PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Informačně technol. elementaristika II - OPN01I140B
Anglický název: Information and technological elementaristics II.
Zajišťuje: Katedra informačních technologií a technické výchovy (41-KITTV)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2020
Semestr: letní
E-Kredity: 2
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/1, Z [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PhDr. Petra Vaňková, Ph.D.
Prerekvizity : OPN01I101A
Je záměnnost pro: OKN01I140B
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: PhDr. Petra Vaňková, Ph.D. (28.01.2020)
Předmět „Informačně technologická elementaristika II“ navazuje na teoreticky a prakticky orientovaný obsah předmětu „Informačně technologická elementaristika I“ a zaměřuje se do oblasti praktických dovedností a možností využití prostředků digitálních technologií v předškolním vzdělávání. Cílem předmětu je rozvinout kompetence studentů aplikovat příslušné technické prostředky při utváření technicky orientovaného tvůrčího myšlení dětí, utváření základů jejich digitálních kompetencí a schopností komunikovat s použitím digitálních technologií. Tematicky se předmět zaměřuje na využívání interaktivních tabulí či koberců, tabletů, programovatelných stavebnic a programovatelných hraček včetně příslušející softwarové podpory a schopnost evaluovat, aplikovat či vytvářet příslušné digitální objekty.
Literatura
Poslední úprava: PhDr. Petra Vaňková, Ph.D. (28.01.2020)
  • BETCHER, Chris a Mal LEE. The interactive whiteboard revolution: teaching with IWBs. Camberwell, Vic.: ACER
  • Press, 2009, x, ISBN 0864318170.
  • CATLIN, D. The principles of Educational Robotic Applications (ERA): a framework for understanding and
  • developing educational robots and their activities. Paris : 2010.
  • TOCHÁČEK, D., LAPEŠ, J. Edukační robotika. Praha: PedF UK, 2012, ISBN 978-80- 7290-577- 5.

Hlavní materiály a podklady budou poskytovány prostřednictvím Moodle kurzu.

Sylabus -
Poslední úprava: PhDr. Petra Vaňková, Ph.D. (28.01.2020)
  • praktická práce s robotickými stavebnicemi a hračkami (pro rozvoj algoritmického myšlení u děti v MŠ)
  • praktická práce s mobilními dotykovými zařízeními při rozvíjení informační pregramotnosti u dětí v MŠ
  • praktická práce s interaktivními zařízeními se zaměřením na tvorbu didaktických materiálů pro práci s dětmi v MŠ
Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: PhDr. Petra Vaňková, Ph.D. (28.01.2020)
  • aktivní práce v seminářích
  • příprava didaktických materiálů pro práci s žáky v MŠ v rámci probíraných témat
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK