PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Internet jako didaktické prostředí - ONUZ19003
Anglický název: Internet as Didactical Environment
Zajišťuje: Katedra informačních technologií a technické výchovy (41-KITTV)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2010
Semestr: oba
E-Kredity: 1
Rozsah, examinace: 0/2, Z [HT]
Počet míst: zimní:neurčen / neurčen (neurčen)
letní:neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
předmět lze zapsat v ZS i LS
Garant: Ing. Bořivoj Brdička, Ph.D.
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: BRDICKA/PEDF.CUNI.CZ (03.12.2009)
Posláním studijního předmětu Internet jako didaktické prostředí je seznámit studenty/ky se specifiky využití internetu ve vyučování a učení z různých aspektů s cílem přispět k poznání, pochopení a uplatnění jeho skutečného vzdělávacího potenciálu včetně možných inovativních výukových postupů, které ze své podstaty přímo vyvolává. Cílem předmětu je vybavit studenty nejen teoretickými znalostmi ale též schopnostmi účinně se orientovat ve výukovém využití internetu, jež se zvolna stává běžnou součástí života nejen ve škole ale i mimo ni. Vzhledem ke značné šíři dané problematiky je předmět zaměřen hlavně na získání přehledu a schopnosti navrhnout a zhodnotit praktické možnosti uplatnění internetu pro různé edukační situace. Absolvent by měl být schopen jak aktivně využívat nejnovější nástroje internetu, tak se plně integrovat do vybrané komunity lidí pomáhajících mu v jeho odborném i osobním růstu v roli učitele. Tímto způsobem účast v kurzu přispěje k budování osobního vzdělávacího prostředí studentů a k nastartování jejich celoživotního vzdělávání.
Literatura
Poslední úprava: BRDICKA/PEDF.CUNI.CZ (10.12.2009)

BRDIČKA, B. Role internetu ve vzdělávání. AISIS, Kladno 2003, ISBN 80-239-0106-0, http://it.pedf.cuni.cz/~bobr/role/.

Portály zabývající se danou problematikou - především Učitelský spomocník, RVP.cz, Česká škola, eTwinning ad.

Zdroje Internetu odkazované ze stránek kurzu

Materiály a soubory předávané v průběhu semestru

Sylabus -
Poslední úprava: BRDICKA/PEDF.CUNI.CZ (03.12.2009)

1. tematický celek

ÚVOD DO PROBLEMATIKY

Výsledky mezinárodních výzkumů, vývoj didaktických postupů v souvislosti s využitím technologií, vliv na vzdělávací politiku, východiska reformy školství, standardy pro žáky a učitele

2. tematický celek

OD WEBu 1.0 K WEBu 2.0

Vývoj internetu

Rozdíly mezi web 1.0 a 2.0

Příklady z praxe

Blog, podcast, videocast

Víceuživatelská prostředí

Síťová generace

3. tematický celek

OD ŠKOLY 1.0 KE ŠKOLE 2.0

Teoretická východiska výukových teorií v souvislosti s využitím technologií

Instruktivní versus konstruktivní přístup (behaviorismus, kognitivismus, konstruktivismus, konektivismus)

Co je škola 2.0?

Osobní vzdělávací prostředí

4. tematický celek

INOVATIVNÍ METODY VYUŽITÍ INTERNETU

Portfolio

WebQuest

Výukové projekty

Vyprávění digitálních příběhů

Výukové hry

5. tematický celek

SEMESTRÁLNÍ PRÁCE

Praktické uplatnění internetových nástrojů dle vlastního výběru na vytvoření a publikování vlastního výukového materiálu

Prezentace práce v plénu s diskuzí (obhajoba)

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK