jazyka a zpřesňovat tak své profesní vidění. Studenti budou seznámeni s kritérii výběru a hodnocení didaktických prostředků, zejm. učebnic. Prostřednictvím autentických materiálů a nahrávek budou mít studenti možnost analyzovat a hodnotit ústní a písemný projevu žáků 2. stupně základní školy na různých úrovních komunikační kompetence.
Deskriptory
Poslední úprava: doc. PhDr. Klára Uličná, Ph.D. (02.02.2021)

Vzhledem k epidemiologické situaci a očekávané nemožnosti účastit se standardní výuky v rámci oborově didaktické praxe, bude akcent tohoto předmětu v online formě přenesen na pozorování a analýzu videozáznamů reaálné výuky z druhého stupně ZŠ. Na základě pozorování různých tříd a věkových skupin žáků budou elicitována témata, která jsou pro výuku na základní škole specifická, ale i další klíčové principy didaktiky anglického jazyka. 

Požadavkemna splnění předmětu tudíž bude plnění zadaných úkolů, aktivní účast na online výuce a závěrečné interview.

Literatura - angličtina
Poslední úprava: Mgr. Karel Žďárek, Ph.D. (02.02.2019)

Literature:

GOWER, Roger, Diane PHILLIPS a Steve WALTERS. Teaching practice handbook. New ed. Oxford: Macmillan Heinemann English language teaching, 1995. ISBN 04-352-4059-5.

ULIČNÁ, Klára a Karel ŽĎÁREK. Vidíš, vidím, vidíme? Výuka anglického jazyka na základních a středních školách: videopřípady [online]. Praha: Ústřední knihovna, Univerzita Karlova, 2017 [cit. 2017-05-30]. ISBN 978-80-88176-09-1. Dostupné z: https://publi.cz/books/468/index.html?secured=false#cover

Sylabus
Poslední úprava: Mgr. Karel Žďárek, Ph.D. (02.02.2019)

sylabus:

kurikulární dokumenty (RVP, ŠVP), tematické plány, přípravy na hodinu

faktory vyučovacího procesu

cíle výuky

obsah výuky

žák

učitel

řízení edukačního procesu (role mateřského jazyka)

plánování hodiny / fáze hodiny

didaktické prostředky

hodnocení ve výuce cizích jazyků / oprava chyb

 
Podmínky zakončení předmětu - angličtina
Poslední úprava: doc. PhDr. Klára Uličná, Ph.D. (22.02.2021)

attendance 80%

active participation in class

final observation/evaluation project on a chosen topic.

vzhledem k pandemii: prubezne plneni a odevzdavani ukolu zadanych v průběhu semestru

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK