PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Didaktika matematiky II - OPMM2M106A
Anglický název: Mathematics education II
Zajišťuje: Katedra matematiky a didaktiky matematiky (41-KMDM)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2022
Semestr: letní
E-Kredity: 4
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:1/2, Zk [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (20)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: prof. RNDr. Naďa Vondrová, Ph.D.
Prerekvizity : OPMM2M103A
Je prerekvizitou pro: OPMM2M110A
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: STEHLIKO (30.07.2018)
Cílem kurzu je propojení nezbytné didaktické teorie (na úrovni obecné didaktiky a na úrovni oborové didaktiky) s individuálními představami studentů, s jejich očekáváními včetně konfrontace s praktickými situacemi (simulovaná cvičení, analýzy videozáznamů atd.). Jedná se o pokračování didaktiky matematiky I.
Deskriptory
Poslední úprava: prof. RNDr. Naďa Vondrová, Ph.D. (31.01.2021)

Pokud nebude obnovena prezenční výuka, bude výuka probírat v MS Teams v týmu pro předmět Didaktika matematiky 2.

Literatura
Poslední úprava: STEHLIKO (30.07.2018)

HEJNÝ, M. Teória vyučovania matematiky 2. Bratislava: SPN 1990. ISBN 80-08-01344-3

HEJNÝ, M., KUŘINA, F. Dítě, škola matematika: konstruktivistické přístupy k vyučování. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-7178-581-4

HEJNÝ, M., NOVOTNÁ, J., STEHLÍKOVÁ, N. (Eds.). Dvacet pět kapitol z didaktiky matematiky. Praha: UK v Praze, PedF, 2004. SBN 80-7290-189-3

VONDROVÁ, N. Úvod do didaktiky matematiky. Praha: PedF UK v Praze, 2014.

STEHLĺKOVÁ, N. Analýza videozáznamů z hodin matematiky. E-learningový kurz v systému Microsoft Class, Praha: PedF UK v Praze, 2008.

Kol. autorů. Podíl učitele matematiky na tvorbě ŠVP. Materiály k projektu ESF. 1. vyd. Praha : JČMF, 2006. s. 1-31. CD ROM, ISBN 80-7015-097-1. ISBN 80-7015-085-8.

Doporučená studijní literatura

Časopisy pro učitele matematiky (Učitel matematiky, Matematika-fyzika-informatika).

Sborníky z konferencí pro učitele matematiky (např. Dva dny s didaktikou matematiky, Jak učit matematice žáky ve věku 11-15 let, Setkání učitelů všech typů a stupňů škol, Ani jeden matematický talent nazmar).

KUBĺNOVÁ, M. Projekty ve vyučování matematice, cesta k tvořivosti a samostatnosti. Praha: PedF UK v Praze, 2002. ISBN 80-7290-088-9

Požadavky ke zkoušce
Poslední úprava: STEHLIKO (30.07.2018)

Písemný test a ústní zkouška. Viz podrobnější požadavky v kurzu Moodle.

Sylabus -
Poslední úprava: STEHLIKO (30.07.2018)

ŠVP a jeho realizace, kompetence ve vyučování matematice, průřezová témata ve vyučování matematice

Vybrané celky z matematiky z hlediska výuky na ZŠ, SŠ, obtíží žáků, různých výukových přístupků apod.:

Výrazy a úpravy výrazů

Rovnice a nerovnice

Závislosti a funkce

Využití ICT ve výuce matematiky

Práce s daty a statistika

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK