PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Kurz výtvarné tvorby II - OPBW2V118A
Anglický název: Course of Artistic Expression II
Zajišťuje: Katedra výtvarné výchovy (41-KVV)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2023
Semestr: letní
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/3, Zk [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: doc. MgA. Michal Sedlák, Ph.D.
Prerekvizity : OPBW2V104A
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Poslední úprava: doc. MgA. Michal Sedlák, Ph.D. (05.02.2021)
Osobní seznámení s krajinou, konkrétním prostředím, vnímání "genia loci" určitého místa; uvědomování si charakteru nejen ve smyslu geomorfologie krajiny, ale i dalších vnějších vlivů a kontextů vyplývajících z kulturně historického vývoje středoevropského prostoru. Studium a zaznamenávání specifických stop činnosti člověka, uvažování,jaké jsou dopady této lidské aktivity v jisté lokalitě,jak je krajina prožívána a jak se jeví ona samotná vzhledem k současnosti. Možnost výtvarné tvorby v konkrétním, žitém prostoru jako citlivá umělecká intervence do prostředí. Výtvarná tvorba založená na práci především s přírodními materiály. Vytvoření objektu v krajině, instalace. Inspirace s díly oblasti land artu. Výtvarné záznamy(kresby, malby, drobné objekty, video) jako součást výsledného projektu. Výstupem kurzu je projekt studenta reflektující a využívající dané místo s ohledem na jejich budoucí pedagogické působení v oblasti prostorové a a objektové tvorby. Výuka probíhá jako týdenní kurz mimo fakultu a většinou i mimo Prahu. Posluchači/ky prezentují výsledky své tvorby na konci kurzu a mají možnost je společně diskutovat, porovnávat s jinými přístupy ostatních posluchačů/posluchaček a zároveň mají také možnost okamžité reflexe učitele.
Literatura
Poslední úprava: doc. MgA. Michal Sedlák, Ph.D. (05.02.2021)

Základní studijní literatura a studijní pomůcky
CÍLEK, V.: Krajiny vnitřní a vnější. Praha: Dokořán, 2002.

LUCIE-SMITH, E.: ARTODAY. Současné světové umění. Praha: Slovart, 1996.

REZEK, P.: Tělo, věc a skutečnost v současném výtvarném umění. Praha 1982.

ROESELOVÁ, V.: Řady a projekty ve výtvarné výchově. Praha: SARAH, 1997.

ZHOŘ, I.: Proměny soudobého výtvarného umění. Praha: SPN, 1992.

ZHOŘ, I., HORÁČEK, R., HAVLÍK, V.: Akční tvorba. UP Olomouc, 1991. Monografie výtvarných umělců, katalogy výtvarného umění, zaměřeného na umění akce, performance, land-art atd. Vlastivědné, historické, přírodovědné a ekologické publikace, vztahující se ke konkrétním místům kurzů.


Doporučená studijní literatura a studijní pomůcky
CÍLEK, V.: Krajiny vnitřní a vnější. Praha: Nakladatelství Dokořán, 2002. ISBN 80-86569-29-2

NORBERG – SCHULZ, Ch.: Genius loci, Praha: Odeon, 1994. ISBN 80-207-0241-5

Požadavky ke zkoušce
Poslední úprava: doc. MgA. Michal Sedlák, Ph.D. (05.02.2021)

Vytvoření objektu, instalace v průběhu týdenního pobytu na daném místě. Práce s kontexty lokality a obhájení projektu v ústní podobě na místě.

Vložení prezentace ve formátu PDF do aplikace Teams do příslušného týmu předmětu. Prezentace bude obsahovat popisy, úvahy, vizuální podklady dílčích tvůrčích postupů i dokumentaci finální podoby autorského projektu.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK