PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Informačně technologická elementaristika I - OPN01I101A
Anglický název: Informatical and Technological Elementary I.
Zajišťuje: Katedra informačních technologií a technické výchovy (41-KITTV)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2021
Semestr: zimní
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:1/1, Zk [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PhDr. Petra Vaňková, Ph.D.
Je prerekvizitou pro: OPN01I140B
Je záměnnost pro: OKN01I101A
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: PhDr. Petra Vaňková, Ph.D. (14.09.2020)
Cílem předmětu je seznámit studenty s významem počáteční informačně technologické výchovy dětí předškolního věku a možnostmi a směry tohoto výchovného působení s akcentem na prožitkové učení a tvůrčí činnost dětí v mateřské škole prostřednictvím didaktických hraček a interaktivních technologií.
Deskriptory
Poslední úprava: PhDr. Petra Vaňková, Ph.D. (29.09.2020)

Vzhledem k současné situaci bude výuka probíhat online prostřednictvím MS Teams. Studentky a studenti před samotnou výukou dostanou prostřednictvím SIS přístup k LMS Moodle na https://moodle.it.pedf.cuni.cz/. V konkrétním kurzu je pak hned v prvním tématu umístěn odkaz na online setkání. Výuka bude probíhat v době stanovené v rozvrhu s obsahem a podmínkami zveřejněnými v SIS.

Literatura -
Poslední úprava: PhDr. Petra Vaňková, Ph.D. (26.08.2019)
  • BETCHER, Chris a Mal LEE. The interactive whiteboard revolution: teaching with IWBs. Camberwell, Vic.: ACER
    Press, 2009, x, ISBN 0864318170.

    CATLIN, D. The principles of Educational Robotic Applications (ERA): a framework for understanding and
    developing educational robots and their activities. Paris : 2010.

    TOCHÁČEK, D., LAPEŠ, J. Edukační robotika. Praha: PedF UK, 2012, ISBN 978-80-7290-577-5.

  • elektronická podpora patřičným kurzem na http://moodle.it.pedf.cuni.cz/
Požadavky ke zkoušce -
Poslední úprava: PhDr. Petra Vaňková, Ph.D. (26.08.2019)

1) portfolio vypracovaných úkolů zadaných v průběhu výuky prostřednictvím příslušného Moodle kurzu

2) písemný test

Sylabus -
Poslední úprava: PhDr. Petra Vaňková, Ph.D. (14.09.2020)

OSOBNÍ POČÍTAČ a další technologie jako prostředek pro vzdělávání dětí v mateřské školce

ZPRACOVÁNÍ TEXTOVÝCH, GRAFICKÝCH A ČÍSELNÝCH DAT pro přípravu digitálních učebních materiálů pro děti v mateřské školce

INTERAKTIVNÍ TECHNOLOGIE A DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁLY

  • Základní terminologické konstrukty oblasti, didaktické prostředky, učební pomůcky, výukové objekty, digitální výukové objekty, prostředky didaktické techniky, technické výukové prostředky
  • Interaktivní tabule, panely a koberce; druhy, možnosti využití, softwarová podpora

PROGRAMOVATELNÉ HRAČKY A JEJICH APLIKACE DO VÝUKY

  • Možnosti a význam využití programovaných hraček
  • Teoretická východiska a praktická práce s programovatelnými hračkami (BeeBot)

 TABLETY A MENŠÍ DOTYKOVÁ ZAŘÍZENÍ A MOŽNOSTI JEJICH VYUŽITÍ

  • Možnosti a význam využití tabletů ve vzdělávání
  • Teoretická východiska a praktická práce s tablety
Podmínky zakončení předmětu -
Poslední úprava: PhDr. Petra Vaňková, Ph.D. (14.09.2020)
  • aktivní práce v seminářích
  • plnění dílčích úloh dle témat předmětu v daných Moodle kurzem
  • písemný test ve zkouškovém období

V případě, že opětovně dojde k přechodu z prezenční výuky na distanční výuku v souvislosti s přijímanými opatřeními bude výuka realizovaná online v době standardně rozvrhované výuky prostřednictvími aplikace MS Teams. Současně bude posílena distanční výuka a s výukou související komunikace v prostředí Moodle. Studenti by se měli takto přizpůsobené výuce účastnit stejným aktivním způsobem jako v případě běžné výuky.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK