PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Reflektivní seminář k praxi z AJ - OPMN0A221B
Anglický název: Reflective Didactic Seminar Supporting English Teaching Practice
Zajišťuje: Katedra anglického jazyka a literatury (41-KAJL)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2023
Semestr: zimní
E-Kredity: 2
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/2, Z [HT]
Počet míst: neurčen / 16 (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: doc. PhDr. Klára Uličná, Ph.D.
Vyučující: Mgr. Barbora Müller Dočkalová
doc. PhDr. Klára Uličná, Ph.D.
Prerekvizity : OPMN0A217B
Je prerekvizitou pro: OPMN0A224B
Anotace -
Poslední úprava: doc. PhDr. Klára Uličná, Ph.D. (05.09.2023)
Reflektivní seminář k průběžné praxi na prvním stupni základní školy je přímo propojen s Průběžnou oborovou praxí z AJ zaměřenou na výuku anglického jazyka, tzn. s přípravou, realizací a reflexí samostatných výstupů studentů v roli učitele v prostředí školní třídy. Pozornost je věnována především schopnosti transformovat nabyté znalosti do praxe, a to konkrétně v rámci plánování vlastní výuky, vlastní výuky a její na teorii založené reflexe a identifikace vlastních silných stránek i prostoru pro další rozvoj. Dále pak se studenti zaměří na kurikulární dokumenty platné pro základní stupeň vzdělávání, tj. RVP ZV a ŠVP dané školy, a nahlédne do kultury/klimatu dané instituce. V rámci semináře budou studenti spolupracovat s univerzitním pedagogem, spolužáky, ale i mentorem na pedagogické praxi. Cílem studijního předmětu je dát studentům možnost rozvoje dovednosti reflexe vlastní pedagogické zkušenosti a rozvíjet schopnost získané zkušenosti analyzovat.
Deskriptory
Poslední úprava: Mgr. Barbora Müller Dočkalová (10.09.2023)

Přímá výuka (24 hodin), studium kurikulárních dokumentů (10 hodin), studium odborné literatury (10 hodin), četba a příspěvky do sdíleného pedagogického deníku (10 hodin), tvorba portfolia (6 hodin). 

Literatura -
Poslední úprava: doc. PhDr. Klára Uličná, Ph.D. (05.09.2023)

Povinná literatura (vybrané kapitoly):

RICHARDS, J. C.; LOCKHART, Ch. Reflective teaching in second language classrooms. New York, NY, USA: Cambridge University Press, 1994, ISBN 05-214-5803-X.

SCRIVENER, J. Learning teaching: the essential guide to English language teaching. Oxford: Macmillan, 2011. ISBN 978-0-230-72984-1.

ŠVP konkrétní školy

 

Doporučená literatura:

Bude doporučeno individuálně dle potřeb konkrétních student.

Sylabus
Poslední úprava: doc. PhDr. Klára Uličná, Ph.D. (05.09.2023)

Organizace a cíle oborové praxe z anglického jazyka

Přístupy k reflexi výuky a vlastnímu profesnímu rozvoji (v kontextu výuky AJ)

Profesní portfolio

Seznámení se se školou jako institucí a rolí výuky cizího jazyka v rámci relevantních kurikulárních dokumentů

Plánování výuky/hodiny (plán hodiny, cíle, obsah, reflexe vyučovacích hodin)

Reflexe praxe

Podmínky zakončení předmětu -
Poslední úprava: Mgr. Barbora Müller Dočkalová (26.09.2023)

Aktivní účast na seminářích, prezentace vlastního profesního portfolia (bude upřesněno na prvním semináři), tvorba vlastních pozorovacích archů, průběžné příspěvky a komentáře do sdíleného reflektivního deníku, reflexe vybraných částí konkrétních ŠVP.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK