PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Počítač jako tvůrčí nástroj učitele - ONUZ19002
Anglický název: Computer as a Creative Tool for Teachers
Zajišťuje: Katedra informačních technologií a technické výchovy (41-KITTV)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2010
Semestr: zimní
E-Kredity: 1
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:1/1, Z [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: doc. RNDr. Miroslava Černochová, CSc.
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: CERNOCHO/PEDF.CUNI.CZ (04.12.2009)
Předmět je věnován otázkám využití počítačů pro pedagogickou práci učitele v různých fázích výuky. Pozornost bude věnována hlavně takovým počítačovým technologiím a aplikacím, které slouží učiteli k tvorbě interaktivních výukových a učebních materiálů, k organizaci různých edukačních situací podporovaných ICT. Ukázky a úkoly zadané k řešení budou vybrány s ohledem na oborové zaměření studentů.
Literatura
Poslední úprava: CERNOCHO/PEDF.CUNI.CZ (04.12.2009)

COLLIS, B., MOONEN, J. An on-going journey: Technology as a learning workbench [on-line]. [cit. 12.9.2009]. University of Twente, Enschede, The Netlerlands, 2005. Dostupné na: http://www.bettycollisjefmoonen.nl/rb.htm.

ČERNOCHOVÁ, M., KOMRSKA, T., NOVÁK, J. Využití počítače při vyučování. Náměty pro práci dětí s počítačem. Praha : Portál, 1998.

DUM RVP. Portál VÚP. http://dum.rvp.cz

Portál ÚIV. http://www.uiv.cz

TELMAE. http://telmae.eu

KALHOUS, Z., OBST, O. et al. Školní didaktika. Praha : Portál, 2002.

Sylabus -
Poslední úprava: CERNOCHO/PEDF.CUNI.CZ (24.01.2010)

1. Přehled o možnostech využití ICT v práci učitele.

2. Ukázkové příklady využití ICT ze školní praxe pro potřeby výuky. Dostupné zdroje a úložiště materiálů pro učitele. Kritéria pro jejich hodnocení.

3. Návrh a tvorba digitálních učebních materiálů s využitím dostupných SW, materiálů k prověření úrovně osvojení učiva žákem.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK