PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Program řízené reflexe spec.pedagoga III. - OPBS1S132A
Anglický název: Supervised Reflection Program for > Special Educators III.
Zajišťuje: Katedra speciální pedagogiky (41-KSP)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2022
Semestr: zimní
E-Kredity: 2
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/1, Z [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: doc. PhDr. Jan Šiška, Ph.D.
Prerekvizity : OPBS1S113A
Je záměnnost pro: OKBS1S132A
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Poslední úprava: PaedDr. Eva Marádová, CSc. (21.09.2021)
Cílem předmětu je seznámit se s procesem vlastní profesní sebereflexe. Studenti realizují svou pedagogickou praxi ve zvolených zařízeních a v souvislosti s ní se učí definovat své pedagogické cíle, vyhodnocovat je, reflektovat proces své pedagogické praxe, zamýšlet se nad svou rolí v zařízení i vztahem se žáky/studenty/klienty. Praxi realizují studenti dle rozvrhu sami, po předchozí domluvě s vyučující ve vybraném zařízení. Program řízené reflexe speciálního pedagoga III. probíhá částečně formou prezenční výuky, částečně pak formou samostatné práce studentů.
Literatura
Poslední úprava: PaedDr. Eva Marádová, CSc. (21.09.2021)

 

›  CARELSE, S., DYKES, G. (2014). Integration of theory and practice in social work: Challenges and triumphs. Social Work/Maatskaplike Werk. 49. 10.15270/49-2-62. Retrieved from: https://www.researchgate.net/publication/274243890_Integration_of_theory_and_practice_in_social_work_Challenges_and_triumphs

›  CLAPTON, G., CREE, V. (2004). Integration of learning for practice: Literature review. In Learning for effective and ethical practice. Edinburgh: Scottish Institute for Excellence in Social Work Education. Retrieved from: http://www.socialwork.ed.ac.uk/__data/assets/word_doc/0005/239045/Final_Lit_Review.doc

›  HUPKOVÁ, M, PETLÁK, E. (2004). Sebareflexia a kompetencie v práci učiteľa. Bratislava : Iris.

›  MATOUŠEK, O., KOLÁČKOVÁ, J., KODYMOVÁ, P. (2010). Sociální práce v praxi. Praha: Portál. 

›  SLAVÍK, J., SIŇOR,S. (1993). Kompetence učitele v reflektování výuky. Pedagogika, 18(2).

›  THOMPSON, N. (2000). Theory and practice in human services. Buckingham, UK: Open University. Retrieved from: https://s3.amazonaws.com/academia.edu.documents/31968048/0335204252.pdf?response-content-disposition=inline%3B%20filename%3DTheory_and_practice_in_human_services_Th.pdf&X-Amz-Algorithm=AWS4-HMAC-SHA256&X-Amz-Credential=AKIAIWOWYYGZ2Y53UL3A%2F20191002%2Fus-east-1%2Fs3%2Faws4_request&X-Amz-Date=20191002T090417Z&X-Amz-Expires=3600&X-Amz-SignedHeaders=host&X-Amz-Signature=b64e9599aeeb4b1aec692d3331fdc42103b62970c28fac956d1bcd458ab1138c

›  VALENTA, J. (2004). Manuál k tréninku řeči lidského těla : didaktika neverbální komunikace. 1. Kladno : ASIS.

›  WRENN, J., WRENN, B. (2009). Enhancing Learning by Integrating Theory and Practice. International Journal of Teaching and Learning in Higher Education, 21(2). 258-265. Retrieved from: https://files.eric.ed.gov/fulltext/EJ899313.pdf

›  HAWKINS, P., SHOHET, R. (2004). Supervize v pomáhajících profesích. Praha: Portál.

›  KEBZA, V., ŠOLCOVÁ, I. (2003). Syndrom vyhoření. Praha: Státní zdravotní ústav. Dostupné z: http://www.szu.cz/uploads/documents/czzp/edice/plne_znani/brozury/syndrom_20vyhoreni.pdf

›  PTÁČEK, R. a kol. (2018). Syndrom vyhoření a životní styl učitelů českých základních škol. Česká a slovenská psychiatrie, 144(5),  199-204. Dostupné z: http://www.cspsychiatr.cz/dwnld/CSP_2018_5_199_204.pdf

›  MICHALÍK, J. (2011). Zdravotní postižení a pomáhající profese. Praha: Portál.

Sylabus
Poslední úprava: PaedDr. Eva Marádová, CSc. (21.09.2021)

Termíny prezenčních setkání s vyučující jsou následující:

11. 10. 2021 – zde proběhne předání aktuálních informací o pedagogických praxích, seznámení se s předmětem Program řízené reflexe speciálního pedagoga III., s jeho cíli i tím, jak bude reflexe probíhat. Dále se budeme věnovat tématu jak vybírat organizaci pro svou praxi, roli praktikanta v organizaci, vztahu praktikanta se žáky/klienty.

22. 11. 2021–průběžné setkání, prostor pro zodpovězení dotazů studentů, možnost sdílet a supervidovat témata, kterými se studenti v souvislosti s praxemi zabývají, problémy i úspěchy.

20.12. 2021 a 3. 1. 2022 – individuální reflexe zrealizovaných praxí ve skupině s podporou vyučující.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK