PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Didaktika Aj V - OPMN0A220B
Anglický název: ELT Methodology V
Zajišťuje: Katedra anglického jazyka a literatury (41-KAJL)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2023
Semestr: zimní
E-Kredity: 2
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/2, Z [HT]
Počet míst: neurčen / 18 (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: doc. PhDr. Klára Uličná, Ph.D.
Vyučující: Mgr. Barbora Müller Dočkalová
Prerekvizity : OPMN0A217B, OPMN0A218B
Je prerekvizitou pro: OPMN0A224B, OPMN0A225B
Anotace -
Poslední úprava: Mgr. Barbora Müller Dočkalová (07.09.2023)
Kurz doplňuje řadu didaktických seminářů užším pohledem na téma hodnocení a poskytování zpětné vazby žákům. Účastníci získají teoretické znalosti i praktickou zkušenost s vybranými aspekty procesů hodnocení. Těmi jsou například stanovení vhodných cílů vzhledem k účelu hodnocení a ke kontextu výuky, výběr odpovídajících nástrojů nebo tvorba a realizace testů. Část kurzu je dále věnována zpětné vazbě, chybám, jejich opravování a další práci s nimi. Kromě toho studenti nadále rozvíjejí schopnost vést hodinu v anglickém jazyce.
Deskriptory
Poslední úprava: Mgr. Barbora Müller Dočkalová (10.09.2023)
Přímá výuka (18 hodin), studium odborné literatury (15 hodin), příprava prezentací (10 hodin), plnění průběžných úkolů (12 hodin), tvorba portfolia (5 hodin).
Literatura -
Poslední úprava: Mgr. Barbora Müller Dočkalová (07.09.2023)

Základní:

McKay, P.: Assessing Young Language Learners. Cambridge: Cambridge University Press, 2006.

 

Doplňková:

Betáková, L.: Angličtina učitele angličtiny. Plzeň: Fraus, 2006.

Cameron, L.: Teaching Languages to Young Learners. Cambridge: Cambridge University Press, 2001.

Gardner, B.; Gardner, F. Classroom English. Oxford basics. Oxford : Oxford University Press, 2000.

Harmer, J.: The Practice of English Language Teaching. Harlow: Pearson, 2007.

Hughes, A.: Testing For Language Teachers. Cambridge: Cambridge University Press, 1989.

Hughes, G.S.: A Handbook of Classroom English. Oxford : Oxford University Press, 1990.

Scrivener, J.: Learning Teaching. Oxford: Heinemann, 1994.

Slattery, M.; Willis, J.: English for Primary Teachers. Oxford: Oxford University Press, 2001.

Sylabus - angličtina
Poslední úprava: Mgr. Barbora Müller Dočkalová (07.09.2023)

Introduction to assessment in ELT. Basic terms.

The assessment process.

Principles for assessing young language learners.

Testing.

Observation. Self-assessment. Peer assessment. Portfolio.

Assessing skills and subskills.

Feedback.

Mistakes and correction.

Podmínky zakončení předmětu -
Poslední úprava: Mgr. Barbora Müller Dočkalová (04.10.2023)

1)      Aktivní účast, povoleny 2 absence

2)      Studium odborné literatury

3)      Mikrovyučování adaptující aktivitu z učebnice pro 1. stupeň ZŠ. Součástí hodnocení je i jazyková a formulační úroveň.

4)      Tvorba a realizace testu nebo jiné formy hodnocení

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK