PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Atelier 2 - objektová, prostorová a akční tvorba 2 - ON2321A19
Anglický název: Atelier 2 - objects, space and action creation 2
Zajišťuje: Katedra výtvarné výchovy (41-KVV)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2020
Semestr: letní
E-Kredity: 2
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/1, KZ [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: doc. MgA. Michal Sedlák, Ph.D.
Prerekvizity : ON2321A16
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Poslední úprava: SEDLAK/PEDF.CUNI.CZ (18.09.2015)
Pokračování zkoumání jevů v prostoru v konkrétním, vybraném místě. Aplikace určitých poznatků z předešlého semestru v soustředené realizaci objektu v kameni. Seznámení se základními postupy při práci s kamenem, porovnávání vlastních předchozích záměrů s aktuální situací, ve které se studenti octnou při snaze o smysluplné uchopení hmoty,při vnímání charakteru kamene, jeho struktury, barvy atd.
Cíl předmětu
Poslední úprava: SEDLAK/PEDF.CUNI.CZ (18.09.2015)

Fyzický prostor, hmota, prostor, materiál, situace, aktualita, kámen, jev, objekt, charakter, pracovní nástroje,

Literatura
Poslední úprava: SEDLAK/PEDF.CUNI.CZ (18.09.2015)

AJVAZ, M., Havel I.M., Mitášová M. Prostor a jeho člověk, Praha: Vesmír, 2004. ISBN 80-85977-60-5.

CÍLEK, Václav. Obraz krajiny. Praha: Dokořán, 2001. ISBN 978-80-7363-205-2.

MERLEAU-PONTY, Maurice. Viditelné a neviditelné. Oikoymenh, 2004. ISBN 80-7298-098-X.

PALLASMAA Juhani. Myslící ruka. Archa, Zlín 2012. ISBN 978-80-87545-09-6

PALLASMAA Juhanni. Oči kůže. Archa, Zlín 2012. ISBN 978-80-87545-10-2

ROESELOVÁ, Věra. Didaktika výtvarné výchovy V., nejen pro základní umělecké školy. Praha: PedF UK, 2003, ISBN: 80-7290-129-X.

STIBRAL, Karel. Proč je příroda krásná? Nakladatelství Dokořán: Praha 2005. ISBN 80-7363-008-7.

SEIFERT, Jaroslav. Všecky krásy světa. Praha: Československý spisovatel, 1985.

ZUMTHOR, Petr. Promýšlet architekturu. Praha: Archa, 2013. ISBN: 978-80-87545-24-9.

Metody výuky
Poslední úprava: SEDLAK/PEDF.CUNI.CZ (18.09.2015)

semináře formou blokové výuky

Sylabus
Poslední úprava: SEDLAK/PEDF.CUNI.CZ (18.09.2015)

Studenti pokračují ve svém projektu, který byl v předešlém semestru zaměřen na zkoumání, zkoušení, rozkrývání specifického problému. Individuálně zhodnocují svůj poznatek v drobné realizaci z materiálu, kterým je většinou kámen.

Realizace proběhne formou soustředěného bloku mimo školní budovu.

Na závěr semestru proběhne prezentace s reflexí, zhodnocením práce. (studenti artikulují, co bylo jejich novým poznatkem poorovnají způsob teoretického uvažování s uvažováním přímo při realizaci objektu jako uměleckého činu.

Současně budou uvažovat, jak tento poznatek může konkrétně ovlivnit jejich budoucí pedagogickou praxi.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK