PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Tvorba a design multimediálních aplikací - OPBI2I118A
Anglický název: Creation and design multimedia applications
Zajišťuje: Katedra informačních technologií a technické výchovy (41-KITTV)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2023
Semestr: letní
E-Kredity: 4
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:1/2, KZ [HT]
Počet míst: 2 / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PhDr. Tomáš Jeřábek, Ph.D.
Vyučující: PhDr. Tomáš Jeřábek, Ph.D.
Prerekvizity : OPBI2I116A
Anotace -
Poslední úprava: PhDr. Tomáš Jeřábek, Ph.D. (30.01.2020)
Posláním studijního předmětu Tvorba a design multimediálních aplikací je v návaznosti na předmět zaměřený na multimediální systémy vybavit studenty potřebnými vědomostmi a dovednostmi v oblasti návrhu a tvorby multimediálních aplikací z hlediska technologického, tvůrčího a provozního, a tím u nich rozvinout základní způsobilost ve směru vytváření a využívání multimediálních aplikací. Předmět je obsahově orientován na technické a programové prostředky pro tvorbu multimediálních aplikací a pochopení jejich specifik a funkčních možností. Obsahová témata se týkají oblastí audiovizuální tvorby, zpracování obrazového a digitálního signálu, vývojových prostředí pro multimediální aplikace, záznamu, reprodukce a zpracování multimediálních dat, možností a způsobů využití programového vybavení pro zpracování zvuku a obrazu, možností a způsobů tvorby multimediálních aplikací.
Deskriptory
Poslední úprava: PhDr. Tomáš Jeřábek, Ph.D. (05.02.2021)

Pro podporu studia bude využit LMS Moodle a následně jedna z platforem pro realizaci videokonferencí.

Bližší informace naleznou zapsaní studenti v Moodle kurzu Tvorba a design multimediálních aplikací (LS 2020/2021)

Klíč k zápisu do kurzu bude uživatelům sdělen e-mailem.

Výuka bude probíhat dle rozvrhu, pokud nebudou studenti předem informováni jinak.

Literatura -
Poslední úprava: PhDr. Tomáš Jeřábek, Ph.D. (30.01.2020)
  • CALVERLEY, G., CHILDS, M., SCHNIEDERS, L. Video for education. Lulu.com, 2008.
  • BERÁNEK, P. Digitální video v praxi. Praha : Unis publishing. 2001.
  • ČADA, O. Digitální video krok za krokem. Praha : Grada Publishing, 2002.
  • FINNEY, A., ENGLAND, E. Managing Multimedia: Project Management for Interactive Media. Boston : Addison-Wesley, 2002.
  • CHAPMAN, N., CHAPMAN, J. Digital Multimedia. Boston : Addison-Wesley, 2001.
  • JAGO, M. Adobe Premiere Pro CS6. Pearson, 2012. ISBN 0321840720.
  • KOHOUTKOVA, J. Hypermedia Interfaces to Relational Data Structures. Amsterdam : Universiteit van Amsterdam, 2003.a
  • LAJDAR, M. 333 tipů a triků pro digitální video. Praha : ComputerPress, 2013. EAN 9788025137468.
  • RAMBOUSEK, V. a kol. Technické výukové prostředky. Praha : SPN, 1989.
  • SUTCLIFFE, A. Multimedia and virtual reality: designing usable multisensory user interfaces. Mahwah, N.J. : Lawrence Erlbaum, 2003.
  • MADDEN, L. Professional Augmented Reality Browsers for Smartphones: Programming for junaio, Layar and Wikitude (Wrox Programmer to Programmer). United Kingdom: John Wiley & Sons, 2011. ISBN 978-1119992813.
  • KENT, J. The Augmented reality Handbook - Everything you need to know about Augmented reality. Tebbo, 2011. ISBN 978-1743040942.
  • Další materiály pro podporu výuky na http://moodle.it.pedf.cuni.cz/
Sylabus -
Poslední úprava: PhDr. Tomáš Jeřábek, Ph.D. (30.01.2020)

ZÁKLADNÍ POJMY

  • Multimediální aplikace
  • Koncepce tvorby multimediálních aplikací
  • Audiovizuální tvorba

VLASTNOSTI MULTIMEDIÁLNÍCH APLIKACÍ A JEJICH UPLATNĚNÍ

  • Zdroje multimediálních dat a možnosti jejich zpracování
  • Druhy multimediálních aplikací 
  • Uplatnění multimédií v praxi

HARDWARE A SOFTWARE PRO ZPRACOVÁNÍ MULTIMEDIÍ

  • Snímací a nahrávací zařízení - statický obraz, video, zvuk
  • Zařízení pro prezentaci
  • Editory a střižny, nelineární střih videa
  • Práce se střižnami a animačními nástroji
  • Charakteristika specializovaných programů pro rozšířenou realitu, práci s prostorovým zobrazením

MULTIMEDIÁLNÍ APLIKACE

  • Užití ve vzdělávání
  • Základní postupy a pracovní návyky při přípravě a realizaci multimediálních projektů

VIRTUÁLNÍ A ROZŠÍŘENÁ REALITA

  • vývojová prostředí VR a AR
  • hardwarové vybavení pro VR a AR
  • požadavky na vývoj aplikací pro VR a AR
Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: PhDr. Tomáš Jeřábek, Ph.D. (30.01.2020)
  • aktivní účast a práce v seminářích
  • průběžné plnění a odevzdání dílčích úkolů v průběhu semestru
  • zpracování, odevzdání a prezentace zápočtové práce v podobě multimediálního projektu dle bližšího zadání na začátku semestru
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK