PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Souvislá pedagogická praxe z VV 3 - ON9321032
Anglický název: Continual pedagogical practice from art education 3
Zajišťuje: Katedra výtvarné výchovy (41-KVV)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2012
Semestr: zimní
E-Kredity: 2
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/0, KZ [HT]
Rozsah za akademický rok: 2 [týdny]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Prerekvizity : ON9321017
Anotace -
Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (06.10.2011)
Kurs rozvíjí pedagogický koncept reflexivní praxe pro obor Výtvarná výchova
Cíl předmětu -
Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (06.10.2011)

Rozvíjet reflexivní kompetenci učitele Vv jako jednu ze základních učitelských kompetencí. Integrovat změny úhlu pohledu: multikulturní a genderová prespektiva ve VV.P

Pracovat s kurikulárními dokumenty RVP jako nástrojem reflexe vlastního modelu vyučování.

Umět analyzovat situace praxe.

Deskriptory -
Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (06.10.2011)

Reflexivní kompetence, RVP, kulturní vzdělávání, multikulturní a transkulturní přístupy ve VV. vzdělávání.

Literatura -
Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (06.10.2011)

FULKOVÁ, M. (2008), Diskurs umění a vzdělávání/(Discourses of Art and Education). Praha Jinočany: Nakladatelství H&H. ISBN 978-80-7319-076-7

FULKOVÁ, M. a kol. (1997) Výtvarná výchova pro 8. a 9. roč, ZŠ a víceletá gymnázia. Praha: Fortuna.

FULKOVÁ, M., Novotná, M. (1999) Výtvarná výchova pro 7. a 8. roč, ZŠ a víceletá gymnázia. Praha: Fortuna. ISBN 80-7168-382-5.

SLAVÍK, J., DYTRTOVÁ, K., FULKOVÁ, M. (2010) Konceptová analýza tvořivých úloh jako nástroj učitelské reflexe. Pedagogika, roč. LX, 2010, str. 223-24. ISSN 0031-3815

ŠTECH, S. (1992) Škola stále nová. Praha: Nakladatelství Karolinum, UK. ISBN 80-7066-673-0

JANÍK, T. (2004) Význam Shulmanovy teroie pedagogických znalostí pro oborové didaktiky a pro vzdělávání učitelů. Pedagogika, roč. LIV, str. 241- 251.

Požadavky ke zkoušce -
Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (06.10.2011)

Vedení pedagogické dokumentace, reflexe pedagogických činností a ped. situací.

Sylabus -
Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (06.10.2011)

Kurs představuje koncept reflexivního praktika a vytváří vazby na teoretické kontexty myšlení v humanitních vědách, modely vyučování Vv a kulturní výchovy v zahraničí.

Zabývá se diskursivní vazbami mezi vzdělávacími a kulturními institucemi a uplatňuje přístupy kritické diskursivní analýzy portfolií z praxe.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK